AMP/DAC onder 400 euro, Schiit stack, sennheiser gsx , SB x7

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0nny41
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11-10 15:54
Hey,

Allereerst om te beginnen wil ik vermelden dat ik geen audiophile ben. Ik waardeer geluid ENORM, maar ik ben niet bekend met de termen, setups etc.

Momenteel ben ik eigenaar van de volgende headphones: Athm50x , shure SE2015 , DT 770 pro 80 ohm.
Dit gepaard met: fiio e10k

Ik luisterde vooral edm, hiphop etc. Dus dit was een setup die hier goed geschikt voor was.
Nu wil ik ook headphones voor een betere game ervaring , acoustic music en films.
Voor muziek ga ik voor de HD650 van sennheiser ( ik hou van warmere headphones, en deze blijken warm te zijn voor openear headphones ). Alleen gaat mijn fiio e10k 300 ohms niet trekken ( en de hd650 heeft pieken naar 600 ohms las ik ).

Verder wil ik future proof zijn, omdat ik meerdere headphones zal aanschaffen. Welke weet ik nog niet, dus vandaar dat ik een dac/amp comb wil aanschaffen die futureproof is.

#1: Schiit stack. ( magni 2 en modi 2 uber ).
Nieuwprijs 348 euro. Ik las dat deze 95% van de headphones goed kunnen draaien, dus de kans is groot dat mijn toekomstige headphones hier ook op kunnen worden gedraaid. Goede reputatie, dus vandaar dat het nu mijn veiligste keuze is. Kan ik hier een sound blast kaartje aan toevoegen om de "scout-modus" te gebruiken, terwijl mijn headphone gewoon op de schiit stack draaid?

#2: Sound blast X7
Nieuwprijs 399 euro. Ik las dat deze hele goede virtuele surround biedt. Verder is de audio quality goed en support hij ook headphones tot 600 ohms. De OP amps kunnen vervangen worden. Ik meende te lezen dat je eventueel kan upgraden naar een nieuwe dedicated AMP en DAC , waar deze op wordt aangesloten waardoor je de surround sound kan behouden, klopt dit?

#3: Sennheiser GSX 1000. Hoor veel positiefs, maar ik las een aantal mensen die al over een x7 bezitten dat er geen vooruitgang is. nieuwprijs 230 euro, maar moet nog een goede AMP bij. Support maar tot 150 ohms, geeft dat problemen met de HD650?

#4: wat raden jullie mij aan? Ik sta open voor andere dac en amps. Dit is gewoon wat ik zelf nu in gedachte heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:30

FeaR

In GoT we trust

Aankoopadvies, dus verhuizing van AUD naar CEA.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11:55
Ik heb de cambridge DacMagic Plus aan mijn pc gekoppeld en luister via een Sennheiser HD580/700.
Ben er zeer tevreden over. Nieuwprijs ongeveer 390 euro.

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lootbox
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23-09 18:08
http://www.schiit.com/products/jotunheim <--- prima dac/amp combo en geeft mogelijkheid tot XLR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2022
d0nny41 schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 14:03:
Alleen gaat mijn fiio e10k 300 ohms niet trekken ( en de hd650 heeft pieken naar 600 ohms las ik ).
Lijkt me onwaarschijnlijk. Van wat ik heb begrepen is de hogere impedantie juist om absolute fluctuatie te bepreken. Immers als de nominale, of te wel gemiddelde, impedantie over 5Hz - 32KHz 600 Ohm bedraagt dan zijn fluctuaties van 50 ohm geen probleem. De bedoeling hiervan is een strakke impedantie/output lijn (curve). Referentie output niveau zoals bedoeld, echte HiFi dus ;)

Heb je een nominale impedantie van 32 Ohm bij 5Hz - 32KHz dan zijn fluctuaties van 16 ohm opeens het dubbelen.

Daarbij lijkt het me dus eerder dat HD650 rond de opgegeven 300 Ohm schommelt en het liefst zo dicht mogelijk met zo min mogelijk fluctuaties.

Nadeel van het hebben van dergelijke nauwkeurige speakers/drivers is dat ze door hun hoge impedantie meer prik moeten hebben. Wat dus betekent dat een versterker duurder wordt, HiFi dus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHHnl
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-10 13:37
Leuk dat je deze vraag post. Ik heb zelf sinds dit weekend de combi schiit magni 2 uber en modi 2 uber met de HD 650. Ik kan er simpel over zijn, het klinkt geweldig en met de high gain switch heb je meer dan genoeg volume voor de HD 650. Ik kan de combi van harte aanbevelen :) .
Pagina: 1