Televisie Reviews - Round-up middensegment ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achilles
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-08 22:59

Achilles

Koning van de Myrmidonen

Topicstarter
Ik keek daarnet toevallig op tweakers en zag deze review voorbij komen:
reviews: LG W7 oled - dunste tv voor de dikste portemonnee
Het is natuurlijk wel heel gaaf, maar zoals onderin de review staat waren er ook goedkopere modellen met hetzelfde paneel. En dat is heel jammer, want het is juist leuk als je als tweaker een gereviewd artikel ook daadwerkelijk kunt betalen :+

Dus toen ik even wat er het afgelopen jaar gereviewd was, en zag ik dat de prijzen toch wel begonnen bij de €1000 ten tijden van de publicatie. Echter, misschien is het een idee om weer eens n round-up te doen van tv's in het betaalbare stuk van de markt.
In onze lijst met veel bekeken artikelen zie je dat veel mensen max €500 ook wel prima vinden, en als ik bij een webwinkel als Coolblue kijk, zie ik dat dat veel vaker wordt verkocht.

Dus, mij lijkt het wel leuk als we dat ook weer een keertje voorbij laten komen! :)

Ps, ik heb zelf net een nieuwe tv gekocht van rond de €290 die prima bevalt. Gelukkig zit er ook geen smart-tv op, kan ik lekker blijven chromecasten zonder extra opstarttijd.Want smart-tv was jullie ook een raadsel , en dezelfde variant met smart was bij mij nog €60 duurder ook

| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Achilles schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 02:27:
Ik keek daarnet toevallig op tweakers en zag deze review voorbij komen:
reviews: LG W7 oled - dunste tv voor de dikste portemonnee
Het is natuurlijk wel heel gaaf, maar zoals onderin de review staat waren er ook goedkopere modellen met hetzelfde paneel. En dat is heel jammer, want het is juist leuk als je als tweaker een gereviewd artikel ook daadwerkelijk kunt betalen :+

Dus toen ik even wat er het afgelopen jaar gereviewd was, en zag ik dat de prijzen toch wel begonnen bij de €1000 ten tijden van de publicatie. Echter, misschien is het een idee om weer eens n round-up te doen van tv's in het betaalbare stuk van de markt.
In onze lijst met veel bekeken artikelen zie je dat veel mensen max €500 ook wel prima vinden, en als ik bij een webwinkel als Coolblue kijk, zie ik dat dat veel vaker wordt verkocht.

Dus, mij lijkt het wel leuk als we dat ook weer een keertje voorbij laten komen! :)

Ps, ik heb zelf net een nieuwe tv gekocht van rond de €290 die prima bevalt. Gelukkig zit er ook geen smart-tv op, kan ik lekker blijven chromecasten zonder extra opstarttijd.Want smart-tv was jullie ook een raadsel , en dezelfde variant met smart was bij mij nog €60 duurder ook
Het antwoord op je vraag staat eigenlijk al gegeven in de eerste alinea van de review die je aanhaalt:
Bij de televisies die we op Tweakers reviewen zitten naar verhouding veel dure topmodellen. Een belangrijke reden dat we vaak voor high-end-modellen kiezen is dat deze telvisies altijd als eerste door de fabrikanten worden voorzien door nieuwe technieken zoals oled, uhd en hdr. Zo krijg je als het ware een voorproefje van de televisie waar we in de toekomst allemaal naar zullen kijken.
Daarnaast is Tweakers hq natuurlijk ook afhankelijk van fabrikanten die producten (gratis) ter beschikking stellen en zij zullen logischerwijs het liefst hun paradepaardje behandeld zien worden. Zie partijen als Samsung, LG etc niet zo 1,2,3 low end modellen afsturen voor een round-up.

Begrijp overigens je gedachte wel maar zou dan eerder denken aan een soort BBG met community-gevoedde input

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:01

WoutF

Hoofdredacteur
Round-ups hebben we in het verleden gedaan en gaan ook in de toekomst gewoon weer langskomen. Op dit moment komt er echter veel nieuw en high-end-spul uit, en dat willen we natuurlijk niet missen :) Het punt van @Switchie klopt overigens wel; het is veel moeilijker een groep midrange tv's bij elkaar te krijgen voor een round-up dan bijvoorbeeld een handvol midrange smartphones. Dat is geen reden om het niet te doen, maar maakt het wel moeilijk om met grote regelmaat een round-up uit de mouw te schudden.