Een dubieuze muizenverjager, echt of onzin?

Pagina: 1
Acties:
  • 61.019 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huub8
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-06-2021
Mijn moeder kwam vandaag met een nieuw soort muizenverjager apparaat aan zetten. Het ziet er uit als een oplader en is volgens de website eigenlijk niet meer dan een spoel die elke drie minuten aangaat. Hierdoor zou het achtergrond elektromagnetische veld worden verstoord wat muizen blijkbaar niet kunnen waarderen.

Het klinkt mij als absolute onzin in de oren, maar ik ben erg benieuwd naar jullie meningen. Een kleine greep uit de verklaringen op de website:
Hoe werkt een Plug In Pest Free Unit?
Dit veroorzaakt korte elektrische schokken bij 50 Hz, die door de bedrading het bestaande elektromagnetische veld effectief regelen, dat wordt gecreëerd door de frequentie van 50 Hz, dankzij het aan en uit switchen van de spoel.

Een Plug In Pest Free Commercial unit produceert ook pulserende mechanische trillingen die uit de behuizing stralen en door de aarde geleidt en verzonden worden door de netsnoer in het aardecircuit, om deze pulserende mechanische trillingen weer opnieuw uit te stralen en hiermee een onacceptabele omgeving te creëren voor muizen, ratten, kakkerlakken en zilvervisjes.

Een Plug In Pest Free unit produceert geen magnetisch veld om de knaagdieren en kakkerlakken te verjagen.

Verandering van het reeds aanwezige elektromagnetische veld
De effectiviteit van de Plug In Pest Free unit is puur de aard van de bestaande achtergrond van het elektromagnetische veld te regelen dat geproduceerd wordt door de voedingsbedrading. Wanneer de Plug-In Pest Free unit geactiveerd is, ontstaat er geen significantie toename van het magnetische veld door de bestaande bedrading.

Het apparaat zelf genereert extreem lage niveaus van straling binnen het bereik van 8 Mg tot 100 Mg, afhankelijk van de pulserende cyclus. Als u dit vergelijkt met een elektrische deken (10 Mg tot 500 Mg) of een haardroger (500 Mg tot 1000 Mg), dan ziet u dat dit absoluut geen probleem is.

Plug In Pest Free is een gifvrije, duurzame en milieuvriendelijke oplossing voor ongedierteproblemen met muizen en ratten. Van het merk Plug In Pest Free is wetenschappelijk aangetoond en bewezen dat het daadwerkelijk effectief is tegen muizen, ratten en kakkerlakken.

LET OP : normaliter wordt er stroom genoeg verbruikt om het ongedierte te beïnvloeden. Er is echter alleen maar een elektromagnetisch veld als er stroom wordt verbruikt. Het kan soms zo zijn dat u op zolder of op slaapkamers in het begin een paar uurtjes per dag een lamp kunt laten branden om invloed te hebben op het ongedierte.

Plug-In Pest Free Benelux bouwt samen met u aan een schonere toekomst en milieu door Ongediertebestrijding en Ongediertepreventie zonder giftige chemicaliën ! Wij hebben de oprechte passie om giftige stoffen voor ongediertebestrijding en preventie uit te bannen.
toon volledige bericht
De website zelf: https://pestfree.nl/hoe-werkt-een-plug-in-pest-free-unit/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

712641

Ik ben geen bioloog, dus zou niet met zekerheid kunnen zeggen of dit werkt. Wel zie ik dat de tekst heel erg slecht vertaald lijkt te zijn. Dit is voor mij al genoeg indicatie dat het misschien een dubieus product is. Wel vraag ik mij af of dit soort producten voor bijvoorbeeld katten niet ook een regelrechte hel zijn. Die hebben namelijk ook een goed gehoor...

[ Voor 25% gewijzigd door 712641 op 27-07-2017 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genius-General
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 27-04 08:36

Genius-General

Expect the Unexpected

Lijkt mij ook klinkklare onzin, misschien dat iemand er een verklaring voor kan geven maar dit lijkt mij meer geldklopperij voor iets nutteloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

712641

Ik lees net dat deze dingen misschien wel werken, maar tijdelijk omdat de muizen zich aanpassen aan de toon. Dus het is inderdaad geen effectief middel op de lange termijn. Sowieso zou ik voor gif of vallen gaan, want muizen planten zich heel makkelijk voort.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 20-04 17:20
Of gewoon een kat ????:D

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-05 15:10

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

In Australië is er door consumentenorganisaties actie ondernomen tegen de fabrikant van dit product omdat ze hun claims niet konden waarmaken. Waarschijnlijk grote onzin dus.

Zie onder meer: https://www.accc.gov.au/m...gs-on-plug-in-pest-device en https://www.accc.gov.au/m...leging-misleading-conduct

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:33
LET OP : normaliter wordt er stroom genoeg verbruikt om het ongedierte te beïnvloeden. Er is echter alleen maar een elektromagnetisch veld als er stroom wordt verbruikt. Het kan soms zo zijn dat u op zolder of op slaapkamers in het begin een paar uurtjes per dag een lamp kunt laten branden om invloed te hebben op het ongedierte.
Dit is de reden waarom ze werken waarschijnlijk :') . Gewoon je verlichting aan laten!

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjast
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-12-2021
Muizen (en ook bijv. kakkerlakken) zijn overigens wel degelijk gevoelig voor verstoring in het electromagnetisch veld. De vraag is of dit ding genoeg vermogen heeft / de juiste toon raakt. Ik ben sceptisch, zeker omdat de FTC in de States al eens een kruistocht heeft gevoerd tegen dit soort apparaten.

[ Voor 19% gewijzigd door kjast op 28-07-2017 07:56 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:44
huub8 schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 23:29:
Dit veroorzaakt korte elektrische schokken bij 50 Hz, die door de bedrading het bestaande elektromagnetische veld effectief regelen, dat wordt gecreëerd door de frequentie van 50 Hz, dankzij het aan en uit switchen van de spoel.
Oeh, nice. Mijn huis zit al vol met kabels op 50Hz, dus ik heb dit systeem al ingebouwd zitten!
produceert ook pulserende mechanische trillingen die uit de behuizing stralen en door de aarde geleidt en verzonden worden door de netsnoer in het aardecircuit, om deze pulserende mechanische trillingen weer opnieuw uit te stralen
Knap, door een flexible netsnoer mechanische trillingen doorgeven.
Een Plug In Pest Free unit produceert geen magnetisch veld om de knaagdieren en kakkerlakken te verjagen.
Geen? Nice, elektriciteit die ergens doorheen gaat maar geen (elektro)magnetisch veld opwekt? Alle stroom doet dat (hoe klein het veld ook moge zijn), dus hier gebruiken ze andere natuurwetten lijkt het.
straling binnen het bereik van 8 Mg tot 100 Mg,
8 tot 100 megagram? Neem aan dat ze mG bedoelen (milligaus), maar dat is een eenheid van magnetische flux, zeiden ze eerder niet dat het geen veld opwekte? (Het aardmagnetisch veld is btw iets van 0.25-0.6 Gauss en een koelkastmagneet is 50 Gauss volgens wikipedia, dus die 1000 mG van die haardroger is ook verwaarloosbaar)

Ik geloof direct in dit product :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Ik heb geen last van muizen, maar mijn vriendin gebruikt dan ook dagelijks een fohn welke volgens hun eigen artikel vele malen krachtiger is. Dat zal ze wel verjaagd hebben :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Doet me denken aan de aloude reclames van TelSell en consorten... :+
"Hey, Mike, this is amazing..."
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/23l1ogj.jpg

https://lifehacker.com/59...repellants-they-dont-work
http://www.livingwithbugs.com/electron.html

En wat betreft die opmerking:
Het apparaat zelf genereert extreem lage niveaus van straling binnen het bereik van 8 Mg tot 100 Mg, afhankelijk van de pulserende cyclus. Als u dit vergelijkt met een elektrische deken (10 Mg tot 500 Mg) of een haardroger (500 Mg tot 1000 Mg), dan ziet u dat dit absoluut geen probleem is.
is natuurlijk al helemaal lachwekkend.

Mg betekent officieel Megagram. Maar ze bedoelen waarschijnlijk gauss, als eenheid van magnetisch veld.
Gauss is in ieder geval een verouderd begrip. Niet (meer) gebruikt in het SI stelsel.
Wikipedia: Tesla (unit)

1 Tesla komt overeen met 10kG
En een MRI scanner (toch een forse magnetische jongen) komt aan 1,5-7 T.
M.a.w. hun apparaat (ahum) zou pulsen tot 100Mg opwekken.
100.000.000 Gauss --> 10.000 T! Wow; dat zijn bijna astronomische waardes waar de NASA helemaal wild van zou worden...

Tja; echt geloofwaardig... O-) :F ;w

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heggico
  • Laatst online: 20:44
ehtweak schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 10:12:

M.a.w. hun apparaat (ahum) zou pulsen tot 100Mg opwekken.
Ik dacht aan milliGaus, maar dat zou het nog leuker maken :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:34
Ik heb hier 2 katten, en dit heb ik vanochtend op zolder gevonden:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xUUgk5D.jpg

Al die elektronische rotzooi werkt niet, is allemaal verkooppraat. De geur van katten houdt de muizen echt niet tegen.

Toevallig dat hier net een topic over is, afgelopen paar dagen hoorden we telkens geluiden van zolder afkomen, en er lagen ook nog eens muizenkeutels in de schietkast (voor luchtbuks, zolder is een "shooting range").

We hebben dan wel een diervriendelijke val gehaald want mijn vriendin vond het zielig 8)7 .. Kost ook nog eens 8 euro ipv 2 euro voor 3 normale vallen :'( Maar goed, het werkt.

Mijn advies is dus, koop een paar muizenvallen en hopelijk ben je er snel van af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:01

Rmg

99 euro WTF,
Verandering in het reeds aanwezige elektromagnetische veld
Er is altijd een elektromagnetisch veld aanwezig als er stroom wordt verbruikt. Des te meer stroom en des te meer bekabeling des te effectiever de werking van Plug In Pest Free. Normaliter wordt er voldoende stroom verbruikt voor een effectieve werking.

Het reeds standaard in uw huis aanwezige magnetisch veld neemt niet toe en het neemt niet af. Een Plug In Pest Free unit brengt er tijdelijk een verandering in aan. Dit gebeurd om en om. Drie minuten wel en 3 minuten niet. Als de unit in werking is knippert het groene led lampje. In ruststand brand het groene led lampje constant.
Normaal is de frequentie van dit elektromagnetische veld 50 Hz, volledig acceptabel voor ratten, muizen, kakkerlakken en zilvervisjes. De modulatieverandering die Plug In Pest Free veroorzaakt in de elektromagnetische frequentie, verstoort het evenwicht van ratten, muizen, zilvervisjes en kakkerlakken (ondanks dat wetenschappers ons vertellen dat we kakkerlakken alleen maar kunnen beheersen en nooit zullen kunnen uitroeien).
De belangrijkste reactie van het ongedierte op deze modulatie is dat ze er zo snel en zo ver mogelijk vandaan willen. Normaal gesproken zijn problemen met muizen en ratten binnen 1 tot 14 dagen in woningen opgelost. Zakelijk hebben we vaak met veel meer factoren te maken en zal er een ander traject gevolgd moeten worden.
Plug In Pest Free is dus zowel volledig veilig als vriendelijk en dat zónder het gebruik van gif. Hier vindt u meer informatie over de werking van onze units.
toon volledige bericht
Als hier je stieren-ontlasting radar niet af van gaat...

Als ze nou hadden beweert, ultrasoon, werkt op ratten/muizen. Dan had ik er mogelijk nog iets in gezien. Een of andere huis brede frequentieverandering in je stroomnet dat op ALLE ongedierte werkt (wat dan weer muizen ratten en kakkerlakken zijn, ) noway..

[ Voor 7% gewijzigd door Rmg op 28-07-2017 11:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
BlazeMuis schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 10:43:
[...]

We hebben dan wel een diervriendelijke val gehaald want mijn vriendin vond het zielig 8)7 .. Kost ook nog eens 8 euro ipv 2 euro voor 3 normale vallen :'( Maar goed, het werkt.

Mijn advies is dus, koop een paar muizenvallen en hopelijk ben je er snel van af.
Wow, wat, je hebt dat ding gekocht?! Het ziet eruit alsof een hobbyist het zelf in elkaar heeft gesoldeerd :D

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Registratie: Februari 2017
  • Niet online
LED-Maniak schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 11:08:
[...]

Wow, wat, je hebt dat ding gekocht?! Het ziet eruit alsof een hobbyist het zelf in elkaar heeft gesoldeerd :D
Daar heeft ie ze van gekocht zeker :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlazeMuis
[...]

Bij de Praxis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-05 09:37
- Netstroom is al 50Hz
- Een spoel aan/uit switchen kan niet. Dat is een passief element
- De spanning op een spoel met 50Hz schakelen, doet
[...]

Dat is de diervriendelijke val van de gamma...
Heb er hier ook een gehad. Werd compleet genegeerd door de muizen.

De klassieke vallen hebben wel 2 slachtoffers gemaakt.
Een paar keer een plastic emmer met water laten staan leverde 4 dode muizen op....

Wat dat elektronische ding betreft.... Daar staat zoveel onzin in dat artikel.... Als je dat ding in het stopcontact steekt en de muizen blijven weg, dan is het puur toeval.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Wailing_Banshee

You're Next

[...]

[afbeelding]

Ik vind die wel leuk! Wel zichtbaar neerzetten zodat de katten er ook van kunnen genieten :P

(diervriendelijk, voor de kat, niet voor de muis :D)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SBTweaker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-05 22:53
kjast schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 07:55:
Muizen (en ook bijv. kakkerlakken) zijn overigens wel degelijk gevoelig voor verstoring in het electromagnetisch veld. De vraag is of dit ding genoeg vermogen heeft / de juiste toon raakt. Ik ben sceptisch, zeker omdat de FTC in de States al eens een kruistocht heeft gevoerd tegen dit soort apparaten.
Bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg

Rmg

https://www.accc.gov.au/m...gs-on-plug-in-pest-device dit gaat in ieder geval over de pest free dingen in australie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitano
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-05 13:02
En wat heb je vervolgens met die muis gedaan, want als je hem in de buurt vrijlaat, zit ie zo weer in je huis ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlazeMuis
Kitano schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 13:22:
[...]

En wat heb je vervolgens met die muis gedaan, want als je hem in de buurt vrijlaat, zit ie zo weer in je huis ;)
Die gaan wij vanmiddag (vriendin is werken.. wil persé mee :? ) naar het bos 10 min rijden hiervandaan los laten. Ver genoeg denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Wailing_Banshee schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 11:14:
[...]

Ik vind die wel leuk! Wel zichtbaar neerzetten zodat de katten er ook van kunnen genieten :P

(diervriendelijk, voor de kat, niet voor de muis :D)
Met als resultaat dat die muizen alsnog een hartaanval krijgen door een starende kat :o

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rmg

Rmg

BlazeMuis schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 13:23:
[...]

Die gaan wij vanmiddag (vriendin is werken.. wil persé mee :? )
Ja want die weet natuurlijk ook dat als het aan jou lag die muis met een tik op zijn schedel in de kliko had gelegen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
Rmg schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 13:30:
[...]

Ja want die weet natuurlijk ook dat als het aan jou lag die muis met een tik op zijn schedel in de kliko had gelegen :+
Waarschijnlijk wel ja.. En met zo'n gewone muizenval is 'ie in 1 klap dood, voelt ie niks van, heeft de muis waarschijnlijk niks van door >:) Maarja helaas, dat krijg je met een vriendin die teveel van (alle) dieren houdt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• geekeep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:30
BlazeMuis schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 13:23:
[...]

Die gaan wij vanmiddag (vriendin is werken.. wil persé mee :? ) naar het bos 10 min rijden hiervandaan los laten. Ver genoeg denk ik zo.
Vertel haar maar dat die huismuis geen bosmuis is, en ofwel een langzame (hongers)dood sterft of binnen een dag uit elkaar getrokken wordt door een marter of uil.

Wellicht dat ze dan snapt dat een eenmalige fatale klap van een muizenval de meest diervriendelijke manier is.

Overigens ligt de bewoning van muizen aan twee dingen:
- aanwezigheid van eten/restjes/genoeg rommel om de maag te vullen (karton lusten ze ook)
- gebrek aan habitat buitenshuis. Die betegelde en betonnen tuinen zijn dus verre van ideaal. Overigens, een betonnen tuin is naast gebrekkig onderdak aan allerlei dieren op veel plekken ook een probleem met regenwater dat moeilijker weg kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

712641

[...]

[afbeelding]

Al die elektronische rotzooi werkt niet, is allemaal verkooppraat. De geur van katten houdt de muizen echt niet tegen.

Toevallig dat hier net een topic over is, afgelopen paar dagen hoorden we telkens geluiden van zolder afkomen, en er lagen ook nog eens muizenkeutels in de schietkast (voor luchtbuks, zolder is een "shooting range").

toon volledige bericht
Vrouwen en die ongezond sympathie voor knaagdieren zoals muizen. Die beesten horen niet in huis rond te lopen. Ze verspreiden alleen maar ziekten... Doodmaken met een ouderwetse val is voor zo'n beest ook het meest aangenaam, want dan is 'ie er gewoon vanaf. Anders zit 'ie uren in de stress in zo'n val en vervolgens wordt 'ie buiten neergezet terwijl die daar helemaal niet kan overleven.

(Die username though.... _/-\o_)

Gelukkig heb ik een moordmachine in huis rondlopen die wel werkt, want als mijn kat een muis ziet dan is het meteen afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Laatst online: 21:22
Wij hebben een mooie Jaren 30 woning en daar zitten ze tussen het plafond en het dak. En we hebben 900 m2 tuin waarvan een keer 100 bestrating voor de oprit. Maar ze houden van binnen. Wij hebben ook een geluidsverjager gehad, werkte een paar maanden daarna leek er een nieuwe generatie muizen te zijn die immuun is. Een soort Borg (Star Trek) :)

Ze vallen ons verder niet lastig, maar dat getrippel boven je hoofd is wel irritant zo af en toe. Dus als iemand de gouden tip heeft.. Anders dan katten, want allergieën in huis :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:17
Geluid kan werken op korte termijn maar de muizen wennen daar snel aan en zullen dus niet gevoelig meer zijn.

Elektro verjaging heb ik nog nooit van gehoord maar ga er vanuit dat het niet werkt. Omschrijving lijkt me zeer dubieus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberJack
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-04 15:23
712641 schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 23:34:
Wel vraag ik mij af of dit soort producten voor bijvoorbeeld katten niet ook een regelrechte hel zijn. Die hebben namelijk ook een goed gehoor...
Met een goede kat heb je dit soort producten waarschijnlijk niet nodig :)

https://bottenberg.dev

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-05 13:45
Ook last van muizen en echt allerlei vallen en middeltjes geprobeerd. De meeste vallen werkte niet. Sommige muizen waren gewoon te slim en omzeilde het val mechanisme. Toen maar gekeken naar alternatieven op internet en kwam toen de Mexican mouse trap tegen.

1 avond geplaatst en meteen 8 stuks gevangen!

Dus kijk zeker even naar bovenstaande systeem. Kost niets en is makkelijk met huishoud spul te maken. Daarnaast zeer effectief met vangen.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:33

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

712641 schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 23:39:
Ik lees net dat deze dingen misschien wel werken, maar tijdelijk omdat de muizen zich aanpassen aan de toon.
Als katten dat doen, doen muizen het ook. Onze buurman, die geen kattenliefhebber is, had een speciaal apparaat in de tuin staan die geluidsgolven genereert waar een kat zo veel mogelijk uit de buurt wil blijven. Echter na een paar weken merkte ik dat de kat gewoon rustig rond dat apparaat heen liep. Dus katten kunnen het ook negeren... :P

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

712641

@AW_Bos Haha. Dat is wel briljant, want die apparaten zijn rete-irritant als je een goed gehoor hebt. Dus als een kat er aan kan wennen, dan heb je hem dus eigenlijk voor jan met de korte achternaam gekocht. (En hoe kun je katten nou haten...?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

712641 schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 15:45:
@AW_Bos Haha. Dat is wel briljant, want die apparaten zijn rete-irritant als je een goed gehoor hebt. Dus als een kat er aan kan wennen, dan heb je hem dus eigenlijk voor jan met de korte achternaam gekocht. (En hoe kun je katten nou haten...?)
Omdat het volgens hen 'tuinschijters' zijn. Maar goed, ik vind het puur natuur.
Vogels bouten toch ook weer op je auto ;)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

712641

@AW_Bos En ik heb nog nooit kattenschijt onder mijn schoen gehad. Kun je honden ook net zo goed van de openbare weg verbannen... Deze discussie zul je nooit winnen van mensen die katten niet mogen om genoemde reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

712641 schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 15:49:
@AW_Bos En ik heb nog nooit kattenschijt onder mijn schoen gehad. Kun je honden ook net zo goed van de openbare weg verbannen... Deze discussie zul je nooit winnen van mensen die katten niet mogen om genoemde reden.
En daar heb je gelijk in. Uit enkele threads hier op GoT heb ik gemerkt dat deze behoorlijk ontsporen met zulke discussies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

712641

@AW_Bos Er zijn wel meer discussies die ontsporen omdat mensen gewoon liever niet horen dat ze ongelijk hebben... Discussies (zelfs hier op Tweakers) worden veel te vaak vanuit het gevoel gevoerd en niet aan de hand van argumenten... Ik lees hier maar zelden dat iemand zijn mening erbij neerlegt en accepteert dat een ander gelijk heeft.

[ Voor 17% gewijzigd door 712641 op 28-07-2017 15:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-04 18:21
Nou, ik vind katten en honden heel leuk. Maar als een kat in mijn tuin schijt gaan wel de plantjes eromheen dood. Dat heb ik met vogelpoepjes niet zo eigenlijk. Dus ik vind het redelijk aso als mensen hun kat in de tuin van de buren laten schijten :) Als je toch een kat neemt neem dan ook een kattenbak.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Nu online

Wailing_Banshee

You're Next

LED-Maniak schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 13:29:
[...]

Met als resultaat dat die muizen alsnog een hartaanval krijgen door een starende kat :o
Dat valt wel mee hoor:
Kleintje met muis

(door de kat naar binnen gebracht en ik mag ze weer naar buiten brengen, mijn liefhebbende echtgenoot vindt muizen maar niets :p)
Sh0ckTr00per schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 15:03:
Wij hebben een mooie Jaren 30 woning en daar zitten ze tussen het plafond en het dak. En we hebben 900 m2 tuin waarvan een keer 100 bestrating voor de oprit. Maar ze houden van binnen. Wij hebben ook een geluidsverjager gehad, werkte een paar maanden daarna leek er een nieuwe generatie muizen te zijn die immuun is. Een soort Borg (Star Trek) :)

Ze vallen ons verder niet lastig, maar dat getrippel boven je hoofd is wel irritant zo af en toe. Dus als iemand de gouden tip heeft.. Anders dan katten, want allergieën in huis :(
Ik weet nog zeker of het muizen zijn, of vogels (er zitten mussen onder het dak...) Zolang ze niet in het leefdeel van het huis komen, vind ik het wel best...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 20-04 17:20
Sh0ckTr00per schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 15:03:
Een naaktkat ? Die hebben geen haren ?? (tip: als je ze wilt googlen hoe ze er uit zien, google dan ook op "naaktkat". Als je googlet op "kale poes" krijg je heel andere plaatjes :+ )
CyberJack schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 15:13:
[...]
Met een goede kat heb je dit soort producten waarschijnlijk niet nodig :)
Het topic ging toch over dubieuze muizenverjagers ? Een kat die te lui is om een muis te vangen is ook een dubieuze muizenverjager :D

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
  • Laatst online: 00:26
[...]

[afbeelding]
Ik zie dat je daar een blokje kaas in hebt gedaan. Volgens Disney's Tom & Jerry is kaas onweerstaanbaar voor muizen, maar dat is een mythe. Natuurlijk lusten ze het wel en het heeft voor jou gewerkt, maar als het echt onweerstaanbaar moet zijn voor de Bosmuis, Huismuis en Rosse Woelmuis, gebruik dan PINDAKAAS. Dat gebruikten we vroeger altijd bij een zoogdierwerkgroep bij veldonderzoek. Ze ruiken het van grote afstand en sommige individuen liepen elke nacht in dezelfde val om het te bemachtigen, "trap-happy" noemden we dat :D

https://pestfree.nl/de-werking-van-plug-in-pest-free/
De werking van Plug In Pest Free wil ik nog eens graag wat verder uitleggen. Plug In Pest Free wordt vaak vergeleken met ultrasoon apparatuur en dat is het absoluut NIET. Het principe en de werking zijn totaal anders. De technologie van Plug In Pest Free is gepatenteerd en de effectieve werking is wetenschappelijk aangetoond en bewezen aan de vooraanstaande Universiteit van Nieuw Engeland in Australië.

Een Plug In Pest Free unit werkt door het in- en uitschakeling van een spoel over de actieve en neutrale bedrading van de elektrische voeding.

Dit veroorzaakt een korte uitbarsting van een elektromotorische kracht van 50 Hz, gevoed door de bedrading van het bestaande elektromagnetische veld in een pand. De automatische in- en uitschakeling van de spoel zorgt telkens voor een korte, maar zeer effectieve modulatie van 50 Hz van dat bestaande elektromagnetische veld.
Ze schakelen dus periodiek een spoel over fase en nul (bruine en blauwe draad). De spoel vormt een complexe impedantie waardoor er een stroom gaat lopen door de bekabeling zonder dat de meter in de meterkast significant sneller gaat draaien. (blindstroom en blind vermogen).

Deze stroom zal inderdaad een 50Hz magnetisch veld opwekken rond de installatie draden, maar of muizen en ander ongedierte hier op reageert betwijfel ik. Waarom werkt normaal dagelijks stroomverbruik dan niet?
Het onderzoek waar men het over heeft heb ik nog niet opgezocht, maar ben zeer skeptisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-05 09:37
Ploink schreef op zondag 30 juli 2017 @ 05:43:
[...]

Ze schakelen dus periodiek een spoel over fase en nul (bruine en blauwe draad). De spoel vormt een complexe impedantie waardoor er een stroom gaat lopen door de bekabeling zonder dat de meter in de meterkast significant sneller gaat draaien. (blindstroom en blind vermogen).

Deze stroom zal inderdaad een 50Hz magnetisch veld opwekken rond de installatie draden, maar of muizen en ander ongedierte hier op reageert betwijfel ik. Waarom werkt normaal dagelijks stroomverbruik dan niet?
Het onderzoek waar men het over heeft heb ik nog niet opgezocht, maar ben zeer skeptisch.
Ze schakelen niets periodiek. Die 50Hz komt al uit je stopcontact. Ze hoeven alleen een spoel aan te sluiten.
Dat de meter niks doet klopt niet. Een spoel is dan wel blindvermogen, maar zonder (extra) weerstand heb je een kortsluiting.

De grootste scam is dat het hooguit €2 aan onderdelen kost. En ze verkopen het voor €99.95

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
RocketKoen schreef op zondag 30 juli 2017 @ 09:45:
[...]

Ze schakelen niets periodiek.
Ik las die text met in mijn hoofd wat TS er over zei:
TS:
Het ziet er uit als een oplader en is volgens de website eigenlijk niet meer dan een spoel die elke drie minuten aangaat.
Elke 3 minuten schakelen ze dus de spoel aan of uit. Dat is hoe ik het interpreteer, maar de hele omschrijving is zo vaag dat je het ding open moet schroeven om te onderzoeken wat het nu werkelijk doet.
- Een spoel aan/uit switchen kan niet. Dat is een passief element
Een gloeilamp kun je dus ook niet aan of uit schakelen want dat is een passief element? ;)
Een spoel is dan wel blindvermogen, maar zonder (extra) weerstand heb je een kortsluiting.
Een spoel met voldoende hoge inductie vormt alleen een kortsluiting voor DC, niet AC.
Een onbelaste transformator is in feite ook een spoel en hoe dik het koperdraad ook is vormt het geen sluiting voor 50Hz.

Als ik even verder zoek, het ding komt uit Australie: https://www.pestfree.com.au/
En op dit forum zitten teleurgestelde klanten want het is inderdaad een scam. Het bestaat al jaren en mensen blijven er in trappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
[...]

[afbeelding]

toon volledige bericht
Nou, wij hebben ook af en toe visite van een muis, en heb deze zelfde muizenval
aangeschaft....met een heerlijk stukje koek erin.

Koek weg, en geen muis gevangen hahaha

Ik ga de stangetjes wat naar binnen buigen denk ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ploink schreef op zondag 30 juli 2017 @ 05:43:
[...]

Ik zie dat je daar een blokje kaas in hebt gedaan. Volgens Disney's Tom & Jerry is kaas onweerstaanbaar voor muizen, maar dat is een mythe. Natuurlijk lusten ze het wel en het heeft voor jou gewerkt, maar als het echt onweerstaanbaar moet zijn voor de Bosmuis, Huismuis en Rosse Woelmuis, gebruik dan PINDAKAAS. Dat gebruikten we vroeger altijd bij een zoogdierwerkgroep bij veldonderzoek. Ze ruiken het van grote afstand en sommige individuen liepen elke nacht in dezelfde val om het te bemachtigen, "trap-happy" noemden we dat :D
Zoals het er staat suggereert het dat het ook steeds dezelfde niet zo slimme dieren waren. En die dus toch keer op keer wisten te ontsnappen. Lijkt me niet zo efficiënt zo'n ding :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
Techneut schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 14:35:
[...]
Zoals het er staat suggereert het dat het ook steeds dezelfde niet zo slimme dieren waren. En die dus toch keer op keer wisten te ontsnappen
Voor onderzoek worden muizen gemerkt en weer los gelaten op dezelfde plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadmeatsubs
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01-05 06:30
712641 schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 14:31:
[...]

Vrouwen en die ongezond sympathie voor knaagdieren zoals muizen. Die beesten horen niet in huis rond te lopen. Ze verspreiden alleen maar ziekten
Zeg je nu dat vrouwen beesten zijn die ziekten verspreiden?

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

712641

@deadmeatsubs Die dubbelzinnigheid had ik zelf al meteen door. Maar vond het wel grappig dus heb het maar laten staan. Vrouwen zijn soms beesten, maar dan vooral in bed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04 06:02

Sprite_tm

Semi-Chinees

Fyi, patent is hier en heeft schema's enzo. Lijkt idd niet meer te wezen dan een spoel die eens in de zoveel tijd aan de 230V mains gehangen word.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Nu online

Wailing_Banshee

You're Next

Het bewijs is geleverd, er zitten bij ons muizen in de voorraadkast. Dus een paar muizenvallen gehaald. Getriggerd, maar leeg (geen eten, geen muis)

Dus zo'n ding gehaald:
[...]

[afbeelding]
En een paar uur later was hij leeg... (geen eten, geen muis...)

Toen maar de hotglue gepakt, de maiskorrels met hotglue vastgelijmd, pindakaas erover en zowaar, 3 muizen vanmorgen! Eén in een dodelijke val, en twee in dat kooitje. Waarvan er één alleen nog maar z'n achterlijf in het kooitje had (de rest had hij al tussen de spijlen door weten te wurmen).
Kitano schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 13:22:
[...]

Buiten neergezet, de katten hebben eerst de ene die al half naar buiten hing eruit gehaald en daarna heb ik de andere eruit gegooid en natuurlijk gingen de katten daar ook achter aan... Geen idee hoe het met die muizen afgelopen is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1033119

Beste Allemaal,

Ik begrijp de reacties hier volkomen, maar ik wil als importeur van Plug In Pest Free en professioneel ongediertebestrijder toch graag een reactie geven op enkele opmerkingen hier.

Allereerst maken Pest Free units geen geluid. Het is dus ook absoluut geen ultrasoon muizenverjager. Ultrasoon is een heel andere toepassing.

Plug In Pest Free Australië bestaat reeds sinds 1993 en is wereldwijd in 13 landen actief waaronder sinds kort ook in de USA en Canada. Pest Free units voldoen aan alle CE normen, maar ook aan de normen voor andere wereld delen.

Dat Plug In Pest Free werkt staat voor mij zo vast als een huis. In woonhuizen werkt het in 98% van de gevallen door simpelweg het inpluggen van 1 of meerdere units. De effectiviteit is wel afhankelijk van stroomverbruik. Normaliter wordt er in woonhuizen stroom genoeg verbruik om Pest Free effectief te laten zijn. De koelkast , diepvriezer, wasmachine, vaatwasser en verlichting gaan regelmatig aan in huis.

Als er stroom wordt verbruikt is er een elektromagnetisch veld aanwezig. In een Pest Free units zit een spoel en een printplaat met microchip. De unit is 3 minuten om en om actief. Als de unit actief is gaat de spoel aan en uit. Hierdoor wordt de achtergrond van het reeds aanwezige elektromagnetische veld veranderd. Als ik in mijn uitleg wat dingen verkeerd omschrijf komt dat doordat ik zelf geen techneut en n iet technisch ben.

Natuurlijk komt het wel eens voor, maar gelukkig heel weinig dat met Pest Free niet het gewenste resultaat wordt behaald, maar dat is ook mogelijk met alle andere methodieken. Zelf ben ik ook professioneel en gecertificeerd ongediertebestrijder en weet dat dus uit ervaring. Toe ik importeur werd van Plug In Pest Free ben ik mij bestrijdingspapieren gaan halen en het gifvrij werken werd snel mijn passie. Heden ten dagen doe ik alleen maar muizen en ratten in en om gebouwen en zonder giftige bestrijdingsmiddelen. Het moet heel gek gaan wil ik het met mijn manier van werken niet opgelost krijgen.

Ik ben geen taalpurist maar wel dyslectisch. Ik weet dat er veel taalfouten op mijn website staan. Daar wordt momenteel aan gewerkt.

Graag wil ik van deze gelegenheid gebruik maken te melden dat Pest Free een onvoorwaardelijk 60 dagen geen resultaat geld terug garantie geeft en 2 jaar fabrieksgarantie. Als Pest Free echt niet zou werken kunnen wij ook niet bestaan met deze garantie. Het tegendeel is waar en er komen zeer weinig units terug. Geldklopperij is Pest Free dus niet want je loopt geen financieel risico.

Middels mijn blog deel ik mijn kennis, en doe ik mijn uiterste best om nuttige informatie te geven hoe mensen overlast van muizen en ratten aan kunnen pakken.

Gelukkig krijgt Pest Free steeds meer positieve beoordelingen. Beste mensen Pest Free is een echt bedrijf en ik ben gecertificeerd ongediertebestrijder en heb mezelf gespecialiseerd in gifvrije toepassingen tegen muizen en ratten in en om gebouwen. Natuurlijk gaat er bij ons echt wel eens iets niet goed, maar wij streven er naar om het voor onze klanten zo goed mogelijk te doen.

Wist je overigen dat wij het tegenovergestelde ook meemaken. Dat er mensen zijn die een unit terug sturen omdat het muizenprobleem is opgelost, of zeggen dat het niet werkt, terwijl het wel werkt.

Wat er soms ook wordt gezegd en gedacht. Pest Free is een bedrijf, waar de telefoon wordt opgenomen, waar mails worden beantwoord (soms te laat), en waar hard wordt gewerkt om een zo goed mogelijke klantenservice en gifvrije oplossingen te bieden.

Wil je mij persoonlijk spreken dan ben ik bereikbaar op 06-47831301 en mijn naam is Francois van Iersel. Pest Free is lid van het Kennis en Adviescentrum voor Dierplagen en lid van Brancheorganisatie Platform Plaagdierbeheersing Nederland.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Anoniem: 1033119 heel blabla marketing verhaal. ;w
Maar totaal geen technische uitleg c.q. wetenschappelijk onderbouwd verhaal van hoe zo'n apparaat zou functioneren en waarom de knaagdieren wegblijven.
Kortom; de enige 'Pest' is Pest Free... :+

Als dit soort producten echt zouden werken, dan zou alle overlast met ongedierte al lang opgelost zijn. Helaas; de praktijk wijst anders uit.
Net zoals met elektronische muggenverjagers en andersoortige gadgets...

Voor de elektronica fans, dit zou het schema moeten zijn:
Afbeeldingslocatie: https://patentimages.storage.googleapis.com/US20120263021A1/US20120263021A1-20121018-D00005.png
Ik zie eigenlijk alleen maar een voeding, en een spoeltje wat via een optotriac en een microcontroller wordt aangestuurd. :|
En dat zou ongedierte uit de buurt houden?
Een of 't andere magische pulstrein die uit de geprogrammeerde microcontroller komt en een buitenaards gevormd elektromagnetisch veld met faseverschuiving induceert wat trollen, elfjes en ander ongedierte spontaan doet vertrekken? Tuurlijk... O-)

Well, Mike, it's an amazing product. You won't believe it!
But wait, call now and order now!
:+

[ Voor 44% gewijzigd door ehtweak op 25-01-2018 08:48 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DurkVell
  • Laatst online: 01-05 10:39
Inderdaad 'weinig' SMART geblaat. @Anoniem: 1033119 Graag onderbouwing!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

en het schema van de andere uitvoering is nog geavanceerder (ahum):
Afbeeldingslocatie: https://patentimages.storage.googleapis.com/US20120263021A1/US20120263021A1-20121018-D00008.png

bron: http://www.google.com/patents/US20120263021

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ploink
ehtweak schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 08:52:
en het schema van de andere uitvoering is nog geavanceerder (ahum):
[afbeelding]

bron: http://www.google.com/patents/US20120263021
Ik zie daar een foutje in het schema, de +1.1V moet +11V zijn. (zie de 12V zener minus een 0.7V voltage drop van de diode)

De CMOS 4020 is een binary ripple counter met een 50Hz signaal als input.
De diodes op Q5 en Q14 vormen samen met de transistoren en de triac een AND functie zodat de spoel aan is als beiden hoog zijn.

Het inschakelen van de spoel gaat met een frequentie van 50Hz/2^5)=1.5625Hz, elke 2^14/50Hz=327.68s (ruim 5 minuten) met een duty cycle van 50%.

Maar wat heeft dat voor nut? Een 50Hz stroompje opwekken in de bedrading van het stopcontact.... kan de muis dat waarnemen? Met een spoel die al een DC weerstand heeft van 4.7kΩ zal dat geen hoge stroom zijn en 50Hzwisselstroom in de bedrading van het stopcontact is nou ook niet echt uitzonderlijk Het lijkt me sterk dat de muis het super zwak magnetisvch veld waarneemt.

Wat ik vermoed is dat de spoel net als een traditionele trafo een beetje bromt op 50Hz en dat de muis dit subsone geluid wel waarneemt. Of hij zich door deze brommetjes laat afschrikken is dan de vraag....

ALS het werkt, dan denk ik dat het voor de muis lijkt op het spinnen van een kat.

"Cat Purr Frequency" zit ongeveer rond de 20Hz volgens google en dan valt er nog wel het eea te verbeteren aan het apparaat om een meer natuurlijk spin geluid te produceren, gewoon met een audio chip of microcontroller en een luidsprekertje bijvoorbeeld.

"Mouse hearing extends into the ultrasonic frequencies and ranges from 1 to about 100 kHz, whereas the human hearing range is between 20 Hz and 20 kHz. "
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2949429/

Ja een muis kan dit dus goed waarnemen.

Oeps, dat is volgens wikipedia dus vanaf 1kHz niet 1Hz, dan gaat die vlieger dus niet op :|
Wikipedia: Hearing range

[ Voor 4% gewijzigd door Ploink op 25-01-2018 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basilange
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:04
712641 schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 23:34:
Ik ben geen bioloog, dus zou niet met zekerheid kunnen zeggen of dit werkt. Wel zie ik dat de tekst heel erg slecht vertaald lijkt te zijn. Dit is voor mij al genoeg indicatie dat het misschien een dubieus product is. Wel vraag ik mij af of dit soort producten voor bijvoorbeeld katten niet ook een regelrechte hel zijn. Die hebben namelijk ook een goed gehoor...
Ik ben bioloog (IAAB), maar als ze het goed naar de zin en warm hebben met een fijn nestplekje dan maakt het muizen niet uit. Tijdens veldwerk in een uit groot houten huis gezeten hier in Zweden. Daar had iedere kamer wel zo'n ding en overal zag je erop dat er muizen waren. Mijn hond rook er heel erg veel en 's avonds zag je ze overal.
Gewoon goede muizenvallen zijn de oplossing daar heb je er heel veel van. Gewoon mechanisch danwel humaan of niet, geen gif of lijmvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Basilange Idd!
De ordinaire klem, met een klein stukje chocolade/noot erin, werkt bij ons het beste.
Als er ergens muizen rondlopen, dan schijnt dat stukje chocolade met noot erin, onweerstaanbaar te zijn.

En die klem doet dan PATS; en de muis is naar de eeuwige jachtvelden vertrokken :Y . Wel blijven volhouden totdat de hele populatie is uitgeroeid. En toegangswegen barricaderen + voedselbronnen voor die beesten onbereikbaar maken.

Wat in onze woning (semi-vrijstaand) heel goed heeft geholpen is het afdichten van de stootvoegen/ventilatie openingen met zogenaamde bijenbekjes.
Dat helpt niet alleen tegen het nestelen van bijen/wespen in je spouwmuur, maar verspert ook de toegangsroute voor knaagdieren. Door het volgen/traceren van hun sleep/urinesporen heb ik ontdekt dat ze via zo'n ventilatie opening op de begane grond naar binnen kwamen, in de spouwmuur omhoog klimmen (vol met heerlijk klimmateriaal = isolatie) en vervolgens op zolder, uit de spouwmuur kwamen en daar achter de schotten zichzelf nestelden.

Dat is nu een paar jaar geleden en sinds die maatregelen nooit meer last gehad van muizen en prikbeesten nesten in de spouw. Terwijl ik weet van buren een stukje verderop, dat zij (geen bijenbekjes geplaatst) er nog wel last van hebben...
Oh ja, en die mensen hebben zelfs kat + hond; m.a.w. dat helpt ook al niet. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door ehtweak op 25-01-2018 10:18 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basilange
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:04
Wat ook goed werkt als je met een schuwe muis te maken hebt is door rondom de vol een paar kruimels muesli te strooien en de val niet meteen te zetten maar wel wat pindakaas erop. Zodra je ziet dat er gepeuzeld wordt dan weet je dat ze aan de val zijn gewend.
Die avond zetten en waarschijnlijk pats of in het geval van een humane geval een dichtvallend deurtje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-05 19:10

Tens

No 24 hours, no 3 or 100 days.

Simpel gezegd is het dus een netvervuiler (weet niet of de netbeheerder er blij mee is ;) ) waar alleen muizen ratten en kakkerlakken last van hebben. katten honden vogels en andere huisdieren hebben er geen last van....... Nu zijn er natuurlijk huizen die op 3 fasen zijn aangesloten, springt die trilling automagisch over op de andere fases of is er een drie-fase uitvoering?

@Anoniem: 1033119 je hebt natuurlijk wel filmpjes waarin de werking aangetoond wordt; Kabel aan één kant van een muizenkooi en alle muizen vluchten gillend zo ver mogelijk van die kabel vandaan als het apparaat aangezet wordt?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:54

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Infrasound dus.....

Wikipedia: Infrasound

Zou ook de spokenactiviteit opwekken...... :P

[ Voor 20% gewijzigd door memphis op 25-01-2018 13:38 ]

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09-05 10:48

PinusRigida

I put the p in pool.

Heb ooit zo'n ultrasone muggen-apparaatje gehad. Had de indruk dat ik toen méér muggen in de kamer kreeg dan anders, op de koop toe was het misschien ultrasoon maar toch niet onhoorbaar en ik werd er compleet gek van. Het had invloed ja, maar niet op de muggen. Ik geloof niet in dit soort dingen... van zodra ze boksen met "wetenschappelijk onderzoek" gaat bij mij al een intern zwaailicht draaien, het is zoals die tandpastareclames: "wetenschappelijk onderzoek, laboratoriumtesten, blablabla", jaja, hun eigen labo zeker, zo is het makkelijk.

Edit: ik weet dat dit topic niet om een ultrasoon apparaat gaat. just saying, voordat de correcties binnenkomen.

[ Voor 9% gewijzigd door PinusRigida op 25-01-2018 14:36 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Springuin
  • Laatst online: 10-05 13:42
Zo'n apparaatje werkt trouwens wel fantastisch voor het verjagen van olifanten, tijgers en leeuwen. Echt! Ik heb er vier in huis en nog nooit een olifant, tijger of leeuw gezien in huis!
/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Okee, we hebben in dit topic nu het technische aspect gehad, de motivatie van de leverancier waarom het wel zou werken, en steeds meer reacties die meer in de huiskamer thuishoren.
Het lijkt mij dat de discussie wel klaar is zo. En een ieder op basis van dit topic zelf kan inschatten of dit product wel of niet werkt.

Ik gooi er een slotje op. Hopelijk knagen de muizen hem niet stuk.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.