Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voor mijn buurjongen Rick stel ik deze vraag.
Hij heeft een hoop geld bij elkaar gewerkt en gespaard en kijkt nu bij online pcshop voor een kant en klare optie.
Ik denk zelf dat het voor dit bedrag beter kan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
1800-2100 euro, inclusief een ~27" monitor.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Niets.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een kast en monitor.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur, Rick is vaak online gamende te zien op Youtube, misschien een speciale kaart om dat te vereenvoudigen?
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liever Intel dan Ryzen, minimaal 1440k monitor?
Ga je overklokken?
Een eenvoudige overklok kan ik hem bij helpen.
Wat verwacht je van ons?
Ik zou het zonde vinden als hij een kant en klare pc koopt en voor het zelfde geld misschien wel meer en langer plezier heeft van zijn PC. Ik hoop dat jullie ons hierbij kunnen helpen in het maken van de juiste keuze. Rick heeft al een lijst samengesteld en lijkt me een goede basis om te beginnen. Zelf denk ik dat een Ryzen systeem een goede keuze kan zijn op dit moment. Maar Rick heeft liever een Intel processor. Op de lijst van de shop staat volgens mij een mini kast, het formaat maakt hem niet zo uit.
Rick heeft gekozen voor een normale niet overklokbare processor, lijkt mij een beetje zonde want een kleine overklok is niet al te lastig.
De koeling is standaard? Volgens mij zijn de standaard Intel koelers niet al te best.
SSD 275GB is niet genoeg om te gamen, 2x 500GB?
Alvast vriendelijk bedankt voor jullie hulp,
Rick en Alex.
Fractal Design Define Nano S Window
Intel Core i7-7700 3,6GHz
Standaard koeling
Asus B150I PRO GAMING / AURA
Crucial 16GB DDR4-2133
NVIDIA GTX 1070 8GB
275GB SSD Crucial MX300
2e Harde schijf
1000GB HDD SATAIII
750 Watt Cooler Master
PC Tuning
27" Iiyama G-Master GE2788HS-B2
Deze set kost dan ongeveer 1800 euro inclusief software en het bouwen.
Voor mijn buurjongen Rick stel ik deze vraag.
Hij heeft een hoop geld bij elkaar gewerkt en gespaard en kijkt nu bij online pcshop voor een kant en klare optie.
Ik denk zelf dat het voor dit bedrag beter kan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
1800-2100 euro, inclusief een ~27" monitor.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Niets.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een kast en monitor.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur, Rick is vaak online gamende te zien op Youtube, misschien een speciale kaart om dat te vereenvoudigen?
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liever Intel dan Ryzen, minimaal 1440k monitor?
Ga je overklokken?
Een eenvoudige overklok kan ik hem bij helpen.
Wat verwacht je van ons?
Ik zou het zonde vinden als hij een kant en klare pc koopt en voor het zelfde geld misschien wel meer en langer plezier heeft van zijn PC. Ik hoop dat jullie ons hierbij kunnen helpen in het maken van de juiste keuze. Rick heeft al een lijst samengesteld en lijkt me een goede basis om te beginnen. Zelf denk ik dat een Ryzen systeem een goede keuze kan zijn op dit moment. Maar Rick heeft liever een Intel processor. Op de lijst van de shop staat volgens mij een mini kast, het formaat maakt hem niet zo uit.
Rick heeft gekozen voor een normale niet overklokbare processor, lijkt mij een beetje zonde want een kleine overklok is niet al te lastig.
De koeling is standaard? Volgens mij zijn de standaard Intel koelers niet al te best.
SSD 275GB is niet genoeg om te gamen, 2x 500GB?
Alvast vriendelijk bedankt voor jullie hulp,
Rick en Alex.
Fractal Design Define Nano S Window
Intel Core i7-7700 3,6GHz
Standaard koeling
Asus B150I PRO GAMING / AURA
Crucial 16GB DDR4-2133
NVIDIA GTX 1070 8GB
275GB SSD Crucial MX300
2e Harde schijf
1000GB HDD SATAIII
750 Watt Cooler Master
PC Tuning
27" Iiyama G-Master GE2788HS-B2
Deze set kost dan ongeveer 1800 euro inclusief software en het bouwen.