Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hulp met uitkiezen van moederbord/processor/ram voor NAS

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• plantj
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-05 18:27
Hallo :)

Ik ga een thuisserver maken, die gebruikt wordt als NAS en SQL server.
Het moet een windows-systeem zijn, met SQL-server 2016. Er is 1TB opslag in RAID-1 benodigd zijn voor mijn moeders thuiswerkplek, en 4TB normale NAS-opslag. Het OS komt op een kleine SSD. Ik wil minimaal 8 SATA-poorten (voor eventuele uitbreiding).

De SQL server wordt niet al te zwaar belast, en er is verder geen software die de server zal belasten, maar dit kan natuurlijk nog veranderen.

Nu is mijn vraag wat voor combinatie moederbord/processor/ram ik nodig zal hebben hiervoor. Moet ik kijken naar een server-mobo zoals deze:
pricewatch: Supermicro A1SRi-2558F
Of kan ik beter een "normaal" desktop systeem maken? Ook ben ik niet bekend met wat voor soort RAM ik moet kiezen i.c.m. een servermoederbord.

Formaat moederbord maakt me niets uit, ik kijk later nog wel wat voor kast ik wil. Geluidsproductie is ook geen grote zorg.

[ Voor 1% gewijzigd door plantj op 28-07-2017 13:13 . Reden: Ik wilde een mobo met CPU onboard linken, maar had een zonder CPU. ]