Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game PC incl. Monitor, 1800-2100 euro.

Pagina: 1
Acties:

• Solex_SG
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07-11-2024
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voor mijn buurjongen Rick stel ik deze vraag.
Hij heeft een hoop geld bij elkaar gewerkt en gespaard en kijkt nu bij online pcshop voor een kant en klare optie.
Ik denk zelf dat het voor dit bedrag beter kan.

Wat mag het systeem gaan kosten?
1800-2100 euro, inclusief een ~27" monitor.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Niets.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een kast en monitor.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur, Rick is vaak online gamende te zien op Youtube, misschien een speciale kaart om dat te vereenvoudigen?

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liever Intel dan Ryzen, minimaal 1440k monitor?

Ga je overklokken?
Een eenvoudige overklok kan ik hem bij helpen.

Wat verwacht je van ons?
Ik zou het zonde vinden als hij een kant en klare pc koopt en voor het zelfde geld misschien wel meer en langer plezier heeft van zijn PC. Ik hoop dat jullie ons hierbij kunnen helpen in het maken van de juiste keuze. Rick heeft al een lijst samengesteld en lijkt me een goede basis om te beginnen. Zelf denk ik dat een Ryzen systeem een goede keuze kan zijn op dit moment. Maar Rick heeft liever een Intel processor. Op de lijst van de shop staat volgens mij een mini kast, het formaat maakt hem niet zo uit.
Rick heeft gekozen voor een normale niet overklokbare processor, lijkt mij een beetje zonde want een kleine overklok is niet al te lastig.
De koeling is standaard? Volgens mij zijn de standaard Intel koelers niet al te best.
SSD 275GB is niet genoeg om te gamen, 2x 500GB?

Alvast vriendelijk bedankt voor jullie hulp,
Rick en Alex.

Fractal Design Define Nano S Window
Intel Core i7-7700 3,6GHz
Standaard koeling
Asus B150I PRO GAMING / AURA
Crucial 16GB DDR4-2133
NVIDIA GTX 1070 8GB
275GB SSD Crucial MX300
2e Harde schijf
1000GB HDD SATAIII
750 Watt Cooler Master
PC Tuning
27" Iiyama G-Master GE2788HS-B2
Deze set kost dan ongeveer 1800 euro inclusief software en het bouwen.

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:07
Voor dat geld moet je inderdaad wel wat beters kunnen krijgen. Nu een 1080P 75Hz scherm kopen vind ik zonde, dan zou ik toch zeker naar een 1440P monitor gaan kijken met Freesync. Verder zou ik dan, als je echt Intel wilt, inderdaad een 7700K nemen icm Z270 mobo en wat sneller RAM, en een aftermarket koeler zoals een Mugen 5 zodat je de CPU wat kan overklokken en toch een vrij stil systeem hebt. Welke voeding wordt er trouwens precies bedoeld? Die kan je mogelijk beter inwisselen voor een RM550X of TX550M, de voeding is pre-built is vaak niet zo best. Een grotere SSD is zeker lekker als daar budget voor is, zo niet kun je die later altijd nog bijplaatsen.

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Solex_SG schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 20:35:
Ik denk zelf dat het voor dit bedrag beter kan.[/i]
Vertel.... Wat heb je in gedachten?
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een kast en monitor.
Helder!
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur, Rick is vaak online gamende te zien op Youtube, misschien een speciale kaart om dat te vereenvoudigen?
Ja, maak een accountje op Twitch
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liever Intel dan Ryzen, minimaal 1440k monitor?
Liever Intel dan AMD bedoel je denk ik.
Ga je overklokken?
Een eenvoudige overklok kan ik hem bij helpen.
Nee dus.... Moet je uberhaubt niet willen. Iemand die zelf geen systeem kan samenstellen moet je niet opzadelen met dit soort hobbies.
Wat verwacht je van ons?
[i]Ik zou het zonde vinden als hij een kant en klare pc koopt en voor het zelfde geld misschien wel meer en langer plezier heeft van zijn PC.
Zelfbouw zal altijd meer bang voor buck geven. Zelf een huis bouwen is ook goedkoper dan een objectje van Funda plukken.
Kant en klare systemen zijn te koop omdat niet iedereen de kennis heeft om zelf iets te bouwen. Zo te lezen behoren jullie prima tot die doelgroep.

Dus ja. Je kunt besparen maar dan moet je er wel de kennis voor hebben of de moeite nemen die kennis op te doen. Nu wil je een paar euro besparen en laat je ons het werk doen.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19:58
@Switchie Koffie niet gehad, vriend? ;) Ik ben het niet geheel oneens met je verder, maar toch nieuwsgierig.

Verder, als commentaar op dat lijstje dat in de topic start staat.
Ik zou een 1440p monitor nemen, geen TN paneel. refreshrate laat ik bij jou.

Ik zou Ryzen aanraden, een 1600X of 1700, maar een i7 7700 kan ook. Een 1700 streamt beter tijdens het gamen dan een 7700, maar levert ietwat lagere framerates op, niets extreems. Een 1600X gamet en streamt ongeveer als een 7700, maar kost 100 euro minder
Gezien het aanbod aan mini itx ryzen moederborden en ricks eigen kennis van pc building zou ik voor intel gaan, minder hassle.
Ik zou voor een B250 chipset gaan, uit de doos kaby lake compatible.

Standaard koeling? In een systeem van 1800 euro? Schaam je! ;) Op zijn minst een arctic freezer 33 zou ik zeggen.

Voeding: zoek niet verder dan de corsair tx550m v2 en rm550x. beste twee voor deze build im my humble opinion.

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

youridv1 schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 23:17:
@Switchie Koffie niet gehad, vriend? ;) Ik ben het niet geheel oneens met je verder, maar toch nieuwsgierig.
Laatste kopje was volgens mij om 17:30. Valt het op? :p
Zette hem bewust wat scherper weg omdat TS met andermans geld "speelt". Op basis van de openingspost krijg ik niet de indruk dat TS over een solide stukje (basis)kennis beschikt. Vind het dan niet erg slim om tegenover een buurjongen te pretendenderen de kennis wel te hebben. Zeker niet als het om deze bedragen gaat.

Maar goed.. Zal een denkbeeldig kopje koffie nemen:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 209,-€ 209,-
1Gigabyte GA-AB350-GAMING 3€ 112,95€ 112,95
1MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G€ 659,-€ 659,-
1Seagate Barracuda, 2TB€ 66,95€ 66,95
1Fractal Design Define C€ 69,99€ 69,99
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 19,95€ 19,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 147,95€ 147,95
1Seasonic Focus Plus 550 Gold€ 81,-€ 81,-
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 149,-€ 149,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.515,79

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19:58
@Switchie Heb je ook zeker een punt mee. Het bedrag is akelig groot. Lijstje ziet er goed uit. Aangezien we ver onder budget zitten zou de 1600X met een Arctic Freezer 33 er opzich nog vanaf kunnen als men niet zo'n zin heeft in overclocken. Anders is de 1600 prima.
Een 1600 is een ietwat tragere processor in gaming, maar een 1600 met een gtx 1080 zal altijd hogere framerates produceren dan een 7700 met een 1070

• Tim2010
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-10 04:37
@Switchie Weet je zeker dat het een goed idee is om 3200Mhz met CL16 aan ze te geven? B350 bordjes blijven kuren hebben met CL16 3200Mhz repen, ik zou dan voor de zekerheid gewoon 3000Mhz repen nemen.
Pagina: 1