Ik heb een headset aangeschaft die via een optische poort moet worden aangesloten. Nu heb ik de ASUS Xonar U7 op het oog, maar in de specificaties staat dat die kaart een SPDIF (coaxial) output heeft. Wel zit er een TOSLINK adapter bij. Mijn vraag is, kan ik mijn headset via die adapter aansluiten op de U7 en zoja heeft dat nog gevolgen voor de kwaliteit/surround?
...
Headset: Lucidsound LS40
Geluidskaart: ASUS Xonar U7
...
Ik heb me ingelezen het SPDIF en het verschil tussen optisch en coaxial, maar het is me nog niet helemaal duidelijk. Bovendien staat er bij de Xonar U3 wel SPDIF (optical) in de specificaties, terwijl daar een soortgelijke adapter bij zit. Ik heb ook de ASUS helpdesk geraadpleegd, maar hier in Nederland hadden ze ook geen antwoord en ik wacht nog op antwoord uit Taiwan. Echter zou ik graag dit weekend de geluidskaart willen bestellen in verband met korting.
...
Headset: Lucidsound LS40
Geluidskaart: ASUS Xonar U7
...
Ik heb me ingelezen het SPDIF en het verschil tussen optisch en coaxial, maar het is me nog niet helemaal duidelijk. Bovendien staat er bij de Xonar U3 wel SPDIF (optical) in de specificaties, terwijl daar een soortgelijke adapter bij zit. Ik heb ook de ASUS helpdesk geraadpleegd, maar hier in Nederland hadden ze ook geen antwoord en ik wacht nog op antwoord uit Taiwan. Echter zou ik graag dit weekend de geluidskaart willen bestellen in verband met korting.