Parkeren voor je eigen garage

Pagina: 1
Acties:

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-11 10:15
ik heb een mooie waarschuwing gekregen van de boa's in mijn wijk. de waarschuwing is een parkeerboete omdat ik parkeerde voor een in/uitrit.

nu denk ik dat deze situatie wel enige toelichting kan gebruiken, ik woon in het centrum, dat staat denk ik synoniem voor parkeerproblemen. het gevolg is dan ook dat het regelmatig voorkomt dat ik savonds thuis kom en er geen parkeerplekje voor me vrij is.

nu heb ik een garage achter mijn huis echter is de indraai daarvan niet echt goed te doen met mijn auto, het kan wel maar 5x steken en 2x mijn motor verzetten dan past het :+ . + de gemeente heeft een poort gezet naast mijn garage waarvan de deur mijn garage deur weer blokkeert. niet onoverkomelijk wel erg ongemakkelijk.

het gevolg is dan ook dat ik heb afgesproken met mijn buurman dat ik mijn auto voor mijn garage zet, dat kan want ik heb een hoekhuis. ik blokkeer hiermee neits behalve mijn eigen garage deur (en dan ook nog eens niet blokkeren want ik sta aan de andere kant :).

nu is het dus zo dat onze ijverige boa's hiervoor parkeerboetes uitschrijven en daar ben ik het niet geheel mee eens :+

beeld bij de situatie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HhZt85lUitSHMomUQvhY71aB/full.png?nohitcount=1

mijn auto staat altijd uiterst rechts tegen de woning aan. mijn buurman sluit zijn auto als er geen plek is in de parkeervakken (aan het einde van dit straatje is een parkeerpleintje) aan aan mijn auto.

dit mag dus niet :( de redenering: je mag geen uitrit blokkeren ook niet die van jezelf. hier kan ik me best wat bij indenken aangezien de BOA niet kan controleren of het mijn auto is, echt gezien de situatie help ik mijn buurtbewoner door mijn auto hier te parkeren zodat er een plekje vrij blijft voor de mensen zonder parkeerplek/garage. zou het haalbaar zijn om hiervoor een parkeervergunning te vragen / afspraken maken met gemeente. het is namelijk een vergunningsvrij gebied!

Tl:DR: vinden jullie een parkeerboete hier terecht, en denk je dat ik kansmaak op een vergunning?

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 00:00

mark-k

AKA markkNL

Ik zou zeggen vraag het de gemeente die weten het vast beter. Wij kunnen niet oordelen of jouw gemeente een uitzondering zou willen maken op het parkeerverbod.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:47

D4NG3R

kiwi

:)

Zou zoiets aan je garagedeur monteren geen idee zijn? (Plaatje met veel whitespace..)

Afbeeldingslocatie: https://images.informatiebord.nl/imgfill/800/800/user/shop/img/generator_eefec1.png

Maar natuurlijk wel eerst even langs de gemeente gaan.

[ Voor 7% gewijzigd door D4NG3R op 28-07-2017 10:22 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Reloader
D4NG3R schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 10:22:
Zou zoiets aan je garagedeur monteren geen idee zijn? (Plaatje met veel whitespace..)

[afbeelding]

Maar natuurlijk wel eerst even langs de gemeente gaan.
dat is ideaal, ik ben nu aan het zoeken of dit inderdaad zomaar mag

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Reloader schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 10:28:
[...]

Is dat deel van de weg jouw eigendom? Anders kan ik je nu wel vertellen dat het simpelweg niet mag. Het is niet toegestaan daar auto's te parkeren en daar kunnen geen uitzonderingen voor worden gemaakt. Hoe graag jij ook daar wilt parkeren, je zult echt je parkeergarage moeten gebruiken.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Verwijderd

Reloader schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 10:28:
[...]

Als het jouw grond is, lijkt me dat niet zo'n probleem. Op openbare grond heeft het geen zin. Er bestaat niet zoiets als een publieke parkeerplaats, die niet publiek is (tenzij je een invalideparkeerplaats toegewezen krijgt natuurlijk).

• Reloader
Tsurany schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 10:31:
[...]

Is dat deel van de weg jouw eigendom? Anders kan ik je nu wel vertellen dat het simpelweg niet mag. Het is niet toegestaan daar auto's te parkeren en daar kunnen geen uitzonderingen voor worden gemaakt. Hoe graag jij ook daar wilt parkeren, je zult echt je parkeergarage moeten gebruiken.
vanwaar dit al zo zeker?

het is openbare weg, maar er moet wel een hek voorstaan, waarmee het terrein afgesloten wordt na 20:00 's avonds, als het hek openstaat kan ik mijn garage niet in of uit tenzij ik eerst het hek sluit. dus de gemeente belemmerd mij vrije toegang tot mijn garage. mij hoor je niet klagen tenzij ik mijn auto daar echt niet meer neer mag zetten. >:)

wat ook jammer is, is dat wijkgenoten me wel eens aanspreken als ik hem wel in een parkeervak heb staan :+

[ Voor 6% gewijzigd door Reloader op 28-07-2017 10:35 ]

Verwijderd

Reloader schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 10:34:
[...]

vanwaar dit al zo zeker?

het is openbare weg, maar er moet wel een hek voorstaan, waarmee het terrein afgesloten wordt na 20:00 's avonds, als het hek openstaat kan ik mijn garage niet in of uit tenzij ik eerst het hek sluit. dus de gemeente belemmerd mij vrije toegang tot mijn garage. mij hoor je niet klagen tenzij ik mijn auto daar echt niet meer neer mag zetten. >:)

wat ook jammer is, is dat wijkgenoten me wel eens aanspreken als ik hem wel in een parkeervak heb staan :+
Voor dat hek zal destijds gewoon een vergunning aangevraagd zijn en verstrekt zo te zien. Dat was je kans om bezwaar te maken. Je kunt natuurlijk alsnog klagen over het hek en vragen om een oplossing.

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

In België mag je niet parkeren voor een in/uitrit/garagepoort tenzij de nummerplaat duidelijk kenbaar gemaakt is. (sticker met nummerplaat of copy van de nummerplaat) En mits je het overige verkeer niet hindert, kort bij zebrapad enzo ofc)

In Nederland mag het gewoon niet ^^
Die sticker heeft dus geen enkele waarde in NL.

EDIT: tenzij je een ontheffing aanvraagt aan de gemeente, dan mag het wel. hahaha

http://www.armhoefseakkers.nl/parkeren-voor-eigen-inrit/

[ Voor 40% gewijzigd door SadisticPanda op 28-07-2017 10:44 ]

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

• Reloader
Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 10:39:
[...]

Voor dat hek zal destijds gewoon een vergunning aangevraagd zij en verstrekt zo te zien. Dat was je kans om bezwaar te maken. Je kunt natuurlijk alsnog klagen over het hek en vragen om een oplossing.
het hek is eigendom van de gemeente, ik woon hier pas 1 jaar en het hek stond er al

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dit is volgens mij echt weer een situatie waarbij regels in de praktijk niet handig werken.

Als de gemeente moeilijk doet zou ik ook eens informeren over dat hek. Als deze open is blokkeert deze namelijk in principe jouw ingang.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Reloader schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 10:34:
[...]

vanwaar dit al zo zeker?

Omdat ik eerder over een soortgelijke zaak heb gelezen en daar was de uitspraak vrij simpel, eigenaar van de garage mocht niet voor de garage parkeren.

Het geld hetzelfde voor parkeren voor een uitrit. Volgens de wet is dat verboden, er wordt geen onderscheid gemaakt of het je eigen uitrit is of niet.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Verwijderd

Reloader schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 10:40:
[...]

het hek is eigendom van de gemeente, ik woon hier pas 1 jaar en het hek stond er al
Ook de gemeente volgt de vergunningsprocedure. Dat het een reeds bestaande situatie was, maakt jou verhaal richting de gemeente niet sterker. Je hebt de situatie min of meer geaccepteerd door daar te gaan wonen. Neemt niet weg, dat je het gewoon kunt proberen.

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:20
Dat hek staat gewoon in de weg...
Waarom staat het daar eigenlijk, dat is toch een weg die daar door loopt?

Wie doet er ooit de moeite om dit te sluiten?

Ga eens vriendelijk overleggen met de gemeente of er niks kan gedaan worden?

Sony A7 iv en wat recycled glas

• Reloader
Tommie12 schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 10:49:
Dat hek staat gewoon in de weg...
Waarom staat het daar eigenlijk, dat is toch een weg die daar door loopt?

Wie doet er ooit de moeite om dit te sluiten?

Ga eens vriendelijk overleggen met de gemeente of er niks kan gedaan worden?
van de vorige bewoner heb ik vernomen dat dat hek er geplaatst is omdat er wel eens jeugd op het pleintje hing. het hek wordt door sommige bewoners elke avond op slot gedaan (tussen 8 en half 9).

dat stukje weg loopt door naar een pleintje wat gebruikt wordt als parkeerpleintje

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:22
Tja je hebt een garage. Dat je er lastig in en uit komt is jouw probleem :)

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:13
BOA's :') Die kunnen nog een bekeuring uitschrijven voor dat hek omdat ie jou inrit blokkeert

• Zvennn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-04 12:52
Irritant is dat de wet geen uitzondering maakt voor 'eigen' inrit of uitrit.

Wat ook kan is bezwaar aantekenen tegen je bekeuring en het laten voorkomen bij de kantonrechter. Als die uitsluitsel geeft over jouw specifieke situatie dan kun je twee kanten op: of je wordt in het gelijk gsteld en zullen toekomstige bekeuringen komen te vervallen. Of je wordt niet in het gelijk gesteld en kan je de gemeente om ontheffing vragen, maar kans zal klein zijn dat ze dat gaan doen.

Verwijderd

Reloader schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 10:52:
[...]

van de vorige bewoner heb ik vernomen dat dat hek er geplaatst is omdat er wel eens jeugd op het pleintje hing. het hek wordt door sommige bewoners elke avond op slot gedaan (tussen 8 en half 9).

dat stukje weg loopt door naar een pleintje wat gebruikt wordt als parkeerpleintje
Dat doen ze hier weleens met "voetbalkooien", maar ik vind het nogal wat om dat met een "hele straat met een parkeerpleintje" te doen. Hoe kom je daar weg, als je (even hypothetisch) 's middags daar je auto parkeert en een straatje verderop bij kennissen op bezoek gaat en om 22:00 uur weer naar huis wil? Of kun je er aan de andere kant ook uit? Gaan de buurtbewoners ook nog controleren of er toevallig niemand meer rondloopt zonder sleutel voordat ze de boel afsluiten?

Het volgende doet er nu eigenlijk niet echt toe, maar beseft de gemeente zich wel dat ze hiermee een precedent scheppen en dat het heel lastig kan worden om "nee" te zeggen tegen mensen die in een vergelijkbare situatie zitten (overlast van hangjeugd in een achteraf straatje) en ook een afsluitbaar hek willen? Het verbaast me overigens niet, dat ze dit doen. Ambtenaren doen soms hele rare en ondoordachte dingen. Hier dachten ze overlast van hangjongeren tegen te gaan door een paar bomen te kappen "want dan staan ze zo in de kijkerd...." Guess what: didn't work.

Moet zeggen dat ik het eigenlijk al heel knap vind, dat je er met de auto doorheen komt. Het lijkt mij een vrij smal poortje. (Of kan de andere kant van het hek ook open?)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2017 11:07 ]

• Reloader
Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 11:03:
[...]

Dat doen ze hier weleens met "voetbalkooien", maar ik vind het nogal wat om dat met een "hele straat met een parkeerpleintje" te doen. Hoe kom je daar weg, als je (even hypothetisch) 's middags daar je auto parkeert en een straatje verderop bij kennissen op bezoek gaat en om 22:00 uur weer naar huis wil? Of kun je er aan de andere kant ook uit? Gaan de buurtbewoners ook nog controleren of er toevallig niemand meer rondloopt zonder sleutel voordat ze de boel afsluiten?

Het volgende doet er nu eigenlijk niet echt toe, maar beseft de gemeente zich wel dat ze hiermee een precedent scheppen en dat het heel lastig kan worden om "nee" te zeggen tegen mensen die in een vergelijkbare situatie zitten (overlast van hangjeugd in een achteraf straatje) en ook een afsluitbaar hek willen? Het verbaast me overigens niet, dat ze dit doen. Ambtenaren doen soms hele rare en ondoordachte dingen. Hier dachten ze overlast van hangjongeren tegen te gaan door een paar bomen te kappen "want dan staan ze zo in de kijkerd...." Guess what: didn't work.

Moet zeggen dat ik het eigenlijk al heel knap vind, dat je er met de auto doorheen komt. Het lijkt mij een vrij smal poortje. (Of kan de andere kant van het hek ook open?)
alle aanwonende mensen hebben in principe een sleutel, sommige meerdere sommige maar 1, het gebeurt regelmatig dat er mensen aan het hek staan die geparkeerd hebben en er niet meer in kunnen en dan maar net zo lang staan te roepen tot er iemand komt. super fijn zeker nu met de Tilburgse kermis gebeurt dat eigenlijk dagelijks. aan de andere kant zit een dubbel hek, hier kun je met de auto niet doorheen

de situatie die jij schetst gebeurt ook regelmatig, de bewoner van een straatje verder op moet dan maar net zolang ergens aanbellen tot hij iemand gevonden heeft met een sleutel, ik woon op de hoek dus ben vaak de lul :P

[ Voor 6% gewijzigd door Reloader op 28-07-2017 11:12 ]

• Roozzz
  • Laatst online: 22:39

Roozzz

Plus ultra

Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 11:03:
[...]
Gezien de paaltjes en de stoep vermoed ik dat dit alleen een voetgangersdoorgang is en je met de auto vanaf de andere kant moet inrijden.
@TS, dit is de andere kant schat ik?

De keuze om zo'n pleintje af te sluiten vind ik vrij frappant. Ik vraag me ook een beetje af wat voor gevolgen dat heeft qua regelgeving. In hoeverre is bijvoorbeeld de in/uitrit van jouw garage nog een uitrit als ie ligt aan een besloten terrein? Én zijn die boa's dan eigenlijk nog wel bevoegd (of alleen op de momenten dat ie wel openbaar toegankelijk is)?

De optie van @Zvennn lijkt me interessant om hier uitsluitsel over te krijgen :)
Reken er maar op dat de gemeente anders niets gaat doen.

[ Voor 3% gewijzigd door Roozzz op 28-07-2017 11:22 ]

If you can see, look. If you can look, observe

• Reloader
Zvennn schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 11:02:
Irritant is dat de wet geen uitzondering maakt voor 'eigen' inrit of uitrit.

Wat ook kan is bezwaar aantekenen tegen je bekeuring en het laten voorkomen bij de kantonrechter. Als die uitsluitsel geeft over jouw specifieke situatie dan kun je twee kanten op: of je wordt in het gelijk gsteld en zullen toekomstige bekeuringen komen te vervallen. Of je wordt niet in het gelijk gesteld en kan je de gemeente om ontheffing vragen, maar kans zal klein zijn dat ze dat gaan doen.
de bekeuring is op dit moment nog maar een waarschuwing, wel een officiële
@Roozzz dat is inderdaad de situatie ja :)

[ Voor 3% gewijzigd door Reloader op 28-07-2017 11:24 ]

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Sloop de garagedeur er uit en zet er een houten wandje met een enkele of dubbele deur in. Is het geen garage meer maar een berging -> probleem opgelost.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-11 11:24
Eventueel een andere oplossing. Als je achteruit je oprit inrijdt, dan moet dat bochtje ook geen probleem meer zijn.

TheS4ndm4n#1919

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:44

Onbekend

...

Een parkeerboete is terecht. Bij het uitschrijven van de boete wordt namelijk nooit gecontroleerd of de eigenaar van het voertuig daar toevallig ook woont.

Je kunt natuurlijk een ontheffing aanvragen om daar te kunnen parkeren, maar of die kosten daarvan het ook waard zijn weet ik niet. :)

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Reloader
RocketKoen schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 11:32:
Eventueel een andere oplossing. Als je achteruit je oprit inrijdt, dan moet dat bochtje ook geen probleem meer zijn.
Vooruit past al helemaal niet achteruit, kan met 3 tot 5x steken.
Onbekend schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 11:33:
Een parkeerboete is terecht. Bij het uitschrijven van de boete wordt namelijk nooit gecontroleerd of de eigenaar van het voertuig daar toevallig ook woont.

Je kunt natuurlijk een ontheffing aanvragen om daar te kunnen parkeren, maar of die kosten daarvan het ook waard zijn weet ik niet. :)
ik twijfel ook niet of de boete terecht is, ik zoek alleen naar mening, ideen om te kijken of we hiervoor een oplossing kunnen bedenken. als ik -legaal- op die plek mag parkeren, heeft een wijkbewoner weer een plekje over en is het dus een win-win.

wat ik me zojuist bedenk: dat hek zit op een vrij slordige manier gemonteerd aan mijn garage, daarover staat niets in een koopovereenkomst en er is geen papierwerk van, mag dat dan zomaar?

[ Voor 9% gewijzigd door Reloader op 28-07-2017 11:39 ]

• Zvennn
@Reloader wat je zou kunnen doen is kijken wie eigenaar is van het perceel 7335 in het kadaster (dat is het hofje volgens mij). Als dat openbaar is, dan heeft de BOA daar iets over te vinden, maar als dat 'eigen grond' is of gepachte grond, volgens mij behoort het dan niet tot de openbare weg, en kan de BOA hier volgens mij geen bekeuring voor uit schrijven.

Zie: https://images.realworks....dia/57108366.pdf?resize=4

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-11 00:50
In plaats van oplossingen bedenken is het denk ik nuttiger van de tijd om contact op te nemen met de gemeente en de situatie en mogelijke oplossing te onderbouwen. Het is een openbare weg waar je geen eigenaar van bent en geen besluit over kan nemen.

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

• Zvennn
Volgens mij lijkt het juist niet op openbare weg.. dat is nu juist het punt (zie kadastertekening)

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-11 00:50
Zvennn schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 11:43:
Volgens mij lijkt het juist niet op openbare weg.. dat is nu juist het punt (zie kadastertekening)
Daar lijkt het wel op inderdaad maar om een hele discussie te voorkomen incl kadaster papieren bij de gemeente een afspraak maken, dan heb je (mocht het geen openbare weg zijn) ook geen last meer van de BOA.

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

• Reloader
Hari-Bo schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 11:47:
[...]

Daar lijkt het wel op inderdaad maar om een hele discussie te voorkomen incl kadaster papieren bij de gemeente een afspraak maken, dan heb je (mocht het geen openbare weg zijn) ook geen last meer van de BOA.
vroeger zat er op dat pleintje een bedrijf, ik vermoed dat de gemeente de grond gekocht heeft +- 40 jaar geleden. helaas kan ik het bij het kadaster via de webwinkel niet opvragen omdat dat plein geen huisnummer heeft en de webwinkel het niet mogelijk maakt om aan de hand van het registratie nummer wat op te vragen!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik denk zelf dat de gemeente je verder kan helpen, zal wel op ontheffing uitkomen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Iemand ook nagedacht over zaken als hulpdiensten in geval van brand oid? Dat zijn vaak redenen dat dit soort dingen opgenomen worden in APV's. Ik heb ook een brandgang achter m'n huis langs en wel eens geprobeerd die erbij te krijgen, mocht niet ivm brandveiligheid waarbij brandweer graag van 2 kanten de brandgang in wil kunnen op elk moment.

• Roozzz
  • Laatst online: 22:39

Roozzz

Plus ultra

Hari-Bo schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 11:47:
[...]

Dan heb je toch wel een heel optimistisch beeld van de doorsnee BOA :+

Vereniging hier om de hoek, parkeert al jaren op eigen terrein maar ligt midden in de betaald-parkeren-zone. Op een x-moment besloot men dat deze auto's ook moesten betalen en anders beboet werden. Uiteraard werd hier bezwaar gemaakt en vriendelijk contact gezocht met de verantwoordelijk ambtenaar etc. Lang verhaal kort: bezwaar afgewezen, via de rechter uiteraard gelijk gekregen, beboeten ging vrolijk door, contact ambtenarij, vervolgens wethouder en rond de tafel met de boa's mocht ook niet baten om deze boa's af te stoppen. Die "zien" het namelijk anders dan de rest van de wereld en vinden dat ze volledig in hun recht staan. "Er staat geen hek omheen, dus openbaar terrein".
Tot op de dag van vandaag (5 jaar na dato), blijven de boetes met enige regelmaat binnenkomen... Inmiddels is er een standaardbrief voor bezwaar opgesteld en dan worden ze verscheurd.

Mijn ervaring is dat het altijd gekker kan met de parkeerhandhaving... 8)7

If you can see, look. If you can look, observe

• Zvennn

• Zvennn
Het lijkt erop dat het perceel onderdeel is van de hooistraat, dus wellicht toch openbaar... :(

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07-11 07:45
Als je kijkt naar de kaart van het Kadaster omvat perceel 7335 ook de Hooistraat zelf (niet de panden, enkel de weg), dus ik gok inderdaad dat het gemeentegrond betreft.

Een ontheffing voor parkeren voor een inrit is mogelijk. Voordat je die aanvraagt en aandacht vestigt op het betreffende stukje grond is wel even de vraag of het de bedoeling van de gemeente is dat er überhaupt auto's komen op de plek waar je parkeert. Zo zie ik bijvoorbeeld beplanting achter de hekken op de Streetview van 2009. Het kan zijn (ik zeg niet dat het zo is) dat het betreffende stuk nooit als rijbaan is bedoeld maar enkel als trottoir. Als je dan aandacht vestigt bij de gemeente op dit stukje grond kan het zomaar zijn dat je überhaupt niet meer met de auto bij de garage mag komen.

Be yourself, no matter what they say ...

• Reloader
Zvennn schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 12:03:
Het lijkt erop dat het perceel onderdeel is van de hooistraat, dus wellicht toch openbaar... :(
idd :(

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:44

Onbekend

...

Je kunt de percelen hier ook bekijken:
http://pdokviewer.pdok.nl/
Zoom dan in op de betreffende locatie, open dan aan de linkerkant het mapje Kadastrale Kaart en vink het e.e.a. aan.

En deze kan ook:
http://kadaster.geoloep.nl/

[ Voor 11% gewijzigd door Onbekend op 28-07-2017 12:06 ]

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:58
Bij ons in het dorp is er ook een woonwijk met een pleintje in het midden, en je hebt langs 1 kant de openbare weg( blauwe lijn), en langs de andere kant is er een ook weg (rode lijn), doch met grasdals aangelegd.
Nu was ik op het moment van aanvraag lid van de gemeenteraad, en moest dus mee de vergunning goedkeuren. Die 2de weg is specifiek aangelegd voor de brandweer.
Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/mfUrs5/Schermopname_3.png

Ik kan er in komen dat de weg bij jouw ook een soort toegangsweg vormt voor de hulpdiensten, en dan kan/mag je die niet blokkeren (zelfs niet meer een vuilbak). En dan geef ik je weinig tot geen kans om een ontheffing of dergelijke te verkrijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door Arator op 28-07-2017 12:08 ]

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

• Reloader
Arator schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 12:07:
Bij ons in het dorp is er ook een woonwijk met een pleintje in het midden, en je hebt langs 1 kant de openbare weg( blauwe lijn), en langs de andere kant is er een ook weg (rode lijn), doch met grasdals aangelegd.
Nu was ik op het moment van aanvraag lid van de gemeenteraad, en moest dus mee de vergunning goedkeuren. Die 2de weg is specifiek aangelegd voor de brandweer.
[afbeelding]

Ik kan er in komen dat de weg bij jouw ook een soort toegangsweg vormt voor de hulpdiensten, en dan kan/mag je die niet blokkeren (zelfs niet meer een vuilbak). En dan geef ik je weinig tot geen kans om een ontheffing of dergelijke te verkrijgen.
iets met een hek? :P

• Arator
Kan woonwijk is dit gewoon open, en zou je inderdaad je wagen kunnen parkeren, kant "Boskant" (de hoofdweg zal ik zeggen) staan er paaltjes, zodat er langs daar geen verkeer inkan (buiten fietsen en voetgangers). De hulpdiensten hebben een sleutel om de paaltjes weg te halen.

• Reloader
Arator schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 12:12:
[...]

Kan woonwijk is dit gewoon open, en zou je inderdaad je wagen kunnen parkeren, kant "Boskant" (de hoofdweg zal ik zeggen) staan er paaltjes, zodat er langs daar geen verkeer inkan (buiten fietsen en voetgangers). De hulpdiensten hebben een sleutel om de paaltjes weg te halen.
in mijn situatie is het geen doorgang, ik blokkeer namelijk de poort niet met mijn auto, en door die poort kan natuurlijk nooit een voertuig daar is hij te smal voor

• Arator
Reloader schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 12:13:
[...]
in mijn situatie is het geen doorgang, ik blokkeer namelijk de poort niet met mijn auto, en door die poort kan natuurlijk nooit een voertuig daar is hij te smal voor
Brancard, draagbare ladders, slangen....

Misschien eerst een beetje off topic. Ik werk zelf voor de Belgische spoorwegen. Een tijdje terug werd ik opgeroepen door de politie omdat er een brand gesignaleerd was op een terrein van ons. Doch aangezien we die zijde van dat terrein niet meer gebruiken, is dit ook afgesloten met een hek. De achterkant van het terrein gebruiken we nog wel, maar is in heraanleg, dus een zware brandweerwagen rijdt zich daar vast. Vraag van de politie was dus om het hek te komen openen voor de brandweer. Alvorens ik kwam aangevlogen, ik mag ook prioritair rijden, 's nachts en geen verkeer op de baan, had de brandweer er zijn wagen al tegen gezet en het hek gesloopt.

En dan on topic. Als men daar als brandweer wil geraken met een voertuig, geraakt men daar met een voertuig. Die mannen hebben materiaal genoeg bij om een dergelijk hekwerk te slopen.

Maar dan zou het bij de gemeente wel gekend moeten zijn als doorgang voor de brandweer natuurlijk

[ Voor 4% gewijzigd door Arator op 28-07-2017 12:32 ]

• Reloader
Arator schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 12:31:
[...]

Brancard, draagbare ladders, slangen....

Misschien eerst een beetje off topic. Ik werk zelf voor de Belgische spoorwegen. Een tijdje terug werd ik opgeroepen door de politie omdat er een brand gesignaleerd was op een terrein van ons. Doch aangezien we die zijde van dat terrein niet meer gebruiken, is dit ook afgesloten met een hek. De achterkant van het terrein gebruiken we nog wel, maar is in heraanleg, dus een zware brandweerwagen rijdt zich daar vast. Vraag van de politie was dus om het hek te komen openen voor de brandweer. Alvorens ik kwam aangevlogen, ik mag ook prioritair rijden, 's nachts en geen verkeer op de baan, had de brandweer er zijn wagen al tegen gezet en het hek gesloopt.

En dan on topic. Als men daar als brandweer wil geraken met een voertuig, geraakt men daar met een voertuig. Die mannen hebben materiaal genoeg bij om een dergelijk hekwerk te slopen.

Maar dan zou het bij de gemeente wel gekend moeten zijn als doorgang voor de brandweer natuurlijk
duidelijk verhaal, ik denk echter dat dit in deze situatie niet van toepassing is maar ik snap je beredenering

ik ga iig een afspraak maken op het gemeentehuis !

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:17
Paar vraagjes / ideeën:

- Waarom staat het hek overdag eigenlijk open? Kan die niet gewoon dicht (met een deurklink, niet persé op slot) staan waarbij mensen hem zelf open doen als ze erdoor willen? Laat er dan met de VVE (?) een dranger op de deur maken zodat niemand dit vergeet, en je kan gewoon bij je garage.

- Een alternatief is natuurlijk gewoon op straat parkeren. Als iemand je daar op aanspreekt: gewoon negeren (of uitleggen dat jouw garage niet goed bereikbaar is met jouw auto, of aangeven dat je hem ergens anders voor gebruikt en er geen ruimte is voor je auto). Dat jij een garage hebt betekent niet persé dat die ook gebruikt moet worden voor je auto. Het zijn gewoon m2's waar je voor betaald hebt. De een zet daar een auto in, de andere zijn modelbouwspoorbaan-hobby.

NB: Beetje off-topic, maar bij mij in de straat staan ook een paar 'kruizen' op de weg waar ooit inritten zaten. Die gevels zijn verbouwd en er zitten nu gewoon woonkamers naast. De kruizen zijn echter nooit weggehaald en de stoep is er ook nog steeds verlaagd. Omdat de verlaagde stoep nergens heen gaat (tenzij iemand door een gevel/ruit wil rijden de woonkamer in) wordt er in praktijk op die kruizen geparkeerd. Het schijnt dat daar formeel nog steeds een boete voor gegeven kan worden... 8)7

• Waarnemer
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16:08
Ja met een brandweerauto rij je het hek er wel uit, maar als vluchtweg is het voor mensen dus na 22:00 niet meer geschikt.
Kortom met hek dat afsluitbaar is, niet meer zonder meer geschikt als vluchtweg. Dus een argument van blokkeren is er niet echt.

Het enige dat wordt geblokkeerd is de garagedeur tussen 08:00 en 22:00...

Eerlijk gezegd verdient het weren van jeugd van een openbare plek ook geen schoonheidsprijs. Ze mogen daar eigenlijk altijd komen. Het is openbare ruimte. Vertonen ze ongewenst gedrag? Dan daarop aanspreken. Maar een hek neerzetten? Struisvogelpolitiek.

Hangjeugd wordt voornamelijk veroorzaakt door een ernstig gebrek aan deugdelijk jongerenbeleid.

Wij hadden ooit ook hangjeugd en vervelend gedrag... voetballen tegen de garagedeuren ipv trapveldjes..
Op de vraag waarom ze niet naar het veldje 100meter verderop gingen het antwoord dat die niet deugt. Ben ik gaan kijken.. inderdaad een boer zou nog niet eens zijn koeien erop loslaten... kuilen en gatenpartij nooit echt goed gladgetrokken en grasmaaien was er niet echt bij.. (te lang laten anders zie je de gaten toch?)
Es op de fiets gestapt... 9 van de 10 veldjes gewoon slecht of dom ingericht.. (veld met twee doeltjes aan de einden..... met waar je de middenstip zou bedenken een wipkip en een bankje.......)
Ben ik ermee naar de wethouder van zaken gegaan. Die begon eerst dat de plantsoenendienst enzo niet bij de portefeuille jeugdzaken hoort... het heeft even geduurd, maar nu hebben ze het toch voor elkaar.
Geen gezeik met hangjeugd of gevoetbal tegen de garagedeuren.. wel elke dag en ook 's-avonds spelende jeugd (ook de oudere jeugd tot aan vaders en moeders aan toe) op de veldjes...

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-11 23:21

PauseBreak

derp!

Reloader schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 12:47:
[...]

duidelijk verhaal, ik denk echter dat dit in deze situatie niet van toepassing is maar ik snap je beredenering

ik ga iig een afspraak maken op het gemeentehuis !
Vergeet niet om dan ook het verzoek te doen tot staken van de handhaving door de gemeentelijke handhavers zolang het overleg loopt. Anders krijg je ongetwijfeld alsnog een boete en je probeert nu juist een situatie te creëren waarin je geen boetes krijgt voor het op die plek parkeren :+

Nee, merp!

• geekeep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:41
Arator schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 12:07:

Ik was al bang dat er niemand iets over hulpdiensten zou zeggen. Die lui hebben het al zwaar genoeg met al die moeilijke burgers tegenwoordig.
Je blokkeert domweg een (potentiële) doorgang die niet aangewezen is als parkeerplaats. Wat dat betreft hebben ze gelijk. Buiten dat, hoeveel verder zou je moeten parkeren om een plekje te vinden? Een stukje lopen gaat niemand dood aan. Het lijkt wel of mensen tegenwoordig het recht vinden te hebben pal voor hun eigen deur te parkeren. Als je dat wil, zijn er genoeg (buitenstedelijke) woningen met zeeën van ruimte. ;)

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

geekeep schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 14:37:
Het lijkt wel of mensen tegenwoordig het recht vinden te hebben pal voor hun eigen deur te parkeren. Als je dat wil, zijn er genoeg (buitenstedelijke) woningen met zeeën van ruimte. ;) moet je je garage gebruiken.
Fixed that for you ;)

• JAVE
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07-11 13:05
Heh. deze onzin hebben wij ook een keer aan de orde gehad.

In een rustige woonwijk (Als in: Geen parkeerdruk ivm nabije zaken) waar wel een beperkte hoeveelheid parkeerplaatsen beschikbaar zijn, kreeg iedereen die gewoontegetrouw voor zijn eigen garage geparkeerd stond zo'n boete. (En gewoontegetrouw omdat dit al gebeurt zolang als deze huizen er staan (+30 jaar))

Na een collectief telefoontje naar de gemeente (en naar de krant), werd deze boete netjes ongeldig verklaard...

De houding 'wet is wet' is leuk voor mensen met bruine hemden, maar slaat nergens op in dit geval.

Maar ja, een BOA is een speciaal soort mens, zullen we maar zeggen...

• Reloader
JAVE schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 15:31:
Heh. deze onzin hebben wij ook een keer aan de orde gehad.

In een rustige woonwijk (Als in: Geen parkeerdruk ivm nabije zaken) waar wel een beperkte hoeveelheid parkeerplaatsen beschikbaar zijn, kreeg iedereen die gewoontegetrouw voor zijn eigen garage geparkeerd stond zo'n boete. (En gewoontegetrouw omdat dit al gebeurt zolang als deze huizen er staan (+30 jaar))

Na een collectief telefoontje naar de gemeente (en naar de krant), werd deze boete netjes ongeldig verklaard...

De houding 'wet is wet' is leuk voor mensen met bruine hemden, maar slaat nergens op in dit geval.

Maar ja, een BOA is een speciaal soort mens, zullen we maar zeggen...
die mensen doen ook hun werk, dus dat is het probleem op zichzelf niet, alleen het stugge orgaan van de overheid werkt hier in dit soort zaken niet mee. ik heb de afspraak bij de gemeente nog niet staan en weet eigenlijk nu al dat het een leidensweg gaat worden omdat mijn ervaring is dat het fatsoenlijk te woord staan eigenlijk al te veel is. daar komt dan nog bij dat er BOA's bij in het spel zijn en deze staan toch op een soort van troon voor mijn gevoel, die mogen vooral niet aangesproken worden en doen maar lekker bonnetjes schrijven en in vuilnis graaien.

• audb
  • Laatst online: 11-11 12:46
Wat mij opvalt is dat de hek jou garagedeur blokkeert dus jou ingang direct hinder en daar hoef je geen genoegen mee te nemen.
Hier had een verwijderbaar paaltje meer dan genoeg geweest.

Maar als het terrein van jullie zelf is heeft de gemeente er niets te zoeken en de eis dat het hek om 20.00 uur dicht moet zijn is er een die je bij de raad van state kan aanvechten het is namelijk belemmering van vrije verkeer naar mijn weten of je moet het hek zelf kunnen openen zodra je weg moet.

Verwijderd

audb schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 16:27:
Wat mij opvalt is dat de hek jou garagedeur blokkeert dus jou ingang direct hinder en daar hoef je geen genoegen mee te nemen.
Hier had een verwijderbaar paaltje meer dan genoeg geweest.

[...]
De gemeente Tilburg wil daar haar burgers weren op bepaalde tijden i.v.m. overlast. Dat lukt niet met een paaltje. Dan kunnen Tilburgers daar nog gewoon lopen. Blijkbaar hebben ze een probleem met de handhaving, zoals op veel plaatsen. Parkeerbeleid handhaven is natuurlijk ook veel makkelijker. Ambtelijk probleem opgelost!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:24

Marc H

- - Is wakker - -

Simpel gedacht, maar zou jij makkelijker je garage in kunnen draaien als het hek aan de andere kant scharnierde? Dus scharnieren aan de kant waar nu het slot zit.

Als ik het zo inschat zou dan het scharnierende hek tegen of bijna tegen het vaste hek moeten komen, of tegen de zijmuur. Jij hebt dan geen obstakel meer om je garage te bereiken.

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

• Reloader
Marc H schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 00:12:
Simpel gedacht, maar zou jij makkelijker je garage in kunnen draaien als het hek aan de andere kant scharnierde? Dus scharnieren aan de kant waar nu het slot zit.

Als ik het zo inschat zou dan het scharnierende hek tegen of bijna tegen het vaste hek moeten komen, of tegen de zijmuur. Jij hebt dan geen obstakel meer om je garage te bereiken.
klopt, maar daar hebben de ambtenaren niet over nagedacht tijdens de constructie van het hek :+

@Verwijderd dit is wel waar het in de praktijk op neer komt ja. een geparkeerde auto zegt niets terug, vervelende Tilburgers wel :P

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11 19:51
1- de ambtenaar die de plaats van het hek verzonnen heeft moet zichzelf eens achter de oren krabben. Hek in spiegelbeeld was beter geweest voor bereikbaarheid van de garage.
2 - voordeel is nu wel dat er rechts een soort van parkeermogelijkheid is. (niet gedoogd door BOA)
3 - Een hek scheidt meestal openbare weg van iets... Op dit moment zou ik zeggen dat alles achter het hek geen openbare weg meer is. Meer een soort van privé parkeerterrein gezien alle omwonenden er toegang tot hebben en de rest van de wereld niet. BOA's hebben er dan dus ook niets te zoeken. Zeker niet als het hek dicht is.
Ik zou toch eens met de Gemeente gaan kletsen. Zeker gezien er ook geen bebording is dat het hek na 20:00u op slot gaat. Geeft nog overlast ook door mensen die dit niet in de gaten hebben.

• audb
Als het gemeente terrein betreft dan is het wel een heel ander verhaal dan mag de BOA als deze de auto ziet staan wel een bekeuring uitschrijven is het een particuliere terrein dan niet en dan heeft deze BOA (ander woord voor een Bijzonder Onderwijs Ambtenaar?) er niets te zoeken.
Ook mag het hek wel gesloten worden maar moet ten alle tijden door de bewoners geopend kunnen worden.
Stel dat er brand uitbreekt en je kan alleen via de achterzijde de woning nog kunnen verlaten dan kan je gewoon nergens heen omdat het hek op slot zit?
Mocht je er niet met de gemeente er uit komen dan is de stap naar de Raad van State (Onderdeel van de Hoge Raad) misschien wel de oplossing.

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:17
audb schreef op maandag 31 juli 2017 @ 17:30:
Als het gemeente terrein betreft dan is het wel een heel ander verhaal dan mag de BOA als deze de auto ziet staan wel een bekeuring uitschrijven is het een particuliere terrein dan niet en dan heeft deze BOA (ander woord voor een Bijzonder Onderwijs Ambtenaar?) er niets te zoeken.
Ook mag het hek wel gesloten worden maar moet ten alle tijden door de bewoners geopend kunnen worden.
Stel dat er brand uitbreekt en je kan alleen via de achterzijde de woning nog kunnen verlaten dan kan je gewoon nergens heen omdat het hek op slot zit?
Mocht je er niet met de gemeente er uit komen dan is de stap naar de Raad van State (Onderdeel van de Hoge Raad) misschien wel de oplossing.
Wat betreft slot: dit soort deuren heeft vaak óf geen slot (ivm branddeurfunctie) óf een slot waarbij je van binnenuit zonder sleutel de deur kan openen. Maar dat zal hier niet het geval zijn omdat je door de spijlen anders alsnog de deur open zou kunnen draaien. Die deuren hebben dan vaak een stalen plaat groot genoeg om te voorkomen dat je met je arm naar de binnenzijde kan reiken.

Overigens kan het best zijn dat deze deur geheel op slot gaat (TS?), er is immers nog een andere uitgang, anders zou ken er met de auto ook niet kunnen komen ;)

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-11 21:11
audb schreef op maandag 31 juli 2017 @ 17:30:
BOA (ander woord voor een Bijzonder Onderwijs Ambtenaar?)
BOA = Buitengewoon Opsporing Ambtenaar
En je hebt in zoveel gradaties BOA's: van die "gemeente-BOA's" (waar de meeste een hekel aan hebben) tot Douane-BOA's (mogen verhoren)

• audb
Was ook ironisch bedoeld.

Maar in Amsterdam (noord) had je de stadswacht nou dat waren vooral autistische gasten die letterlijk overal op liepen te letten.
Zo heb ik het mee gemaakt dat ik net uit een winkel kwam en me de slot van me fiets afhaalde en meteen kwam zo gast op me afrennen en stond te brullen dat ik daar niet mocht fietsen.
Waar ik met met me vinger naar Pearl wees en hem zei dat ze daar brillen verkochten.
Die gast werd me daar boos terwijl de rest van de mensen die daar liepen hard begonnen te lachen.
Hij is boos weg gelopen en ik ben op me fiets gestapt en ben weg gereden het was namelijk helemaal niet verboden om daar te fietsen omdat er geen bord geplaatst was bij een drempel waar auto`s die de markt bevoorraden stond.
Dat een BOA er moet zijn voor de orde kan ik begrijpen maar er zijn er bij die geen mens zijn maar een ambtelijke robot.

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:39

Destruction

(ex-)Automonteur

Arator schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 12:31:
[...]

Dit dus. Een oom van me zat jaren bij de brandweer, die vertelde meermaals te maken te hebben gehad met ofwel voertuigen die zo geparkeerd staan (in een woonwijk) dat hij met de bluswagen de straat waar een woning stond te fakkelen niet in kon draaien. De instructie die hij dan kreeg? "Doorduwen, moeten ze 'm maar niet zo neerzetten". Die heeft een aantal auto's total los gedrukt :P Denk dan aan situaties van een T splitsing in een woonwijk, waarbij tot aan de "bochten" geparkeerd wordt en ook aan de overkant gewoon een rij auto's staat. Succes met een ~12m (schatting) lang apparaat.

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

• Sinner
  • Laatst online: 13-12-2023

Sinner

PSN-ID: SINNER-BIH1970

Destruction schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 11:43:
De instructie die hij dan kreeg? "Doorduwen, moeten ze 'm maar niet zo neerzetten". Die heeft een aantal auto's total los gedrukt :P
/thathappened

Hier geloof ik dus geen ene fuck van. :')

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Sinner schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 11:51:
[...]

/thathappened

Niemand verplicht je zoiets te geloven, maar ik ga er niet vanuit dat mijn oom daarin overdreven of misschien zelfs gelogen heeft. Hij vroeg dan via de porto wat te doen, en als je dan verteld word door te duwen?

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

• Sinner

Sinner

Zal wel een fikse schadeclaim of rechtzaak zijn geweest later.

Ik snap dat fout parkeren niet mag, maar om nou door een of andere &^%$ je auto
van, laten we zeggen €17.500, erom total loss te laten rijden is wel heel extreem.

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
[...]

/thathappened

Er staan op YouTube genoeg filmpjes van brandweerauto's die een verkeerd geparkeerde auto aan de kant duwen. Hier de eerste die ik kon vinden: YouTube: Brandweer Amsterdam ramt auto. kaz. Hendrik 13-3331

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

En je denkt dat de brandweer een huis van 2 ton laat affikken, of zelfs meerdere huizen omdat er een barrel van 17k in de weg staat? Nee, dan is het echt vette pech voor die auto.

Als je een verkeersslachtoffer in je auto zet om bij te komen van een ongeluk en het slachtoffer klaagt over nekklachten, dan knipt de brandweer het dak er ook van af.

Ey!! Macarena \o/

• Sinner

Sinner

Fixed.
Dit gebeurt zeer, zeer zelden. Anders stond heel youtube wel knalvol met dat soort acties.
Daarnaast was het ook nog eens zo'n gemeentewerker wagentje. Niet echt een "burger"-auto.

Maar ik ga er verder ook niet over praten, wil TS zijn topic niet vernaggelen.
Back ontopic maar weer. :)

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
[...]

/thathappened

Sorry, maar ik ken ook een chauffeur bij de brandweer, en dit is inderdaad het beleid. Zoals @Destruction het vertelt klinkt het alsof de brandweer er met 50 km per uur tegenaan/doorheen raust, in de praktijk geven ze wat voorzichtiger/langzamer een duwtje tegen de bumper zodat er genoeg plaats is of het hek open gaat en er zo min mogelijk schade is aan de brandweerauto en de auto's die in de weg staan.

Hetzelfde geldt trouwens voor deuren die niet open gaan. Op het werk hadden wij een keer een loze brandmelding door slijpwerkzaamheden. Brandweer was binnen 3 minuten ter plaatse, maar omdat het zaterdag was, was de receptie/beveiligingsbalie niet continu bemand, en de aanwezige beveiligers waren naar de plek van de brandmelding gegaan. Ze kwamen nog net op tijd terug bij de hoofdingang om te voorkomen dat de brandweer de grote glazen schuifdeuren met een bijl en stormram te lijf wilden gaan :+

Overigens ben ik blij dat er in mijn woonplaats niet zo fanatiek gehandhaafd wordt... De parkeerdruk is hier in de wijk hoog, en ik geef geregeld aan mijn bezoek aan dat ze mijn oprit mogen klem parkeren. Nog nooit gedoe over gehad. Maar Tilburg heeft de laatste jaren geloof ik een dubieuze reputatie opgebouwd op het gebied van fanatiek handhaven (voor de vuilniswagen uit loopt een BOA die controleert of het afval wel gescheiden in de containers zit :+ )

[ Voor 17% gewijzigd door Oekiejoekie op 05-08-2017 12:30 ]

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Ik moet aan mijn post wel toevoegen dat mijn oom inmiddels al ruim 10 jaar niet meer bij de brandweer zit (met 55 moest je eruit toen), toen was smartphone (en youtube) gebruik toch net ff anders dan nu volgens mij.

Verder, zie hierboven en het eerder gedeelde filmpje. Het is duwen, niet volgas aan de kant rammen zoals je in GTA zou doen.

Moraal van het verhaal, inderdaad. Als de brandweer erbij wil, zullen ze erbij komen.

[ Voor 33% gewijzigd door Destruction op 05-08-2017 12:27 ]

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Sinner schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 12:02:
Zal wel een fikse schadeclaim of rechtzaak zijn geweest later.

Ik snap dat fout parkeren niet mag, maar om nou door een of andere &^%$ je auto
van, laten we zeggen €17.500, erom total loss te laten rijden is wel heel extreem.
Niks extreems aan. Als dat soort Tokkies hun kar zodanig wegzetten dat hulpdiensten (zoals de brandweer) er niet meer langs kunnen, mag wat mij de brandweer gewoon die kar van de weg drukken.

Het gaat bij brandweer-inzet immers vaak wel om mensenlevens. Die zijn ontelbare malen belangrijker dan de kar van iemand die blijkbaar te asociaal is om normaal te parkeren. Zie het als het risico van je kar asociaal wegzetten.

En ja, dat zal de brandweer rustig doen als dat de enige optie is. Geen enkel probleem. En nee, dat gaat natuurlijk niet op volle snelheid (het is Hollywood niet), maar gewoon zodanig dat die kar verdwijnt en de brandweer er weer langs kan.

Virussen? Scan ze hier!

• Sinner

Sinner

Oekiejoekie schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 12:23:
[...]

Sorry, maar ik ken ook een chauffeur bij de brandweer, en dit is inderdaad het beleid. Zoals @Destruction het vertelt klinkt het alsof de brandweer er met 50 km per uur tegenaan/doorheen raust, in de praktijk geven ze wat voorzichtiger/langzamer een duwtje tegen de bumper zodat er genoeg plaats is of het hek open gaat en er zo min mogelijk schade is aan de brandweerauto en de auto's die in de weg staan
Dit weet ik (heb het met eigen ogen mogen zien ook) en is ook volledig terecht, maar
dat ze auto's compleet total loss drukken/rammen geloof ik dus echt geen ruk van. ;)

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Sinner schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 12:29:
[...]

Dit weet ik (heb het met eigen ogen mogen zien ook) en is ook volledig terecht, maar
dat ze auto's compleet total loss drukken/rammen geloof ik dus echt geen ruk van. ;)
Als jij een oudere auto hebt, en dat ding krijgt een duw van een brandweerwagen, dan is zo'n ding al vrij snel total, dat kun je zelf ook wel bedenken toch? ;) Ik heb daarmee nergens beweerd dat auto's krom geramd werden (of worden).

Verder, TS.. De gemeente zet een hek voor jouw garage, waardoor jij je garage niet meer in kan.. Zit dat hek vast aan jouw muur? Het lijkt me namelijk niet dat dat zomaar mag?

[ Voor 14% gewijzigd door Destruction op 05-08-2017 12:45 ]

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Sinner schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 12:29:
[...]

heb je vrij snel als je auto een beetje verkeerd over een stoeprandje wordt gedrukt.
met die papieren bumpers van tegenwoordig zit je dan al snel op een forse schade.

tip om de garagedeur weg te halen vind ik wel de beste

Nukezone FTW

• Oekiejoekie
Powrskin schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 13:19:
[...]
tip om de garagedeur weg te halen vind ik wel de beste
Controleer dan wel of het ook mag... In heel veel koopaktes van huizen staat een kettingbeding dat je een parkeerplaats op eigen grond moet hebben en houden.

Een collega van mij heeft daar een hele discussie over gehad met de gemeente. Hij had zijn garagedeur vervangen door een normaal kozijn en de oprit bij zijn tuin getrokken. Die kreeg daar een aanschrijving over. Maar hij heeft helemaal geen auto, zelfs geen rijbewijs... :+

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Oekiejoekie schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 14:42:
[...]

Controleer dan wel of het ook mag... In heel veel koopaktes van huizen staat een kettingbeding dat je een parkeerplaats op eigen grond moet hebben en houden.

Een collega van mij heeft daar een hele discussie over gehad met de gemeente. Hij had zijn garagedeur vervangen door een normaal kozijn en de oprit bij zijn tuin getrokken. Die kreeg daar een aanschrijving over. Maar hij heeft helemaal geen auto, zelfs geen rijbewijs... :+
Dat verhaal van jou collega zou dan lijkt me gegaan zijn over de omgevingsvergunning en niet over het kettingbeding?

Nukezone FTW

• Oekiejoekie
Powrskin schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 15:03:
[...]

Dat verhaal van jou collega zou dan lijkt me gegaan zijn over de omgevingsvergunning en niet over het kettingbeding?
Bij mijn vorige woning stond het ook in de koopakte. Een omgevingsvergunning heb ik daar nooit voor aangevraagd. Bij nieuwbouw koop je vaak de grond van de gemeente, en de opstal van de projectontwikkelaar. En de gemeente liet die verplichting om een parkeerplaats op eigen grond hebben gewoon als standaardbeding in de koopakte opnemen.

Verwijderd

Wat zou de topic opener doen als een vreemde auto op die bewuste plaats gaat staan? Het antwoord is dat het voor iedereen hetzelfde telt. Je kunt je geen recht toekennen omdat je daar woont. Als er een hek op onrechtmatige gronden de zaak blokkeert, dan moet dat hek ook weg.

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Mag ik even creatief denken: het is een uitrit, omdat je een garagedeur hebt. Als je hem toch niet als garage gebruikt, en het jouw garage is, is het geen optie om de garagedeur te vervangen door iets anders waardoor het geen uitrit meer is? ;)

Verwijderd

Kuhlie schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 09:26:
Mag ik even creatief denken: het is een uitrit, omdat je een garagedeur hebt. Als je hem toch niet als garage gebruikt, en het jouw garage is, is het geen optie om de garagedeur te vervangen door iets anders waardoor het geen uitrit meer is? ;)
Dan is het voor de gemeente nog steeds een uitrit, alleen kun je hem dan in de praktijk niet meer gebruiken. Ze hebben alle uitritten precies gedocumenteerd bij de gemeente. Een uitrit weghalen, verplaatsen, maken is een heel gedoe. Mijn ouders hebben de oorspronkelijke garage bij het huis getrokken en een grote vrijstaande garage in de achtertuin gebouwd. Het verplaatsen van de uitrit kost je ongeveer evenveel tijd als de oorspronkelijke garage verbouwen en de nieuwe garage bouwen. En dan moet de stoeprand verlaagd worden. Daar heeft de gemeente natuurlijk een "dealtje" voor met een bepaalde aannemer. Daar worden absurde bedragen voor gerekend. Als je de rekening ziet, denk je dat daar 2 man een hele dag aan gewerkt heeft. In de werkelijkheid is het een klusje voor tussen de koffie en de lunch, wel voor 2 man.

Wie denkt er nog steeds dat de overheid in NL niet corrupt is? Vooral bij dit soort dingen worden er hele vieze spelletjes gespeeld. Het is gunnen hier, gunnen daar.... de burger betaalt wel en de tegenprestatie wordt ergens in een achterkamertje vastgesteld. Wel heel gek dat de betrokken ambtenaren prive soms ook ineens zaken doen met diezelfde aannemer.... Heel toevallig.

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:23

Jiffy

God, you're ugly!

Zvennn schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 11:42:
@Reloader wat je zou kunnen doen is kijken wie eigenaar is van het perceel 7335 in het kadaster (dat is het hofje volgens mij). Als dat openbaar is, dan heeft de BOA daar iets over te vinden, maar als dat 'eigen grond' is of gepachte grond, volgens mij behoort het dan niet tot de openbare weg, en kan de BOA hier volgens mij geen bekeuring voor uit schrijven.
Net ff gecheckt bij het kadaster: de eigenaar van sectie P, nummer 7335 is de gemeente Tilburg. Geen mandelig perceel van de omwonenden dus, maar gemeentegrond.

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

• Zvennn
@Jiffy Ja dat idee hadden we ook al aangezien het perceel wordt gedeeld door de aangrenzende straat. Thnx voor de dubbelcheck!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:47
Als buurt mag je typisch blij zijn met zo'n hek voor de sociale veiligheid. Worden typisch ook alleen op verzoek geplaatst. Daar ga je achteraf als enkeling niets aan terugdraaien. Moet je ook niet willen.

Beter is om de situatie met aanwonenden en gemeente te optimaliseren:
1. Vraag om het intekenen van een parkeervak tegenover de garage uitsluitend bestemd voor een kenteken.
2. Vraag om een bord geslotenverklaring bij inrijdlocatie met uitzondering voor (bezoek aan) aanwonenden. Onderbord dat aangeeft dat het afgesloten wordt. (Vervolgens nooit meer de poort voor een derde openen.)

Regel voor bovenstaande een gesprek met de verantwoordelijke ambtenaar. Neem eventueel steunverklaringen van buren mee.

Voor de rest is dit natuurlijk een non-issue want een paar keer steken om te parkeren is niet onoverkomelijk.

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

[...]

/thathappened

Afbeeldingslocatie: http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2014/04/10/article-2601279-1CFD78C300000578-131_634x397.jpg

Als er een huis in de fik staat hebben ze schijt aan je auto. Ze gaan echt niet zuinig doen met een auto van zeg 20k als er meerdere huizen van 2 ton op het spel staan, met inboedel en mogelijk nog mensen erbij.

• Reloader
Verwijderd schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 21:43:
Wat zou de topic opener doen als een vreemde auto op die bewuste plaats gaat staan? Het antwoord is dat het voor iedereen hetzelfde telt. Je kunt je geen recht toekennen omdat je daar woont. Als er een hek op onrechtmatige gronden de zaak blokkeert, dan moet dat hek ook weg.
dit is al meerdere malen gebeurt, dan kan ik dus mijn eigen garage niet in (of uit en dat is erger) maar dan komt er niemand... de auto wordt niet weggesleept want lastig bereikbaar met een vrachtwagen, en ja dan is de eigenaar vast al terug.. en ze hebben ook geen mensen om een parkeerbon te komen schrijven. :+

feit blijft natuurlijk dat ik die plek me niet toe kan eigenen, maar gezien de parkeerproblemen (er staan elke avond auto's midden in straten waardoor inderdaad de brandweer er niet door kan) er zijn zelf gemaakte parkeervakken etc etc. dus probeer ik er het beste van te maken. ik ga even met de buren in overleg en maak dan een afspraak bij de gemeente.

• Reloader
Rukapul schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 10:53:
Als buurt mag je typisch blij zijn met zo'n hek voor de sociale veiligheid. Worden typisch ook alleen op verzoek geplaatst. Daar ga je achteraf als enkeling niets aan terugdraaien. Moet je ook niet willen.

Beter is om de situatie met aanwonenden en gemeente te optimaliseren:
1. Vraag om het intekenen van een parkeervak tegenover de garage uitsluitend bestemd voor een kenteken.
2. Vraag om een bord geslotenverklaring bij inrijdlocatie met uitzondering voor (bezoek aan) aanwonenden. Onderbord dat aangeeft dat het afgesloten wordt. (Vervolgens nooit meer de poort voor een derde openen.)

Regel voor bovenstaande een gesprek met de verantwoordelijke ambtenaar. Neem eventueel steunverklaringen van buren mee.

Voor de rest is dit natuurlijk een non-issue want een paar keer steken om te parkeren is niet onoverkomelijk.
dit dus, overigens staat er bij de auto-ingang een bordje dat het hek om 20:00 dicht gaat, alleen gebeurt dat volgens mij alleen in de winter. ik vermoed dat er iemand met zijn hondje ene blokje om gaat en dan de hekken dicht doet :)

• Sinner

Sinner

mark-k schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 11:09:
[...]

[afbeelding]

Als er een huis in de fik staat hebben ze schijt aan je auto. Ze gaan echt niet zuinig doen met een auto van zeg 20k als er meerdere huizen van 2 ton op het spel staan, met inboedel en mogelijk nog mensen erbij.
We hebben het over Nederland, niet de USA :')

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Sinner schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 14:19:
[...]

We hebben het over Nederland, niet de USA :')
Ook in NL hebben ze schijt aan je auto als er een woonwijk in vlammen dreigt op te gaan, als je denkt dat ze gaan omrijden om jouw auto niet te beschadigen kun je die :') smiley beter voor je eigen competentie gebruiken.

• Sinner

Sinner

Je springt echt van het ene extreme geval naar het andere. Het ging er puur om dat de brandweer
inplaats van spektaculair auto's uit de weg rossen a la GTAV zodat ze total-loss zijn gewoon een
wagen weg zal drukken/duwen met de bumper zodat ze er langs kunnen. That's all, back ontopic.

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:57

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Sinner schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 14:49:
Je springt echt van het ene extreme geval naar het andere. Het ging er puur om dat de brandweer
inplaats van spektaculair auto's uit de weg rossen a la GTAV zodat ze total-loss zijn gewoon een
wagen weg zal drukken/duwen met de bumper zodat ze er langs kunnen. That's all, back ontopic.
Total-loss is niet hetzelfde als helemaal in puin (ja dan is hij ook wel total-loss).

Total-loss is meer schade dan de dagwaarde, en dat kan al vrij hard gaan met flink wat blikschade en eventueel wat vervorming door wegdrukken.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Reloader schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 11:28:
[...]
feit blijft natuurlijk dat ik die plek me niet toe kan eigenen, maar gezien de parkeerproblemen (er staan elke avond auto's midden in straten waardoor inderdaad de brandweer er niet door kan) er zijn zelf gemaakte parkeervakken etc etc. dus probeer ik er het beste van te maken. ik ga even met de buren in overleg en maak dan een afspraak bij de gemeente.
Ik durf bijna niet te vragen wat het etc is in het bold stukje.

Maar zou je niet eens een buurtvergadering oid kunnen opzetten om dan met de hele buurt richting de ambtenaar te gaan?
Want als men al zelf parkeervakken gaat maken etc dan gok ik niet dat een gemeente-ambtenaar jou een officiele plek zal geven, die zal meer zoiets hebben van : boontje komt om zijn loontje in die buurt.

Blijkbaar hebben jullie een voornamelijk kunstmatig parkeerprobleem (want er is blijkbaar plek zat, alleen is het niet toegewezen als parkeervak), dat moet als buurt toch wel door een goed gesprek met de gemeente op te lossen zijn, ipv dat iedereen voor zich bij de gemeente iets probeert te doen.

Verwijderd

Rukapul schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 10:53:

[...]
Daar kijk ik iets anders tegenaan. Her is in feite een brevet van onvermogen. De sociale veiligheid kan door de gemeente blijkbaar niet gehandhaafd worden op die plek. Je haalt het hele sociale aspect eigenlijk weg, door mensen te weren. Het is gewoon openbare grond, gedeeld bezit van alle Tilburgers.

Zo'n hek is het triest eindresultaat van falend beleid. Ik zou er niet blij mee zijn. Het zou mij het idee geven dat ik in een probleembuurt woon, waar de gemeente zich geen raad mee weet.

"Sociale veiligheid" lijkt in onze gemeente overigens ook spontaan een "buzzword" geworden, wat ingezet wordt om bijvoorbeeld de kap van een groot aantal bomen goed te praten. Toen de buurt in verzet kwam en er werd gevraagd om met concrete cijfers over de onveiligheid in het betreffende park te komen (0 noemenswaardige incidenten in de afgelopen 5 jaar, terwijl er nauwelijks tot nooit politieagenten of BOA's komen), trok de gemeente de "sociale veiligheid" kaart direct terug. Het ging om een onveilig gevoel in een donker park wat bij een enkeling bestond. Er waren geen cijfers en men erkende dat "niet in het donker in het park gaan lopen" ook een oplossing was voor dit probleem. 8)7 De waarheid is natuurlijk dat ze de hangjongeren, die er af en toe een paar uurtjes bij een paar bankjes staan, kwijt willen: NIMBY dus. Ze hadden het liefst gezien dat die hangjongeren bij iemand anders in de buurt gingen hangen.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2017 07:17 ]

• Reloader
Gomez12 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 00:47:
[...]

Ik durf bijna niet te vragen wat het etc is in het bold stukje.

Maar zou je niet eens een buurtvergadering oid kunnen opzetten om dan met de hele buurt richting de ambtenaar te gaan?
Want als men al zelf parkeervakken gaat maken etc dan gok ik niet dat een gemeente-ambtenaar jou een officiele plek zal geven, die zal meer zoiets hebben van : boontje komt om zijn loontje in die buurt.

Blijkbaar hebben jullie een voornamelijk kunstmatig parkeerprobleem (want er is blijkbaar plek zat, alleen is het niet toegewezen als parkeervak), dat moet als buurt toch wel door een goed gesprek met de gemeente op te lossen zijn, ipv dat iedereen voor zich bij de gemeente iets probeert te doen.
je zou zeggen dat eem ambtenaar lieveer geen boontje komt om zijn loontje doet of eye for an eye of wat dan ook. :)

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Reloader schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 08:29:
[...]
je zou zeggen dat eem ambtenaar lieveer geen boontje komt om zijn loontje doet of eye for an eye of wat dan ook. :)
Je bedoelt dat jij liever een prive-oplossing hebt dan een structurele oplossing.

Alleen zo'n ambtenaar zal het zien als water naar de zee dragen, jij krijgt een prive-parkeerplek, dan volgt daarna de rest want waarom zouden die het niet mogen hebben?

• sandz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-11-2024
evilution schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 11:28:
Sloop de garagedeur er uit en zet er een houten wandje met een enkele of dubbele deur in. Is het geen garage meer maar een berging -> probleem opgelost.
Of zet de garagedeur aan de straatkant, heb je niets meer met dat hek van doen ;-)

Verwijderd

sandz schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 09:47:
[...]

Of zet de garagedeur aan de straatkant, heb je niets meer met dat hek van doen ;-)
Goed idee. Vraag een vergunning aan voor het verplaatsen van je uitrit, omdat de huidige uitrit structureel geblokkeerd wordt door een groot hek..... Wordt het wel win-win, want daarmee komt de oorspronkelijke uitrit te vervallen en kun je geen bekeuring meer krijgen voor het blokkeren van een uitrit. :)

Gaat je wel een lieve duit kosten, als je pech hebt.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2017 10:30 ]

• Reloader
sandz schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 09:47:
[...]

tja, echter is de garage dan niet echt diep genoeg om een auto in te zetten dus de winst is er dan niet echt, mede doordat het dan een parkeerplaats kost in de straat :( :9

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-11 16:56
Reloader schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 10:32:
[...]

tja, echter is de garage dan niet echt diep genoeg om een auto in te zetten dus de winst is er dan niet echt, mede doordat het dan een parkeerplaats kost in de straat :( :9
Zoals @Verwijderd hierboven al aangaf. Je kunt dan parkeren op dezelfde plek maar dan is het geen uitrit meer. En je kan je motor naar binnen rijden vanaf de straatkant.

• Reloader
erik23 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:11:
[...]

Zoals @Verwijderd hierboven al aangaf. Je kunt dan parkeren op dezelfde plek maar dan is het geen uitrit meer. En je kan je motor naar binnen rijden vanaf de straatkant.
dat begrijp ik, maar dan kost het nog steeds 1 parkeerplaats in de straat en is er dus geen winst en moet ik een hoop gaan klussen :) voor alle betrokken partijen is ontheffing efficiënter.
Pagina: 1