Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Rustig gamen, visual studio, virtuele machines draaien, sql server lokaal draaien.
Nu ben ik gewoon van op een heel oude (8 jaar) medion pc te spelen. Dus grafische gezien heb ik nog nooit het maximale uit mijn games kunnen halen. De games die ik vooral speel zijn niet zo belasten voor de computer buiten de assassin's creed reeks, daarnaast speel ik vooral strategy games en ook soms eens een beetje de games van de reeeks The Elder Scrolls.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem mag tussen de 2000 en 2500 euro kosten. Gewoon een richtprijs. Kan zijn door iets meer te betalen dat ik dan betere componenten kan kiezen. Dit is enkel voor het systeem.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik ben van plan om 2 nieuwe schermen te kopen. (2 schermen omdat dit gemakkelijk is om te programmeren.) Ik ben nog niet 100% zeker welke schermen maar ik had de volgende op het oog:
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb het volgende systeem in gedachten:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur voor merken. Als er iets kan verbeteren mag alles veranderen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geluid is misschien een kleine eis. Maar das ook niet zo belangrijk. Hopelijk kan ik er weer jaren mee weg. Met indien nodig een kleine upgrade.
Ga je overklokken?
Nog nooit een pc overklokt dus zou ik dat nu nog niet proberen met deze. Misschien ooit op termijn om hem een beetje vlugger te maken.
Wat verwacht je van ons?
Rustig gamen, visual studio, virtuele machines draaien, sql server lokaal draaien.
Nu ben ik gewoon van op een heel oude (8 jaar) medion pc te spelen. Dus grafische gezien heb ik nog nooit het maximale uit mijn games kunnen halen. De games die ik vooral speel zijn niet zo belasten voor de computer buiten de assassin's creed reeks, daarnaast speel ik vooral strategy games en ook soms eens een beetje de games van de reeeks The Elder Scrolls.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem mag tussen de 2000 en 2500 euro kosten. Gewoon een richtprijs. Kan zijn door iets meer te betalen dat ik dan betere componenten kan kiezen. Dit is enkel voor het systeem.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik ben van plan om 2 nieuwe schermen te kopen. (2 schermen omdat dit gemakkelijk is om te programmeren.) Ik ben nog niet 100% zeker welke schermen maar ik had de volgende op het oog:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
2 | Iiyama G-Master GB2488HSU-B3 Zilver, Zwart | € 287,75 | € 575,50 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 575,50 |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb het volgende systeem in gedachten:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD Ryzen 7 1700X Boxed zonder koeler | € 343,95 | € 343,95 |
1 | Gigabyte GA-AX370-Gaming K7 | € 224,90 | € 224,90 |
1 | MSI RADEON RX 580 GAMING X+ 8G | € 459,- | € 459,- |
1 | be quiet! Silent Base 800 Zwart/Oranje | € 118,50 | € 118,50 |
1 | be quiet! Dark Rock Pro 3 | € 75,95 | € 75,95 |
1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 147,95 | € 147,95 |
1 | Asus BC-12D2HT Bulk Zwart | € 55,95 | € 55,95 |
1 | LG GH24NSD1 Zwart | € 15,- | € 15,- |
1 | be quiet! Straight Power 10 600W | € 105,95 | € 105,95 |
1 | Crucial MX300 2,5" 1,05TB | € 279,- | € 279,- |
1 | Crucial MX300 m.2 525GB | € 153,50 | € 153,50 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.979,65 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur voor merken. Als er iets kan verbeteren mag alles veranderen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geluid is misschien een kleine eis. Maar das ook niet zo belangrijk. Hopelijk kan ik er weer jaren mee weg. Met indien nodig een kleine upgrade.
Ga je overklokken?
Nog nooit een pc overklokt dus zou ik dat nu nog niet proberen met deze. Misschien ooit op termijn om hem een beetje vlugger te maken.
Wat verwacht je van ons?
- Is mijn voeding zwaar genoeg?
- Kan ik beter wachten met de grafische kaart en nu een goedkope er insteken en dan binnen een paar maanden kijken voor een beter?
- Is het nog nuttig om nog dvd en bluray speler in je computer te steken of raden jullie een extern toestel aan.
- Die 2de ssd schijf is dat overkill? Ik heb nog een nas staan dus zoveel data zal er in eerste instantie op mijn computer staan. Dus zou ik dat veranderen naar 32 gb ram.
[ Voor 0% gewijzigd door aganis op 28-07-2017 11:47 . Reden: nieuwe schermen ]