HT-addict in spe
Hoe heb je die spullen aangesloten dan ?
via TV-out -> scart ?
Of rechtstreeks via VGA-in op je tv ?
Een TV kan nl. maar 2 res. aan als je via de VGA in werkt. 640x400 of 640x 480, dus niet de beeldformaten zoals je tv die normaal hanteerd, 4:3, 14
en 16 
Als je hem gewoon als een external aansluit via tv-out en scart moet je volgens mij gewoon je beelformaat kunnen aanpassen aan het 16
formaat (breedbeeld)
suc6
via TV-out -> scart ?
Of rechtstreeks via VGA-in op je tv ?
Een TV kan nl. maar 2 res. aan als je via de VGA in werkt. 640x400 of 640x 480, dus niet de beeldformaten zoals je tv die normaal hanteerd, 4:3, 14
Als je hem gewoon als een external aansluit via tv-out en scart moet je volgens mij gewoon je beelformaat kunnen aanpassen aan het 16
suc6
Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.
Kun je niet gewoon op je tv met beeldformaten spelen, ik heb een Philips 32" breedbeeld, en dan kun je gewoon beeldformaten aanpassen en/of oprekken in de gewenste richtingen...
Welke verhoudings-modussen heb je geprobeerd dan? (4:3 16
enz)
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het zoals het kan.
Het enige waar ik mij druk om maak, ik wil het even kwijt, is dat (stand-alone speler) bij een breedbeeldfilm de ondertiteling buiten het 16: 9 beeldgebied valt !!!??? de eikels die dat hebben ingesteld... Bijna alle films op DVD heeft dat, ben je dan een mongool of niet !? Sorrie voor het taalgebruik, maar ik moet het echt even kwijt.
Koop je een dure breedbeeldtelevisie, een goede dvd speler, krijg je deze onzin....
Koop je een dure breedbeeldtelevisie, een goede dvd speler, krijg je deze onzin....
Verwijderd
Dit ligt inderdaad gewoon aan je verhoudingen, ik heb ook een Sony breedbeeld, en je moet hem bij mij op "ZOOM" zetten voor true breedbeeld, dan heb je nog een half-half "SMARTZOOM" en je hebt 4:3, dan neemt ie gewoon beeld en heb je dus balken aan de zijkanten, en dan heb je nog volbeeld, dan rekt ie gewoon alles uit.
Enne, die ondertiteling...
Tja ik ben blij dat je dat uit kunt zetten.
Enne, die ondertiteling...
Tja ik ben blij dat je dat uit kunt zetten.
Tuurlijk, ik zet de ondertiteling ook uit, ik vat dat engels wel, maar als je ondertiteling erop zet, doe het dan niet voor een 4:3 tv bij een 16: 9 film...? toch?
Verwijderd
....ik mag hopen van wel, ik heb hier een hoop anamorphic dvd's aangeschaft in afwachting van een KV32FX60.
Ik weet niet wat voor speler je hebt, HenkyDoodle, maar als je een Hollywood+ kaart hebt kun je je beeld instellen op "wide" (Options, DVD). Zou moeten werken.
Ik weet niet wat voor speler je hebt, HenkyDoodle, maar als je een Hollywood+ kaart hebt kun je je beeld instellen op "wide" (Options, DVD). Zou moeten werken.
ik ben dus ff vergeten erbij te zeggen dat het vanaf een stand-alone dvdspeler komt ..
een Raite om precies te zijn .. Ik krijg de matrix ALLEEN maar met balkjes erom .. Saving Private Ryan weer niet .. dit terwijl deze precies hetzelfde formaat heeft.. ik neem toch aan dat je die balkjes NIET moet zien ?? ..
ik stel mijn sony in op wide (in NED. vol scherm) en NOG zie ik de balken .. mooie kutsituatie . zit ik een beetje dure apparatuur aan te skaffen krijg je dit :-((
een Raite om precies te zijn .. Ik krijg de matrix ALLEEN maar met balkjes erom .. Saving Private Ryan weer niet .. dit terwijl deze precies hetzelfde formaat heeft.. ik neem toch aan dat je die balkjes NIET moet zien ?? ..
ik stel mijn sony in op wide (in NED. vol scherm) en NOG zie ik de balken .. mooie kutsituatie . zit ik een beetje dure apparatuur aan te skaffen krijg je dit :-((
HT-addict in spe
Volgens mij is the matrix in bioscoopformaat, 2.35 op 1, en je tv is 16 op 9, dus je moet of zwarte balken hebben of verkeerde verhoudingen of aan de randen wat 'afsnijden'.
dus 1:85 moet ik hebben ? .. hmm .. toch wil ik wel es weten op welke schermen je dan 2:35 kunt afspelen (zonder zwarte balken)
HT-addict in spe
Nou je hebt ze weleens gezien denk ik.
In de bioscoop
In de bioscoop
Verwijderd
Academy Ratio, Anamorphic Widescreen, Letterbox, Pan & Scan, Pan & Scan 16
, Pan & Scan 4:3, Unmatted, Video, Widescreen
1.33 : 1, 1.37 : 1, 1.50 : 1, 1.66 : 1, 1.70 : 1, 1.74 : 1, 1.75 : 1, 1.78 : 1, 1.85 : 1, 1.90 : 1, 1.93 : 1, 2.10 : 1, 2.13 : 1, 2.20 : 1, 2.25 : 1, 2.30 : 1, 2.35 : 1, 2.55 : 1, VAR
1.33 : 1, 1.37 : 1, 1.50 : 1, 1.66 : 1, 1.70 : 1, 1.74 : 1, 1.75 : 1, 1.78 : 1, 1.85 : 1, 1.90 : 1, 1.93 : 1, 2.10 : 1, 2.13 : 1, 2.20 : 1, 2.25 : 1, 2.30 : 1, 2.35 : 1, 2.55 : 1, VAR
John bedankt voor de info ..
I guess I'll have to live with the zwarte balken dan maar.. en opletten bij aanschaf nieuwe dvd (1:1.85) ..
trouwens .. heb je dit alles om 4.00 uur snachts opgezocht? ..
(over tweaker gesproken)
I guess I'll have to live with the zwarte balken dan maar.. en opletten bij aanschaf nieuwe dvd (1:1.85) ..
trouwens .. heb je dit alles om 4.00 uur snachts opgezocht? ..
HT-addict in spe
Verwijderd
Gáááááp já, kon niet slapen, maar ik moet nu echt naar bed moet nog weg(werken), hier is trouwens de link voor nog meer gerichte(formaat)films: http://us.imdb.com/Sections/DVDs/ have fun and make every day a day you'll never forget!
weet je welke dvd mijn fx60 echt volledig tot uiting brengt?
saving private ryan .. samen met mijn ac-3 versterker is het enige wat nog mist rondvliegende bloedspatters en ledematen
saving private ryan .. samen met mijn ac-3 versterker is het enige wat nog mist rondvliegende bloedspatters en ledematen
HT-addict in spe
Pagina: 1