Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Accespoint buiten, voor beveiligingcamera's. .

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben momenteel bezig met mijn slimme woning. Zo heb ik inmiddels alle verlichting vervangen voor de Philips Hue, gaan alle gordijnen via het systeem van Somfy. Etc, Etc.

Op dit moment ben ik bezig met de camera bewaking van ons huis, nu zit onze haldeur van ons appartementencomplex op de begane grond. Wij zelf wonen op de derde verdieping.

Nu wil ik dus een acces point aan de voorgevel plaatsen waardoor wij genoeg bereik hebben voor onze bewakingscamera.

Bij deze dus onze vragen:
  1. Wat is een goede bewakingscamera? Is Nest aan te raden? (Het feit dat je een enorm gat moet boren om je kabel door de muur te krijgen hield mij eigenlijk een beetje tegen. Is er een ander alternatief?
  2. Welke acces point is betaalbaar en geschikt voor alle weersomstandigheden?
Alvast bedankt!

Alle reacties

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-11 23:45

iMars

Full time prutser

Beveiligingscamera's en WiFi is geen goede combinatie als het om beveiligen gaat... Een wifi jammer en al je camera's zijn buitenwerking...

Voor beveiligingscamera's adviseer ik om camera's bedraad aan te sluiten.

[ Voor 21% gewijzigd door iMars op 28-07-2017 16:53 ]

Koop hier mijn P1 reader :)

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 21-11 14:57
1. Hier is ENORM veel keuze in. Van Chinese rommel van 20€ tot professionele camera's van 2000€. Je zal zelf wat opzoekwerk moeten doen, Foscam is prijs/kwaliteit wel interessant. Neem een POE camera, dan moet je enkel een UTP kabel aansluiten.

2. De DAP-3320 is prijs/kwaliteit wel interessant.

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:57

Releases

Ja maar!

Begrijp ik nu dat je een camera wilt ophangen in de gezamelijke entree van het appartementen complex? Want ik denk dat juist dat niet helemaal de bedoeling is, qua privacy etc.

Verwijderd

Topicstarter
iMars schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 16:52:
Beveiligingscamera's en WiFi is geen goede combinatie als het om beveiligen gaat... Een wifi jammer en al je camera's zijn buitenwerking....
Bedankt voor je snelle antwoord. Ik wil graag inzicht kunnen hebben via mijn smartphone wie er voor de deur staat. Neem aan dat dat zonder wifi of slimme camera lastig gaat zijn?

Verwijderd

Topicstarter
Releases schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 16:53:
Begrijp ik nu dat je een camera wilt ophangen in de gezamelijke entree van het appartementen complex? Want ik denk dat juist dat niet helemaal de bedoeling is, qua privacy etc.
Klopt, dit is in overleg met de medebewoners gebeurd. Er woont hier een Youtuber onder ons. Ben de fangirls een beetje beu aan de deur. _/-\o_

• Releases

Releases

Ja maar!

Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 16:55:
[...]

Klopt, dit is in overleg met de medebewoners gebeurd. Er woont hier een Youtuber onder ons. Ben de fangirls een beetje beu aan de deur. _/-\o_
Dan een sticker op de deur: Enzo Knol woont hier niet. :+

Wat betreft de Wi-Fi. Accespoint aan de andere kant van de muur zou toch voldoende moeten zijn om wat Wi-Fi door de muur heen te duwen om zo de draadloze camera van netwerk te voorzien.

• iMars

iMars

Full time prutser

Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 16:54:
[...]

Bedankt voor je snelle antwoord. Ik wil graag inzicht kunnen hebben via mijn smartphone wie er voor de deur staat. Neem aan dat dat zonder wifi of slimme camera lastig gaat zijn?
Gebruik je momenteel domotica software alsin Domoticz/HomeAssistant/OpenHAB/etc? Dan moet je daarmee elke netwerkcamera wel kunnen bekijken.

Als je voor alles de originele apps gebruikt (1 voor Philips, 1 voor Somfy, 1 voor de camera's, etc.) dan moet je inderdaad kijken welke camera's ook via een app te bekijken zijn.

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-10 13:11

NeHoX

Gamer + PV

Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 16:54:
[...]

Hikvision camera's hebben al jaren mijn voorkeur. Zijn bedraad en via Power over Ethernet te voeden. Indien je een NVR neemt kunnen ze ook opnemen. De NVR maar indien je die niet hebt ook de camera's zijn met opengezette poortjes in je router gewoon te benaderen via de Hikvision App.

Begin alsjeblieft niet aan die wifi rommel. Ook niet bij een beter merk zoals Hikvision of Foscam.

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Verwijderd

Topicstarter
iMars schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 16:58:
[...]

Gebruik je momenteel domotica software alsin Domoticz/HomeAssistant/OpenHAB/etc? Dan moet je daarmee elke netwerkcamera wel kunnen bekijken.

Als je voor alles de originele apps gebruikt (1 voor Philips, 1 voor Somfy, 1 voor de camera's, etc.) dan moet je inderdaad kijken welke camera's ook via een app te bekijken zijn.
Ik heb nu inderdaad voor alles een aparte app die ik gebruik. Somfy, Philips en dan nog Sonos. Het is wel de bedoeling dat alles dalijk onder 1 systeem gaat vallen maar laten we beginnen bij het begin.

De camera bij mijn voordeur is het probleem niet zo. De camera bij de gemeenschappelijke entree wel. Ik verwacht namelijk voor het gebruikersgemak dat iedere bewoner (in totaal 4) kunnen zien wie er voor de deur staat als er word aangebeld. En dat zonder al teveel kabels te trekken in de gemeenschappelijke ruimtes.

Verwijderd

Topicstarter
NeHoX schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 16:59:
[...]

Hikvision camera's hebben al jaren mijn voorkeur. Zijn bedraad en via Power over Ethernet te voeden. Indien je een NVR neemt kunnen ze ook opnemen. De NVR maar indien je die niet hebt ook de camera's zijn met opengezette poortjes in je router gewoon te benaderen via de Hikvision App.

Begin alsjeblieft niet aan die wifi rommel. Ook niet bij een beter merk zoals Hikvision of Foscam.
Bedankt voor je advies, ik kan weer aan de gang!

• iMars

iMars

Full time prutser

Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 17:03:
[...]

Ik heb nu inderdaad voor alles een aparte app die ik gebruik. Somfy, Philips en dan nog Sonos. Het is wel de bedoeling dat alles dalijk onder 1 systeem gaat vallen maar laten we beginnen bij het begin.
Tip: Home Assistant
De camera bij mijn voordeur is het probleem niet zo. De camera bij de gemeenschappelijke entree wel. Ik verwacht namelijk voor het gebruikersgemak dat iedere bewoner (in totaal 4) kunnen zien wie er voor de deur staat als er word aangebeld. En dat zonder al teveel kabels te trekken in de gemeenschappelijke ruimtes.
Hoe wil je de buren toegang geven tot camerabeelden op jouw netwerk? Daar moet je wel over nadenken. Je kan wel een camera ophangen/monteren. Maar ik maak uit je opmerking op dat je deze beelden wilt kunnen delen met de buren? In dat geval zou ik ook naar de mogelijkheid kijken voor een intercom-systeem met camera...

[ Voor 4% gewijzigd door iMars op 28-07-2017 17:09 ]

• Releases

Releases

Ja maar!

Is er voor het complex ook een VvE? Is dit topic daar ook al reeds in besproken of enkel aantal bewoners onderling? Anders kan zo'n initiatief nog breder getrokken worden. Zodoende kan alles ook even op papier gezet worden zodat je hier later geen gezeur over kan krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
Releases schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 17:09:
Is er voor het complex ook een VvE? Is dit topic daar ook al reeds in besproken of enkel aantal bewoners onderling? Anders kan zo'n initiatief nog breder getrokken worden. Zodoende kan alles ook even op papier gezet worden zodat je hier later geen gezeur over kan krijgen.
Nee, ik ben zelf woonachtig in Antwerpen. Aangezien ik een beetje de tech-nerd van het complex ben en de meeste dingen ook op mijn initiatief gebeuren vind iedereen het altijd wel prima. (alsmede de huisbaas) Daarnaast heb ik een leuke tijdsbesteding in de weekenden. Het gehele complex is enkele maanden geleden totaal gerenoveerd.

Helaas is er enkel gedacht aan een audio intercom systeem, zonder enige zicht op wat er beneden gebeurd. Ik woon aan een vrij drukke straat in de diamantbuurt van Antwerpen.

Om een gehele nieuwe intercom systeem aan te leggen zie ik qua kosten niet heel erg zitten. Ik heb een budget van rond de €500,- een camera met bewegingsdetectie leek mij de meest verstandige oplossing. Mocht er aangebeld worden, dan is een blik op je telefoon genoeg om te identificeren wie er voor de deur staat.

Wat mij heel erg aansprak van de nest camera's was dat er ook two-way audio was ingebouwd. Maar ik begrijp nu dat deze oplossing word afgeraden. Heeft fostcam vergelijkbare systemen?

Verwijderd

Topicstarter
iMars schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 17:06:
[...]

Tip: Home Assistant

[...]

Hoe wil je de buren toegang geven tot camerabeelden op jouw netwerk? Daar moet je wel over nadenken. Je kan wel een camera ophangen/monteren. Maar ik maak uit je opmerking op dat je deze beelden wilt kunnen delen met de buren? In dat geval zou ik ook naar de mogelijkheid kijken voor een intercom-systeem met camera...
Bedankt voor de verwijzing naar home-assistant! Ga er zeker dit weekend even naar kijken

• iMars

iMars

Full time prutser

Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 17:24:
[...]

Bedankt voor de verwijzing naar home-assistant! Ga er zeker dit weekend even naar kijken
Er zijn meerdere, maar persoonlijk vind ik Home Assistant het fijnst omdat er heel veel support/ondersteuning voor is ;)

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik zou zeker ook even goed informeren naar de mogelijkheden van een camera intercom systeem want als ik het goed begrijp willen alle bewoners de beelden kunnen zien. Overigens zou (laatst was er hier een bij de Action in de aanbieding voor 35 euro) een goedkope simpele camera dus ook een oplossing kunnen zijn. Deze vond ik qua privacy twijfel achtig maar werkte prima met een app (maakte zelf kennelijk verbinding met een server en ook door router (werkte niet achter dubbel nat en een pro router).
Maar zou hiervoor prima geschikt zijn.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Pagina: 1