Nieuwe powersupply nodig?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• RedJohn1
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12-09-2024
Hallo,

Ik heb de laatste paar weken een probleem met mijn pc, tijdens het spelen van games gaan mijn beeldschermen op geen signaal (Zwart beeld). Het geluid etc doet het dan nog wel, ook kan ik nog praten via bijvoorbeeld Discord. Nu heb ik al een aantal testen uitgevoerd waar het aan kan liggen echter krijg ik geen oorzaak gevonden. Vanmiddag is mijn computer ineens uitgevallen, zonder het bovenstaande probleem. Na het opnieuw opstarten was er geen probleem. Hierdoor dacht ik het volgende:
Kan dit probleem met de zwarte schermen liggen aan de powersupply of zou dan de hele pc altijd uitvallen?

Wat vanmiddag is gebeurd heb ik nog nooit gehad echter dat er geen signaal is naar mijn beeldschermen heb ik de afgelopen 2 weken vaker. Nu dacht ik eerst dat het aan mijn videokaart ligt echter nu dat de pc ook ineens uitvalt vraag ik me het wel af. Mijn pc is een aantal jaar oud en heeft het altijd met deze onderdelen goed gedaan. Ook zijn het geen andere games.

Dus mijn vraag:
Kan dit komen door de PSU? Als dit het geval is zal ik deze moeten vervangen.

Moederbord: Alienware stock Motherboard
CPU: Intel core I7-3820
RAM: DDR3 16 GB
Nvidia geforce GTX 970
SSD: Samsung 840 EVO 250 GB
HDD: Western Digital 1TB
PowerSupply: Alienware stock 750 Watts PSU

Met vriendelijke groet,
John

Alle reacties

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Het kan komen door de PSU, maar dat is nog niet een reden om die te vervangen ;)
Klinkt eigenlijk meer als een GPU driver die crasht namelijk.
Loop iig even de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door

Fixing things to the breaking point...

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 15:11
Als je pc zomaar uitvalt denk ik aan de psu, maar het kan ook je driver zijn.

Verwijder de huidige driver eens en installeer de driver opnieuw.

• RedJohn1
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12-09-2024
CryRaven schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 12:07:
Als je pc zomaar uitvalt denk ik aan de psu, maar het kan ook je driver zijn.

Verwijder de huidige driver eens en installeer de driver opnieuw.
Dit heb ik al meerdere keren gedaan, ook heb ik mijn windows al een keer geherinstalleerd echter lost dit het probleem niet op. Ik gebruik op het moment de laatst releaste drivers.