Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-06 10:55
Beste Tweakers,

Paar weken geleden hebben wij onze koopwoning betrokken en ik ben nu bezig om alle huisautomatisering over te zetten.
Ik loop nu alleen tegen een probleempje aan.
In ons oude huis had ik zelf de thermostaat kranen op de verwarmingsplaten kunnen vervangen (imbusje paar slagen losdraaien en *plop*) en vervolgens de Popp erop.
Alleen nu zitten er Danfoss thermostaat kranen erop die ik niet los krijg zonder (naar mijn gevoel) te veel kracht te gebruiken.

Mis ik wat of moet ik echt met een waterpomptang een plastic ring losdraaien?
Met de hand losdraaien lukt niet.
Het kleine knopje in de ring op foto kon ik een klein stukje indrukken, maar zorgde er niet voor dat ik de ring kon losdraaien.

Dit zijn de thermostaatkranen.

Danfoss 1

Danfoss 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:15

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

Aan die zwarte ring draaien en hij gaat er zo af. Kan nog zijn dat de zwarte ring geblokkeerd is door een onderdeel. Hier moet je echt geen waterpomp tang voor gebruiken.

Overigens is deze knop niet goed gepositioneerd. Een thermostaatknop werkt niet goed als hij recht naar hoven staat..

PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goldwing1973
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-06 10:55
Helaas is daar geen andere optie voor.
Deze thermostaat knop zit bij de voordeur, als ik ‘m naar voren zou richten kan ik ongeveer 1x per week een nieuwe ruit in de voordeur laten zetten.
prein2 schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 23:15:
Kan nog zijn dat de zwarte ring geblokkeerd is door een onderdeel.
Wat voor onderdeel zou ik naar moeten kijken dan?

[ Voor 37% gewijzigd door Goldwing1973 op 28-07-2017 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-06 19:03
In mijn oude woning zaten deze ook volgens mij. Die hadden een klein inbus boutje in de zwarte ring zitten. Op de foto zie ik bij jou een pennetje zitten. Kan je die er uit trekken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BCGraaf
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 06-06 16:31

BCGraaf

BC

Je moet het onderdeel op de foto gemarkeerd er uit wippen. Daarna kan je de zwarte ring draaien en gaat hij er af.

Danfoss kraan

MacBook, MacBook Pro 15, Mac Mini 2012, iPhone X,  Watch,  TV 4K