VGA verkocht in EU maar koper vermoed dat er import bijkomt

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:46

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
Ik heb op ebay een bod gehad op 1 van mijn grafische kaarten en ik heb het bod aanvaard en een volledig "factuur" aangemaakt (+ verzendkosten). Nu wilt de persoon die in Duitsland woont ervan afzien omdat er zogezegd nog import kosten bij komen en dan zou de kaart +-400€ gaan kosten en dat is wat aan de dure kant.

Wat ik dacht te weten is dat er in de Schengen zone geen import taxen op 2de hands producten waren, maar ik kan me vergissen. Iemand dat een antwoord weet?

Ik heb de kaart een paar maand geleden zelf via ebay gekocht van een Duitser, dus ik zou het nogal vreemd vinden dat er nu nog import kosten bij zouden komen.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:14

Twazerty

AVCHDCoder developer

Geen import kosten, geldt alleen als je verzend naar buiten de EU (bv zwitserland of noorwegen), ebayer moet gewoon betalen.

[ Voor 25% gewijzigd door Twazerty op 28-07-2017 01:12 ]

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Binnen de EU is er vrijheid van verkeer van goederen, en dus geen importkosten. (Schengen heeft hier niks mee te maken -- dit gaat om de hele EU.)

[ Voor 29% gewijzigd door CyBeR op 28-07-2017 01:15 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Damic schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 01:08:
Wat ik dacht te weten is dat er in de Schengen zone geen import taxen op 2de hands producten waren, maar ik kan me vergissen. Iemand dat een antwoord weet?
Het verdrag van Schengen gaat puur over vrij verkeer van personen. Hierdoor hoeven jij en ik geen paspoort te laten zien als we naar Duitsland, België of een van de vele andere Schengenlanden afreizen. Zoals @CyBeR al aangeeft heeft dit dus niets te maken met jouw vraag

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Iperf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LocK_Out
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-03 19:17
Zoals hierboven al meerdere keren aan gegeven, onzin.

Ik heb (nieuwe) spullen uit Duitsland (Amazon) & Spanje laten komen. I.v.m. de EU hoeft niemand zich zorgen te maken om import kosten. Één van de (weinige) voordelen van de EU ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:46

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
Ja dat dacht ik ook al, heb een mail terug gekregen en nu snap ik het.
The customs is currently catching everything from abroad comes to almost 100% off because of the current always new technology and main problem quite large E cigarettes.
This is what Germany wants to do.
I am e-cigarettes steamer and was from about 13 orders this year really already this whole 13x at the customs and was allowed to put extra money. Of total price 19% on top of the customs.
And my cover was now as described which I had overshadowed the shipping yes still extra incurred because I thought to the 300 come no shipping costs on it.
I have made with them the first time on Ebay so a price request and saw that the shipping is still extra.
e-sigaretten hoort onder tabak natuurlijk :)

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 15-09 09:26
Alles dat geïmporteerd is in de Europese Unie is vrij van verdere import/exportkosten.

Kijk eens bij winkels met een aanbieding op shampoo. Vaak zijn er grote verpakkingen bijzonder goedkoop te koop, van supermarkt tot budgetstores als Action. Kijk eens op die flacons, je ziet direct dat die niet voor de Nederlandse markt waren bestemd (geen Nederlandse tekst). Vaak is dit een marketingactie van de fabrikant in bijvoorbeeld Oost-Europa om marktaandeel te winnen, waarna ketens hier gewoon de hele zooi opkopen om het hier goedkoop te verkopen.

Wel kan er sprake zijn van heffingen met betrekking tot belastingen, denk aan auto's (BPM). Tabak en alcohol zou ik hier nog net niet onder willen plaatsen, want er dient bewezen te worden dat het voor eigen gebruik is (ik heb hier een paar interessante theorieën over, maar laat ik stellen dat als jij met 10 verzegelde sloffen wordt aangehouden, dat je geen poot hebt om op te staan). Ook kan interne wet- en regelgeving van een EU-lid ervoor zorgen dat bepaalde producten elders gekocht in de Europese Unie niet bij voorbaat meegenomen mogen worden, denk aan pepper spray, wapens, vuurwerk, medicijnen. Alhoewel ik niet zeker weet hoe het zit met medicijnen voor eigen gebruik, het tast op zijn hoogst je eigen gezondheid aan. In ieder geval moet er duidelijke onderbouwing zijn voor eventuele beperkingen, en extra heffingen/belastingen moeten zeer degelijk onderbouwd zijn zonder protectionistische motivatie.

Deze vlieger gaat, gezien hardware nota bene vaak goedkoper is in Duitsland, niet op voor die videokaart in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik denk dat de koper óf in de war is met zendingen buiten de EU, óf onder de koop uit probeert te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen flauw idee hoe het zit in hoeverre je hem aan zn bod kan houden.

Andere vraag. Als je de kaart opnieuw zou plaatsen, verwacht je dat je hen in redelijke tijd voor ong hetzelfde bedrag aan n ander kunt verkopen? Indien ja zou ik deze klant laten gaan. Kost veel moeite zo te merken en kan onder aan de streep allemaal sneller geregeld zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:22
Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 20:33:
Geen flauw idee hoe het zit in hoeverre je hem aan zn bod kan houden.
Regels Ebay

klinkt alsof de koper onder de deal uit probeert te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of de koper weet het echt niet, of hij heeft geen zin min in de deal en wil van de deal afzien.
Als hij gewoon niet betaald heb je eigenljk geen poot om op te staan, ik veel kopers gehad die gewoon niet betalen. Claim aanmaken bij ebay, en dan krijg je de commissie terug.

Verplichten om te betalen heeft niet veel zin als hij het echt niet meer wil, dan zegt hij naderhand dat het item niet klopt, en krijgt hij vrijwel altijd gelijk van paypal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-09 00:29
en het jammere van dit soort koper is, is dat je ze geen negatieve recensie kan geven ook ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:42
koektrommeltje schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 17:31:
en het jammere van dit soort koper is, is dat je ze geen negatieve recensie kan geven ook ;(
Hangt van de regels af. Je heb immers een koop overeenkomst. Dit jat hij ook van te voren kunnen bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-09 00:29
loki504 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 07:03:
[...]

Hangt van de regels af. Je heb immers een koop overeenkomst. Dit jat hij ook van te voren kunnen bedenken.
Precies daarom. Een koop op ebay is bindend. Dat weet de koper, dus dan moet ie vantevoren even informeren voor ie een bod doet. Maar als ie dat niet heeft gedaan, of om een of andere reden besluit niet tot betaling over te gaan, kun je als verkoper 'm dus geen negatieve recensie geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens de regels van ebay is het wel bindend, maar ze doen niets aan mensen die niet betalen. Waarom ook wel? Ze willen het blijkbaar niet meer, dan kunnen ze achteraf een claim indienen bij paypal dat het niet als omschreven bijvoorbeeld. Gewoon niet teveel tijd in steken en zoeken naar een andere koper.
Pagina: 1