Intel GMA X4500HD updaten lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guzzhemmer
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20-01-2022
Hallo,

als ik Farming Simulator 2017 opstart, krijg ik de volgende melding: Error: Could not init 3D system. Shader Model 3.0 is required. Please install the latest video drivers. Download latest GPU driver now? als ik dan naar de site van intel ga. zijn er geen drivers voor mijn Videokaart. Betekent dit dat ik nu een nieuwe videokaart moet aanschaffen, als dat zo is wat zijn een paar goede videokaarten voor een budget van ongeveer 100 euro?

alvast bedankt

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 27-10 09:50
Een Intel GMA X4500HD was in 2008 al niet in staat om te gamen. Een spel uit 2017 hierop runnen is niet mogelijk.

Wat zit er allemaal in je systeem? Farming simulator is mogelijk nog wel haalbaar, maar andere moderne games kan ik gezien de leeftijd alvast van verklappen dat het er niet in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guzzhemmer
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20-01-2022
lactaxative schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 17:48:
Een Intel GMA X4500HD was in 2008 al niet in staat om te gamen. Een spel uit 2017 hierop runnen is niet mogelijk.

Wat zit er allemaal in je systeem? Farming simulator is mogelijk nog wel haalbaar, maar andere moderne games kan ik gezien de leeftijd alvast van verklappen dat het er niet in zit.
mijn pc is niet echt een topper het is een HP Pro 3120MT (WU268EA) --> specificaties: pricewatch: HP Pro 3120 MT (WU268EA) . wat zijn mogelijkheden om alsnog fs17 te kunnen spelen op deze pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:52

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

De drivers van je gfx zitten bij in de chipset drivers die je https://downloadcenter.in...Windows-Vista-64-exe-?v=t kunt vinden, dit zijn blijkbaar drivers van 2013 en Shader Model 3.0 is er vanaf DirectX 9.0c, released in August 2004.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik zie hoe slecht Farming Simulator 2011 al draait op een Intel GMA x4500 dan is een upgrade waarschijnlijk de enige mogelijkheid om de 2017 versie nog een beetje speelbaar te maken:
YouTube: Landwirtschafts(Farming) Simulator 2011 intel gma 4500

Met een simpel videokaartje als een pricewatch: MSI GeForce GT 710 1GD3H LP kun je het spel denk wel spelen op de laagste instellingen, maar dat er maar 2GB Ram in het systeem zit helpt ook niet echt mee, al is de minimum vereiste voor het spel 2GB.

De vraag is of dat het nog waard is voor een dergelijk systeem, aangezien het systeem zelf amper meer waard is dan wat die GT 710 kost. Verder is het vaak afwachten of zulke OEM systemen een andere kaart pakken omdat deze vaak dichtgetimmerd zijn qua compatibiliteit, al verwacht is met iets als een GT 710 niet zo snel problemen hiermee.

Tweedehands zou je wellicht een bod kunnen doen op iets als een V&A aangeboden: Gigabyte GV-R667D3-1GI welke toch weer wat krachtiger is dan een GT 710, een bedrag van 15-20 euro is realistisch voor een 6670.

Maar het is financieel relatief gezien en op de langere termijn verstandiger om naar een ander (nieuw of 2e hands) systeem te gaan kijken mocht je dat er voor over hebben. Zo is bijvoorbeeld de voeding uit je huidige pc intern eigenlijk ook al aan zijn einde welke waarschijnlijk al te hoge ripple heeft, of in ieder geval gaat hebben op de korte termijn waardoor de onderdelen in de pc het zwaar te verduren krijgen.