Toon posts:

Pc bevriest na opstarten van ieder spel.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goededag,

Ik zit hier met een raar probleem wat enkele dagen nu speelt..

Het is namelijk zo dat mijn pc na het opstarten van iedere game bevriest zodra de eerste gamebeelden verschijnen (introl van het spel) , en enkelt een harde reset nog werkt.

Op het moment dat ik nu mijn videokaart drivers uninstall en DDU eroverheen draai om zeker te zijn dat alles weg is om vervolgens opnieuw de nvidia drivers te installeren kan ik wederom weer probleemloos alles draaien.

Het probleem doet zich enkelt wederom weer voor na een reboot van de pc keer op keer de enigste oplossing is dan het verhaal hierboven te herhalen en ik ben echt ten einde raad...

Er word niks te warm of dergelijke mijn max gpu temp via msi afterburn is hooguit 48 graden.

Ik heb al geprobeerd oudere drivers te draaien zelfs drivers uit 2016 dit werkt helaas tot de reboot en het probleem duikt weer op.

Voordat ik andere dingen ga uitproberen zoals updaten van mijn uefi bios riep ik graag jullie hulp erbij voor entuele andere oplossingen.

Ik hoor graag jullie reacties

Pc specs:

Nvidia geforce gtx980
Intel core i7-4790 3.6ghz
16gb ram
64bit windows 8.1

Met vriendelijke groet Tim.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10-2024
Herinstalleert Windows de (problematische) drivers bij elke reboot?

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wowgman
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-10 21:05
Wat een vreemd probleem..

Haal de videokaart eruit en check of hij wel werkt met de onboard videokaart of een andere videokaart.

Het kan wel is zijn dat de gpu niet goed meer werkt(zelfde probleem hier gehad met een 780).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ foppe jan , nee dit heb ik uitstaan bij de windows instellingen.
Ik moet zelf bij iedere reboot mijn nvidia drivers uninstallen ( DDU erna overheen laten draaien ) , hierna installeer ik de drivers wederom en ik kan probleemloos spelen.

@wowgman

Dat is een technisch hoogstandje wat ik zelf ben ik bang niet uit durf te halen haha :) verder heb ik zelf ook geen reserve videokaart ter beschikking helaas.

Ik denk eerder dat het een softwarematig probleem is aangezien ik na mijn handelingen altijd zolang ik wil probleemloos kan spelen totdat ik de pc weer uitzet en weer aanzet.

Ik kan na een reboot alles doen behalve gamen daarbij slaat hij gewoon compleet vast mits ik dus het drivergebeure hanteer voordat ik begin te gamen.

Alvasy dank voor jullie reactie groetjes tim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• untflanked
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 13:49
Welke voeding gebruik je?

Ryzen 7700 | RX 6800 XT | 2x16GB DDR5 | Cooler Master NR200P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@untflanked
Daar kan ik helaas geen antwoord op geven het is een door medion gebouwde desktop computer gekocht bij media markt, uit me hoofd gezegd de medion erazer z of x nogwat haha :) er zit ongetwijfeld een standaard voeding in neem ik aan, de pc zelf is 3 jaar oud.

Ik heb net tijdens gamen teruggeschakeld naar windows.. Ik zag dat msi afterburn nog over de standaard videokaart informatie gaf, zodra ik dit veranderde naar mijn nvidia geforce gtx980 waren alle waardes prima hij was 30gr max.

Waarna ik weer naar mijn gamebeeld terugschakelde en... Pang pc vast... Heb nu msi afterburner uninstalled ben benieuwd of het probleem hierbij lag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:54
Deze. Bij mij is dit het probleem.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:03
@Verwijderd
Je geeft aan bang te zijn de videokaart eruit te halen. Maar je durft vast wel even de stekker uit de PC te halen en 1 wand van de behuizing te halen, om zo wat informatie te achterhalen.

Handig kan zijn, foto en/of specs van de voeding.
Fototje van de setup aan de binnenkant
Lijst van spullen die in de pc zitten, hiervoor kan je bijvoorbeeld downloads: HWiNFO32/64 5.54 build 3200 gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@suicyder

Dit zal ik uiteraard doen mocht het probleem zich wederom voordoen, het volgende doet zich namelijk nu voor:

Na het verwijderen van msi afterburner zoals ik net vermelde merkte ik al bij het opstarten van steam dat alles een heel stuk sneller werkt maar letterlijk alles wat de pc laat verschijnen op mijn scherm is nu zeker met 50% snelheid verbeterd...

Ik weet niet of het kwaad kan msi afterburner van mijn pc af te laten maar ik weet bijna zeker dat het probleem daarbij lag...

Heb meerdere malen de pc gereboot en games opgestart / gespeeld en dit herhaald, geen enkel probleem meer sinds het verwijderen van msi afterburner...

Ik houd jullie uiteraard op de hoogte zodra het probleem zich weer voordoet maar tot nu toe werkt alles probleemloos, dank alle voor jullie snelle reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tot op heden nog steeds geen problemen ondervonden het lag dus bij msi afterburner, enkelt had ik nog de vraag of het kwaad kon dit programma van me pc af te laten?

Aangezien ik hiermee wel perfect alles in de gaten kon houden, moet wel erbij melden dat ik het programma echt al tijden niet meer geupdate had... Misschien was dit ook een boosdoenende factor..

Maar wat is jullie mening hierover? Ben zeer benieuwd namelijk groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:03
Het is geen verplicht programma voor je videokaart, het is zoals je zegt handig om je boel ermee in de gaten te houden en als je wil een overclock te doen (mits je weet wat je doet).

De drivers van nVidia heb je altijd nodig, die sturen de kaart aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Je GPU 30 graden in game? Indrukwekkende waterkoeling moet dat zijn ;)
Weet je zeker dat je jouw beeldscherm op de videokaart hebt en niet op het moederbord?

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:51
MSI zelf zal de boel niet snel laten crashen. De OSD wil dat nog regelmatig doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ suicyder nee dat klopt inderdaad het enige wat ik ermee deed was me fanspeed standaard hoger zette van me videokaart meer niet, ik blijf van al dat overclock gebeuren af wantik weet als dat fout gaat je je videokaart vaarwel kan zeggen.

@grat haha :) nee het programma stond wel degelijk mijn nvidia geforce gtx980 te besturen , mijn kast staat bijna altijd redelijk op de tocht ( vlakbij een klapraam) plus het feit dat ik geen zware spellen voor me pc draai denk aan darkest dungeon etc geen spellen waar je een extreme gaming pc voor nodig hebt laatik het zo zeggen. Vandaar dat me kaart amper warm word.

@loki504 wat bedoel je precies met osd? Ik ben geen computerventje dus mij zeggen die termen helemaal niks haha , nja zoals ik hierboven al zei vanaf het moment dat ik dus handmatig msi overschakelde naar me geforce videokaart ( na een reboot deed de pc dit zelf vandaar de crash ) en weer terug ging naar me spel crashde me pc direct, vandaar dat ik er gisteren zelf achter kwam dat het wel degelijk msi zelf was wat dit deed.

Het tot op heden nog steeds geen problemen meer.

Bedankt weer voor jullie reacties trouwens groetjes.
Pagina: 1