Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim085
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07-07 10:05
Mijn vraag

Ik ben van plan een nieuw moederbord aan te schaffen (Asrock B250M-HDV) en gezien ik op een strak budget zit, wil ik graag een voeding recupereren uit een oud beestje wat hier stof staat te vangen. Dit is een Antec EA430D. Aan gezien de voeding al makkelijk bijna 10 jaar oud is, wil ik er zeker van zijn dat deze het ook gaat doen in de nieuwe situatie

Relevante software en hardware die ik gebruik
build betreft een basis internet/casual pc'tje, met een pentium G4560 en een oude GTX 440

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

De connectors zien er hetzelfde uit :?

Beste antwoord (via tim085 op 28-07-2017 11:56)

Anoniem: 660294

Een oude voeding in een nieuw systeem is altijd afwachten wat het doet. Nieuwe systemen verbruiken zo weinig dat menig oude voeding daar niet mee om weet te gaan met een instabiel systeem als gevolg.

De EA430D Green heeft een verwachte levensduur van een 7 jaar. Wees dus blij dat ie het zo lang heeft uitgehouden. Tijd voor een nieuwe. Voorkeur heeft de pricewatch: be quiet! Pure Power 10 400W boven de CX450M. Iets beter kwaliteit, betere ventilator en een stuk stiller.

De videokaart zal een GT 440 zijn, een GTX bestaat niet. Die kan je er net zo goed uit laten want is nauwelijks sneller dan de igpu en krikt alleen het verbruik maar omhoog.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Gewoon proberen. Antec's gaan erg lang mee :) Zeer goede ervaringen mee ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim085
geen risico's denk je?
edit: de voeding werkt momenteel wel prima in de oude pc, maar ik wil er gewoon zeker van zijn dat er geen connectors zijn die eventueel zouden passen, maar alsnog een foute spanning kunnen geven oid...

[ Voor 82% gewijzigd door tim085 op 28-07-2017 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 14:10
Risico's zijn er altijd.
Je zou hem kunnen aansluiten, maar dan zou ik wel sparen voor een nieuwe voeding.

Persoonlijk stuur ik een 10 jaar oude voeding met pensioen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim085
Misschien toch beter een nieuwe nemen dan, is deze iets?
Corsair PSU Builder CX450M

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 660294

Een oude voeding in een nieuw systeem is altijd afwachten wat het doet. Nieuwe systemen verbruiken zo weinig dat menig oude voeding daar niet mee om weet te gaan met een instabiel systeem als gevolg.

De EA430D Green heeft een verwachte levensduur van een 7 jaar. Wees dus blij dat ie het zo lang heeft uitgehouden. Tijd voor een nieuwe. Voorkeur heeft de pricewatch: be quiet! Pure Power 10 400W boven de CX450M. Iets beter kwaliteit, betere ventilator en een stuk stiller.

De videokaart zal een GT 440 zijn, een GTX bestaat niet. Die kan je er net zo goed uit laten want is nauwelijks sneller dan de igpu en krikt alleen het verbruik maar omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim085
Dank je wel iedereen, dit is heldere informatie, ik ga aan de slag hiermee!
Pagina: 1