R9 290X systeem crashed bij het installeren van drivers.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-10 21:13

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Ik heb sinds woensdag een Asus mx34vq UltraWide scherm. Woensdag niet zoveel opgedaan, gisteravond vrij lange sessie Civ VI gespeeld. Vandaag was ik een beetje bezig met wat development en even 5 minuten Everspace gespeeld om te zien hoe het draait. Ging allemaal wel prima, maar om een uur of half 2 vandaag crashte het systeem, gewoon zwart beeld.

Ik heb het systeem geboot en bij de boot zag ik wel beeld maar zodra ik in Windows kwam crashte het systeem. Het rare is dat als ik het beeldscherm niet aansluit Windows wel goed opstart. In safe mode de boel opgestart en daar met DDU de AMD drivers verwijderd. Dan kan ik weer (dat doe ik nu ook) normaal gebruik maken van Windows maar dan zonder de AMD driver.

Als ik probeer de driver te installeren dan crasht het systeem weer. Ik heb dit over HDMI/DisplayPort en een andere monitor geprobeerd en overal hetzelfde resultaat.

Via Google heb ik dit gevonden: https://community.amd.com/message/2743721 en daar het advies gegeven om de kaart te bakken of te RMA'en. RMA is sowieso geen optie meer, bakken zou eventueel nog kunnen maar lijkt me last resort.

Het gekke is dat de GPU het wel doet, maar dat wanneer de drivers worden geïnstalleerd de boel crashed. Ik ga zo proberen een verse Windows 10 installatie te maken met de nieuwste drivers (ik heb ook al geprobeerde oudere drivers te installeren, helpt ook niet) om te kijken of er wellicht een intern driver conflict is, maar ik verwacht het niet.

Iemand ervaring met dit probleem?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• untflanked
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 13:49
Crashed het systeem bij de drivers of loopt het vast? Bij mijn 290 mining rig hielp het om Windows Defender Firewall tijdelijk uit te zetten.

Ryzen 7700 | RX 6800 XT | 2x16GB DDR5 | Cooler Master NR200P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:19

nelizmastr

Goed wies kapot

Probeer even een andere PC voor de zekerheid, maar doorgaans als de drivers niet meer willen kan je een steen gaan bestellen met opschrift, if you catch my drift.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:48

ResuCigam

BOFH

MrVegeta schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 15:56:
Het gekke is dat de GPU het wel doet, maar dat wanneer de drivers worden geïnstalleerd de boel crashed.
Zo gek is dat niet: zonder drivers wordt er slechts een klein deel van de functionaliteit van de kaart gebruikt.

De kans is groot dat je kaart gaar is.

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinny1994
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:08
Kort geleden hetzelfde issue gehad met de PC van een familie lid.

Verse W10 install gedaan, W7 install geprobeerd, zelfs Ubuntu, maar wanneer de drivers voor de videokaart worden geinstalleerd was het einde verhaal.
Onboard VGA werkte prima, dus voorlopig niet gamen.

Na het ontleden van de videokaart kwam de oorzaak snel naar voren in de vorm van een paar bol staande verassingen. Omdat de kaart al redelijk gedateerd was besloten hem weg te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
untflanked schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 16:13:
Crashed het systeem bij de drivers of loopt het vast? Bij mijn 290 mining rig hielp het om Windows Defender Firewall tijdelijk uit te zetten.
Het loopt vast. Blijft op een zwart scherm hangen en het toetsenbord reageert ook niet meer. Windows Defender uitzetten? Fuck it, ga het wel proberen :p
ResuCigam schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 16:18:
[...]

Zo gek is dat niet: zonder drivers wordt er slechts een klein deel van de functionaliteit van de kaart gebruikt.

De kans is groot dat je kaart gaar is.
Hm ja dat is ook wel weer zo. Jammer dat ie net gaar gaat voor RX Vega er is. Had nog wel ff 3 weken kunnen wachten...
Vinny1994 schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 16:22:
Kort geleden hetzelfde issue gehad met de PC van een familie lid.

Verse W10 install gedaan, W7 install geprobeerd, zelfs Ubuntu, maar wanneer de drivers voor de videokaart worden geinstalleerd was het einde verhaal.
Onboard VGA werkte prima, dus voorlopig niet gamen.

Na het ontleden van de videokaart kwam de oorzaak snel naar voren in de vorm van een paar bol staande verassingen. Omdat de kaart al redelijk gedateerd was besloten hem weg te doen.
De kaart heeft hier ook al wel het een en ander te verduren gehad. Lijkt er inderdaad op dat gamen niet echt meer gaat lukken.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• untflanked
Ik weet ook niet welke drivers je probeert te installeren. Er is net een nieuwe update gekomen bij AMD, dus misschien ligt het daar aan. Het klinkt wel als exact hetzelfde probleem als bij mij.

[ Voor 17% gewijzigd door untflanked op 28-07-2017 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nature
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 25-10 19:24
Ik had een tijdje geleden hetzelfde en het lag aan mijn moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
untflanked schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 16:30:
Ik weet ook niet welke drivers je probeert te installeren. Er is net een nieuwe update gekomen bij AMD, dus misschien ligt het daar aan. Het klinkt wel als exact hetzelfde probleem als bij mij.
Ik heb [Guru3D.com]-win10-64bit-radeon-software-crimson-relive-16.12.2-jan3.exe (oudere versie) en radeon-crimson-relive-17.7.2-minimalsetup-170727_web.exe / whql-win10-64bit-radeon-software-crimson-relive-17.7.2-july27.exe nieuwste versie geprobeerd te installeren, zonder succes.

Ik ga Windows Defender uitschakelen en dan installeren.
Nature schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 16:31:
Ik had een tijdje geleden hetzelfde en het lag aan mijn moederbord.
Mjah beetje vervelend dat ik hier in Groningen niet nog een pc heb staan om te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• untflanked
Laat het maar horen. Mining werkte op 15.12 voor mijn r9 290, als last resort. Hoor het straks wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
untflanked schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 16:38:
Laat het maar horen. Mining werkte op 15.12 voor mijn r9 290, als last resort. Hoor het straks wel.
Helaas, 15.12 drivers zonder Win Defender geprobeerd. Hetzelfde resultaat. Ik denk dat het de komende tijd geen gamen voor mij wordt (op mijn net nieuwe ultra wide :p) en maar hoop dat Vega niet nog 4+ weken zal zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• untflanked
Erg jammer, zelf wacht ik momenteel ook nog op Vega...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
untflanked schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 17:00:
Erg jammer, zelf wacht ik momenteel ook nog op Vega...
Ik ga nog een poging doen om de bios te updaten/veranderen en uiteindelijk gaat 'ie ergens de oven in. Kan vast op marktplaats wel een oven scoren van een tientje om daarna weg te gooien :p Ik heb nu het systeem maar op het moederbord HDMI aangesloten. in ieder geval weer hoge resolutie, helaas 24fps. Dat doet wel een beetje pijn aan de ogen :')

[ Voor 18% gewijzigd door MrVegeta op 28-07-2017 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• untflanked
Zit er geen bios switch aan de bovenkant van de pcb? Zou dit ook niet werken, stuur me dan even een PM!

Pagina: 1