Xiaomi Pocophone F1 | Microsoft Surface Book 2 | Asus P9X79, 12GB Corsair RAM, Intel Core i7 3820, Windows 10 Pro x64
Vraag
Alle reacties
Wellicht zit het probleem zelfs in traagheid van inladen en zou een ssd'tje al uitkomst bieden.
Wat meer inzichten zouden in ieder geval welkom zijn.
Die 600e ben je in ieder geval snel kwijt voor een modern setje met b.v. een i7 en 16gb ram
'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren
Moederborden beginnen bij 200 en er zijn op het ogenblik 2 core I9 procs beschikbaar. Beide rond de 1000 euro.
Als die software van jou baat heeft bij zoveel mogelijk cores dan zou ik toch eens bij AMD gaan kijken.
pricewatch: AMD Ryzen 7 1700X Boxed zonder koeler met een
pricewatch: MSI B350 PC Mate zit je toch op een heel andere prijs.
Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity
Komt het volgende bij;arbraxas schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 19:29:
Met een budget van 500 a 600 euro kun je de I9 wel direct afstrepen.
Moederborden beginnen bij 200 en er zijn op het ogenblik 2 core I9 procs beschikbaar. Beide rond de 1000 euro.
Als die software van jou baat heeft bij zoveel mogelijk cores dan zou ik toch eens bij AMD gaan kijken.
pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15
Zit je +/- op ts' zijn budget dus op basis van de huidige beperkte info lijkt me dat een prima uitgangspunt
'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren
AMD is uitgesloten voor een DAW PC. Meer cores heeft idd wel zin, maar de cpu power per core eigenlijk nog meer.arbraxas schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 19:29:
Met een budget van 500 a 600 euro kun je de I9 wel direct afstrepen.
Xiaomi Pocophone F1 | Microsoft Surface Book 2 | Asus P9X79, 12GB Corsair RAM, Intel Core i7 3820, Windows 10 Pro x64
De CPU is de bottleneck. De 12GB RAM die ik heb voldoet prima en zowel mijn OS disk als mijn Projecten zijn SSD's. Wellicht zou het zelfs de moeite waard zijn om alleen mijn CPU te upgraden naar een zwaardere versie met dezelfde socket...?Switchie schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 19:24:
Van welk onderdeel merk je dit plafond voornamelijk? Is het de processor die continue op zijn tenen loopt of is bv het ram geheugen binnen de kortste keren vol?
Wellicht zit het probleem zelfs in traagheid van inladen en zou een ssd'tje al uitkomst bieden.
Wat meer inzichten zouden in ieder geval welkom zijn.
Die 600e ben je in ieder geval snel kwijt voor een modern setje met b.v. een i7 en 16gb ram
Er zijn nog wat CPU upgrades mogelijk. Onder andere:LCP schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 10:55:
[...]
De CPU is de bottleneck. De 12GB RAM die ik heb voldoet prima en zowel mijn OS disk als mijn Projecten zijn SSD's. Wellicht zou het zelfs de moeite waard zijn om alleen mijn CPU te upgraden naar een zwaardere versie met dezelfde socket...?
Intel Core i7 4930K
Intel Core i7 4960X
Dat zijn beide sixcore CPU's en het moederbord ondersteunt deze twee vanaf BIOS 4210. Als quad channel geheugen invloed heeft bij Cubase zou je nog kunnen kijken om je geheugen te vervangen. 12GB is een wat rare configuratie voor X79.
Verwijderd
Nee, dat ligt maar net aan de buffer. Kleine buffers geven inderdaad nog wat problemen bij Ryzen omdat de IPC van Intel beter is maar een en ander is ook afhankelijk van de gebruikte daw.LCP schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 10:53:
[...]
AMD is uitgesloten voor een DAW PC. Meer cores heeft idd wel zin, maar de cpu power per core eigenlijk nog meer.
Ableton heeft bijvoorbeeld meer problemen met schalen over meerdere cores dan cubase.
Er zijn wat reviews die net na de lancering van Ryzen zijn geschreven maar ook interessant zijn de gebruikerservaringen op bijvoorbeeld Reddit.
Inmiddels is Ryzen al een tijdje onderweg en wordt het platform door updates steeds volwassener.
Eigenlijk is het nog te vroeg om Ryzen af te schrijven voor pro-audio.
Het is 16GB. Excuus, heb het starttopic aangepast. Het is 16GB met 8 Corsair reepjes van 2GB in Quad dus. Ik denk dat ik voor een zwaardere Socket 2011 CPU ga als upgrade. Ik denk dat ik daarmee een heel eind kom de komende tijd.
Dat is gekoppeld aan het moederbord.LCP schreef op zondag 30 juli 2017 @ 21:32:
Nog een vraag: als ik mijn CPU upgrade, zal mijn Windows 10 licentie dan ook vervallen? Of is dat alleen het geval als men het Moederbord ook vervangt?
Intel -en met name de chipsets- hebben zich inmiddels ruimschoots bewezen voor Pro-Audio systemen. Alle professionele Audio Pc's worden ook gebouwd met Intel chipsets. AMD is voor een heleboel zaken uitstekend, maar in de Pro-Audio is Intel toch echt heer en meester. De chipsets voor AMD CPU's zijn gewoonweg niet goed genoeg en niet betrouwbaar genoeg met low-latency audio processing. En de nieuwe Ryzen CPU's hebben hun staat daarin nog lang niet verdient, dus blijf ik bij Intel.Verwijderd schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 11:10:
[...]
Eigenlijk is het nog te vroeg om Ryzen af te schrijven voor pro-audio.
Verwijderd
Even aan een microsoft account koppelen vanaf ver. 1607: https://support.microsoft...ing-after-hardware-change