Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Topicstarter
Ik zoek een?
Blu-Ray speler welke:

-Weergeven beeld en geluid in goede kwaliteit (belangrijkste)
-Mogelijkheid 4k afspelen (toekomst)
-Geschikt voor surround set: Denon AVR-X520BT + Denon Sys 2020
-Apps (netflix/spotify) géén vereiste ivm beschikking Apple TV/WD mediaplayer
-Bluetooth of Wifi geen vereiste

Wat is je budget?
Rond de 150 euro

Relevante elektronica
- Full HD tv scherm waar ik tevreden mee ben. Wellicht in de nabije toekomst +/- over 1 jaar verhuizing en aanschaf 4K televisie

-Denon AVR-X520BT + Denon Sys 2020

Wat heb je zelf al gevonden?

-Panasonic DMP-BDT360 (135 euro)
-Sony BDP-S6700 (119 euro)
-Sony BDP-S7200 (169 euro)

Dit zijn 3 speler die ik gevonden heb die erg goede reviewscores krijgen. Verder heb ik ontzettend veel spelers gevonden onder de 100 euro (50-80euro).

Samenvattend ben ik op zoek naar een Blu-ray speler die met name kwalitatief goed het beeld weergeeft op in eerste instantie een FullHD (en mogelijk later op een 4K tv). Daarnaast moet het geluid goed genoeg zijn voor mijn Denon AVR-X520BT + Denon Sys 2020 surround set/receiver. Ik ben niet op zoek naar een mediacenter omdat ik ook beschik over een Apple TV en WDliveTV. Ik wil eigenlijk heel simpel blu ray met kwalitatief goed beeld en geluid, zonder verdere poespas :*)

Erg bedankt voor jullie hulp!

[ Voor 12% gewijzigd door Deruxian op 28-07-2017 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:49

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Als je een - met het oog op de toekomst, zoals je zegt - een 4k speler wilt, zul je dus moeten zoeken naar UHD blu-rayspelers. Gewone blu-rayspelers kunnen geen UHD-materiaal afspelen. Dat ga je normaal niet redden met € 150. De twee goedkoopste op dit moment zijn de Samsung UBD-K8500 voor ongeveer € 200. De LG UP970 kost normaal circa € 275. Die laatste is echter in de aanbieding bij Wehkamp en kost vandaag € 133. :)

Zie categorie: Blu-ray en DVD

De reviews van de LG UP970 zijn overigens wisselend. Hij schijnt een lawaaierig loopwerk te hebben en de spelers van Panasonic en Sony schijnen een mooier geluid te produceren. Je zult zelf moeten afwegen of dit de juiste speler is voor je. Anders wordt het ofwel doorsparen, ofwel een normale blu-rayspeler kopen.

[ Voor 39% gewijzigd door Jorgen op 28-07-2017 17:33 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Topicstarter
@Jorgen Bedankt voor je antwoord, duidelijk verhaal! Wel beschikken veel spelers over '4k upscaling'. Is dat dan gewoon het opschalen van een native full hd resolutie? Voor mij als leek, klinkt dat vreemd, ze kunnen wel opschalen maar geen native 4K content afspelen? Of alleen geen UHD schijfjes?

Ik denk ik dan de (optionele) wens voor 4K laat vallen en eerst ga voor een reguliere blu-ray speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:49

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Daar stel je een heel goede vraag, waar ik je het antwoord niet op kan geven. Wellicht dat iemand anders reageert en het weet.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-10 21:45

DarkSide

theres no place like ::1

Upscalen is idd het opschalen van full hd naar 4k. Als je een 4k tv hebt wordt alles weer gegeven in 4k.
Dan moet of je TV het full HD materiaal upscalen naar 4k. Of je speler. Soms kan je speler het iets beter doen dan bv je TV. Het is dan mooi dat je die optie hebt.

Daarnaast heb je ook UHD blurays. Dit zijn echter andere schijfjes dan de normale Blurays. En werken met een andere laser. Dus je kunt idd geen UHD BR's afspelen in een normale BR speler.

Als je echt wilt genieten van 4k films op een UHD BR dien je dus een UHB BR speler te hebben.
Of een Xbox One S te kopen. Die kan het ook.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-10 17:56
Jorgen schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 17:19:
Als je een - met het oog op de toekomst, zoals je zegt - een 4k speler wilt, zul je dus moeten zoeken naar UHD blu-rayspelers. Gewone blu-rayspelers kunnen geen UHD-materiaal afspelen. Dat ga je normaal niet redden met € 150. De twee goedkoopste op dit moment zijn de Samsung UBD-K8500 voor ongeveer € 200. De LG UP970 kost normaal circa € 275. Die laatste is echter in de aanbieding bij Wehkamp en kost vandaag € 133. :)

Zie categorie: Blu-ray en DVD

De reviews van de LG UP970 zijn overigens wisselend. Hij schijnt een lawaaierig loopwerk te hebben en de spelers van Panasonic en Sony schijnen een mooier geluid te produceren. Je zult zelf moeten afwegen of dit de juiste speler is voor je. Anders wordt het ofwel doorsparen, ofwel een normale blu-rayspeler kopen.
helaas uitverkocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Topicstarter
Erg bedankt voor de informatie, het is me een stuk duidelijker inmiddels.
Weet iemand zo wat het verschil is tussen de budget plagers (50-70) en de spelers rond de 150? Sowieso hebben laatstgenoemden meer features (WiFi/Bluetooth/upscaling etc.) maar leveren ze ook betere beeld en geluidskwaliteit?

Zo nee dan volstaat een budget speler voor mijn wensen prima namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
Nee het is digitaal dus zodra er beeld en geluid uit de speler komt is het perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-10 21:45

DarkSide

theres no place like ::1

Goofy1978 schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 13:13:
Nee het is digitaal dus zodra er beeld en geluid uit de speler komt is het perfect.
In de basis ja.
Maar er zijn meerdere componenten. Kwaliteit van de voeding bv. Of de kwaliteit van de chip die voor upscaling zorgt (misschien niet eens nodig als je TV het zelf beter kan). Of het laadmechanisme etc.
Kan zijn dat een goedkoper model wat meer lawaai maakt en of trilt.

Even wat reviews lezen en je weet het vaak zo.

Verder is het niet echt nodig om voor een BR speler te gaan die voorzien is van gulden connectoren en gemaakt is door elfjes in de nacht bij volle maan en daar honderden euros aan uit te geven.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Pagina: 1