Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnuitoss
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-06 13:50
Hallo

de titel zegt het al, ik word gek van msi dus ik ga eens een asus mobo proberen en had mijn oog laten vallen op de asus maximus formula ix, hierbij kun je het nvram koelen met water maar is dat verplicht aangezien ik dat niet van plan ben.
ik kan er weinig over vinden vandaar.

mvg

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
nvram? Lijkt me niet. Dat is iets heel anders en dat bedoel je vast niet.

Denk dat je de mosfets/vrm's bedoelt rondom de processor. In principe is het niet nodig om die watergekoeld te hebben, tenzij je nauwelijks/geen airflow rondom de cpu hebt en/of redelijk gaat overclocken en daarbij de voltages omhoog gooit.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnuitoss
hoi

sorry ja klopt nvram zit geloof ik weer op een gpu.
oke, denk wel dat ik er iets mee kan maar kon er weinig over vinden en denk ja de gaten zitten er dus mischien is het wel verplicht.
De formula code is bijna identiek, 1 serie lager.
Deze heeft geen voorbereiding voor koeling alleen daar is het aura iets minder mooi van.

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

martijnuitoss schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 19:44:
sorry ja klopt nvram zit geloof ik weer op een gpu.
Nope... Tenzij je de "N" weghaalt.
oke, denk wel dat ik er iets mee kan maar kon er weinig over vinden en denk ja de gaten zitten er dus mischien is het wel verplicht.
Dat hele bord is al een grote heatsink. "Gaten" die je ziet zijn waarschijnlijk voor montage op de afstandbusjes
De formula code is bijna identiek, 1 serie lager.
Deze heeft geen voorbereiding voor koeling alleen daar is het aura iets minder mooi van.
Geen idee wat je hiermee bedoelt.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Ha je bedoeld de mosfet koeling, nee daar heb je geen verplichte waterkoeling voor nodig. Wat ik wel zou doen is als het mobo plat ligt 1 van de stoppen afdraaien en zien of er iets inzit van water, dit geeft een grotere thermal massa en een stabielere koeling. Moest er niets inzitten doe er dan gedistilleerd water in.

[ Voor 10% gewijzigd door Damic op 29-07-2017 08:51 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:19

rdejongjr

Gnome

Damic schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 08:49:
Ha je bedoeld de mosfet koeling, nee daar heb je geen verplichte waterkoeling voor nodig. Wat ik wel zou doen is als het mobo plat ligt 1 van de stoppen afdraaien en zien of er iets inzit van water, dit geeft een grotere thermal massa en een stabielere koeling. Moest er niets inzitten doe er dan gedistilleerd water in.
Lol en na enkele dagen zien we ts met waterschade weer terug?
Die stoppen zijn niet waterdicht / bestand tegen druk enkel voor de mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Ha toevoeging dan: gebruik loctite 55 :)

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Damic schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 08:49:
Dit is toch niet serieus bedoeld mag ik hopen? Veel slechter advies kan je niet geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-05 15:45

MrMonkE

★ EXTRA ★

Ja, je kunt er beter kwik in gooien. Want dat heeft een veel grotere thermische massa dan water. ;)

★ Lijkt joop.nl wel hier ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:49

nelizmastr

Goed wies kapot

Als je gewoon over de MOSFET's heen pist koelen ze ook goed.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-06 23:43

V3g3ta

Fueled by Games!

Om het even af te sluiten. Je hebt niet persé waterkoeling nodig, ook al zitten de aansluitingen daarvoor op het bord. Met voldoende airflow zullen de Mosfet's ook goed gekoeld worden. De rubberen stops gewoon erop laten zitten en er verder niks mee doen.

Echter zit je ook te kijken naar de Maximus Code, is dat niet de betere keus voor je? Hij is iets goedkoper en verder vrij identiek. Ik zou de Formula alleen kopen als je in de toekomst eventueel met water aan de gang gaat en zoniet gewoon de Code kopen!

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnuitoss
Hallo

Ik had al gezien inderdaad dat die doppen niet waterdicht zijn dus nog wat vloeistof erin.

Kloot die code is bijna identiek maar van de formula is de verlichting iets mooier.

Het ging mij erom of het een verplichting was en het antwoord is nee.
Dus dan weet ik genoeg.

Thanks
Pagina: 1