Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

15.x" Laptop met mooi beeldscherm voor films

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

Ik ben op zoek naar een 15 tot 16 inch Laptop voor het bekijken van films, programmeren en internetten. Mijn budget is max 1200 euro maar minder is altijd beter. Nu heb ik de Dell XPS 9560 gezien voor 1600 (na aftrek korting) maar ik vind deze toch te prijzig aangezien ik de prestaties niet nodig heb. De processor moet toch wel minimaal i5 zijn.

Wat ga ik met je laptop doen (lijst is gesorteerd op prioriteit)?
1. Films en tv series -> display moet zeer goed zijn en laptop moet relatief stil zijn bij kleine load. Gewenste resolutie = 1080p.
2. Programmeren/scripten -> moet goed toetsenbord hebben.
3. Internetten e.d..
4. Een paar indiegames spelen (Alleen lichte spellen, voornamelijk 2D).

Mobiliteit is niet meer zo belangrijk aangezien ik nu klaar ben met school. Gewicht moet altijd minder dan 2Kg zijn omdat ik hem graag op schoot heb liggen.

P.S. Ik wil geen Apple Macbook. Alvast bedankt voor jullie reacties :).

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2017 04:31 ]

• sjenk
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-11 20:37
wellicht zoiets als deze zakelijke Dell lattitude 5580?

https://www.laptopcentrale.nl/dell-latitude-5580-ww4f3/
pricewatch: Dell Latitude 5580-WW4F3
http://www.dell.com/nl/be...-5580-laptop/pd?ref=PD_OC

Voor wat je er mee wil doen lijk me je voldoende aan deze specs te hebben, en op laptop centrale kun je hem voor 1150 aanschaffen met 500gb SSD. Zelf heb ik het 14 inch model van deze laptop, erg degelijk en komt met 36 maanden Dell Next Business Day on-site. Voldoet ook aan je criterium van onder de 2kg, wat niet vanzelfsprekend is bij een 15 inch laptop.

[ Voor 8% gewijzigd door sjenk op 28-07-2017 00:46 ]

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verwijderd schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 22:55:
Wat ga ik met je laptop doen (lijst is gesorteerd op prioriteit)?
1. Films en tv series -> display moet zeer goed zijn en laptop moet relatief stil zijn bij kleine load.
2. Programmeren/scripten -> moet goed toetsenbord hebben.
3. Internetten e.d..
4. Een paar indiegames spelen (Alleen lichte spellen, voornamelijk 2D).
1. Wat bedoel je met een goed scherm (in de case van films kijken)?
Over het algemeen zijn mensen bij dit gebruik namelijk wereldkampioen kleurechtheid vern***** omdat die explosie toch gaver oogt met het contrast op standje 100.

Qua geluidsproductie zit je praktisch met alle laptops wel goed. Waar je eventueel goed naar zou kunnen kijken is de plaatsing van de ventilatieroosters. Aangezien je de laptop veel op schoot wil hebben kan ik me indenken dat je bij sommige modellen de ventilatieroosters gaat blokkeren waardoor de laptop wel gaat loeien om met man en macht zijn warmte probeert te lozen.

2. Toetsenbord is lastig om advies op te geven. Veel te persoonlijk. Waar je wel rekening mee moet houden is dat veel laptops tegenwoordig dermate slank zijn, dat er simpelweg weinig ruimte is om een toets ver in te drukken. Als je het fijn vind om dergelijke "feedback" te hebben tijdens het typen is dit iets om rekening mee te houden.

Vind je verder zaken als b.v. een numpad belangrijk?

3. Tegenwoordig kunnen zelfs koelkasten een browsertje draaien dus deze wens zal met elk model laptop wel ingewilligd worden

4. Zie punt 3 :)

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Verwijderd

Topicstarter
Switchie schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 01:29:
[...]

1. Wat bedoel je met een goed scherm (in de case van films kijken)?
Over het algemeen zijn mensen bij dit gebruik namelijk wereldkampioen kleurechtheid vern***** omdat die explosie toch gaver oogt met het contrast op standje 100.

Qua geluidsproductie zit je praktisch met alle laptops wel goed. Waar je eventueel goed naar zou kunnen kijken is de plaatsing van de ventilatieroosters. Aangezien je de laptop veel op schoot wil hebben kan ik me indenken dat je bij sommige modellen de ventilatieroosters gaat blokkeren waardoor de laptop wel gaat loeien om met man en macht zijn warmte probeert te lozen.

2. Toetsenbord is lastig om advies op te geven. Veel te persoonlijk. Waar je wel rekening mee moet houden is dat veel laptops tegenwoordig dermate slank zijn, dat er simpelweg weinig ruimte is om een toets ver in te drukken. Als je het fijn vind om dergelijke "feedback" te hebben tijdens het typen is dit iets om rekening mee te houden.

Vind je verder zaken als b.v. een numpad belangrijk?

3. Tegenwoordig kunnen zelfs koelkasten een browsertje draaien dus deze wens zal met elk model laptop wel ingewilligd worden

4. Zie punt 3 :)
1. Onder een goed beeldscherm voor films versta ik kleurechtheid en een goed contrast. De zwartwaardes moeten goed zijn terwijl er mooie en natuurgetrouwe kleuren op het scherm worden getoverd. Scherm mag niet teveel spiegelen overigens.

Ik kan me herinneren dat ik me bij een LG tv die ik ooit had dat die mensen altijd weergaf als oompa-loompa’s (oranjeachtige gezichten). Dat is niet de bedoeling. De XPS 9560 vind ik een goed voorbeeld van wat ik onder een goed beeldscherm versta.

2. Het toetsenbord van mijn HP Elitebook vind ik uitstekend. Dus zoiets zoek ik 😊.

3. Numpad mis ik wel bij alledaags gebruik soms en bij programmeren maar ik kan leven zonder.

4. Op een koelkast draai ik geen 200+ tabs. Op mijn Elitebook wel xD.
sjenk schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 00:45:
wellicht zoiets als deze zakelijke Dell lattitude 5580?

https://www.laptopcentrale.nl/dell-latitude-5580-ww4f3/
pricewatch: Dell Latitude 5580-WW4F3
http://www.dell.com/nl/be...-5580-laptop/pd?ref=PD_OC

Voor wat je er mee wil doen lijk me je voldoende aan deze specs te hebben, en op laptop centrale kun je hem voor 1150 aanschaffen met 500gb SSD. Zelf heb ik het 14 inch model van deze laptop, erg degelijk en komt met 36 maanden Dell Next Business Day on-site. Voldoet ook aan je criterium van onder de 2kg, wat niet vanzelfsprekend is bij een 15 inch laptop.
Een aantal docenten van mijn oude school hadden dat model. Het scherm vond ik niet iets bijzonders hebben (maar ook zeker niet slecht). Het oplaadsnoer zit ook aan de achterkant wat me niet handig lijkt als ik in bed film lig te kijken en ik tegelijk die laptop op moet laden.
Er is een tweaker die regelmatig dat zakelijke modellen van Dell en HP te koop zet. Misschien moet ik hem eens contacten. Die Elitebook van mij heeft een tn-paneel waar je van moet huilen als het om video gaat, maar tegenwoordig stoppen ze daar soms ook wel IPS-schermen in.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2017 02:29 ]

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 01:52:
1. Onder een goed beeldscherm voor films versta ik kleurechtheid en een goed contrast. De zwartwaardes moeten goed zijn terwijl er mooie en natuurgetrouwe kleuren op het scherm worden getoverd. Scherm mag niet teveel spiegelen overigens.
Dan kom je snel uit op een IPS paneel met matte coating.
Hecht je voor de films waarde aan een 4k paneel of voldoet 1080 / 1440p?
Ik kan me herinneren dat ik me bij een LG tv die ik ooit had dat die mensen altijd weergaf als oompa-loompa’s (oranjeachtige gezichten).
Dat was ook een beetje de reden waarom ik de vraag stelde. Veel mensen vinden films "mooier" met totaal onrealistische kleuren e.d.
Niets mis mee, als ze het mooi vinden moeten ze de instellingen lekker naar 100 schuiven. Maar dan is het zonde om in een duur paneel te investeren
2. Het toetsenbord van mijn HP Elitebook vind ik uitstekend. Dus zoiets zoek ik 😊.
Welk model heb je precies? Zou je eens een linkje willen geven?
3. Numpad mis ik wel bij alledaags gebruik soms en bij programmeren maar ik kan leven zonder.
Zijn ook erg schaars bij >15" modelletjes. Eventueel zijn er wel USB numpadjes te koop. Kun je eventueel overwegen.
4. Op een koelkast draai ik geen 200+ tabs. Op mijn Elitebook wel xD.
En die 200+ tabs noem jij "internetten e.d."? :P

Wat denk je bv van dit model?
pricewatch: Acer Aspire E5-575G-78P0

Aangezien (ruim) onder budget zou je direct het geheugen naar 16gb kunnen knallen en heb je op papier een heel mooi apparaat.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een HP Elitebook 840 G1. De Acer Aspire E5-575G-78P0 vind ik te dik en te zwaar.

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 03:44:
Ik heb nu een HP Elitebook 840 G1. De Acer Aspire E5-575G-78P0 vind ik te dik en te zwaar.
Wat "mankeert" er c.q. wat mis je aan je huidige laptop? Beestje is niet al te oud dus kan in theorie nog wel een paar jaar mee.
Is het geen optie om je huidige laptop van wat updates te voorzien? CPU en geheugen moeten (op basis van een vluchtige zoektocht) te vervangen zijn

Verwijderd

Topicstarter
Switchie schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 03:52:
[...]

Wat "mankeert" er c.q. wat mis je aan je huidige laptop? Beestje is niet al te oud dus kan in theorie nog wel een paar jaar mee.
Is het geen optie om je huidige laptop van wat updates te voorzien? CPU en geheugen moeten (op basis van een vluchtige zoektocht) te vervangen zijn
Het beeldscherm vind ik niet goed genoeg voor video. Verder niets mis mee. Geheugen had ik al vervangen door 2x 8GB modules van Corsair (snelste DDRIII SODIMMS die er zijn). Deze laptop heeft voornamelijk zijn dienst bewezen tijdens mijn schooldagen. Nu ik geslaagd ben zoek ik meer iets voor multimedia waar ik ook goed op kan werken. Als ik mijn toekomstige laptop heb gevonden mag mijn huidige Elitebook weg.

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 03:58:
[...]

Het beeldscherm vind ik niet goed genoeg voor video. Verder niets mis mee. Geheugen had ik al vervangen door 2x 8GB modules van Corsair (snelste DDRIII SODIMMS die er zijn). Deze laptop heeft voornamelijk zijn dienst bewezen tijdens mijn schooldagen. Nu ik geslaagd ben zoek ik meer iets voor multimedia waar ik ook goed op kan werken. Als ik mijn toekomstige laptop heb gevonden mag mijn huidige Elitebook weg.
Lijkt me handig dat je even een duidelijk wenslijstje opstelt. De enige "meetbare" eisen die je in de openingspost stelt zijn 15 a 16" en een i5 CPU. Naarmate het topic vordert wordt er duidelijker wat je wensen zijn maar het blijft gissen op deze manier.

De Asus die ik schetste vond je te dik. Ik lees nergens welke "dikte" je wel wilt.

Je komt nu met 16gb ram op de proppen en is het scherm je enige struikelblok. Ergo, in de nieuwe laptop wens je ook weer 16 gb ram? Lees ik namelijk ook nergens terug.

En last but not least. Het scherm is een van de, zo niet de belangrijkste factor voor je. Welke eisen stel je hier dan aan qua b.v. resolutie en hz?

• Sinner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-12-2023

Sinner

PSN-ID: SINNER-BIH1970

Hp Envy?

Verwijderd

Topicstarter
Ziet er wel goed uit. Heb je ervaring met een HP Envy? Wat vind je ervan?

• LukasW
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-01 09:12
Is het geen idee om het TN scherm in je huidige laptop te vervangen door een IPS scherm, als je voor de rest zo tevreden bent? Als je nu een versie hebt met 1366x768 scherm weet ik niet of het zomaar gaat, soms is er dan een andere connector nodig om naar een hogere resolutie te gaan geloof ik. Als je nu echter een 1920x1080 TN scherm hebt lijkt het me dat het mogelijk moet zijn om dat door een IPS scherm met dezelfde resolutie te vervangen. Hoe makkelijk het precies zou gaan bij jouw laptop zou je je echter nog over in moeten lezen, dat weet ik zo niet.

Verwijderd

Topicstarter
LukasW schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 11:31:
Is het geen idee om het TN scherm in je huidige laptop te vervangen door een IPS scherm, als je voor de rest zo tevreden bent? Als je nu een versie hebt met 1366x768 scherm weet ik niet of het zomaar gaat, soms is er dan een andere connector nodig om naar een hogere resolutie te gaan geloof ik. Als je nu echter een 1920x1080 TN scherm hebt lijkt het me dat het mogelijk moet zijn om dat door een IPS scherm met dezelfde resolutie te vervangen. Hoe makkelijk het precies zou gaan bij jouw laptop zou je je echter nog over in moeten lezen, dat weet ik zo niet.
Wil ik me liever niet aan wagen. Ik heb diverse laptops opengemaakt op een stage van vroeger dus ik heb er wel wat ervaring mee maar het is nogal priegelwerk en zeker niet zo eenvoudig als bij desktops. Daarnaast zijn originele displays vaak erg duur (lees: overpriced) als je ze los moet kopen. Maar het idee is mooi :).

• LukasW
Verwijderd schreef op zondag 30 juli 2017 @ 07:51:
[...]

Wil ik me liever niet aan wagen. Ik heb diverse laptops opengemaakt op een stage van vroeger dus ik heb er wel wat ervaring mee maar het is nogal priegelwerk en zeker niet zo eenvoudig als bij desktops. Daarnaast zijn originele displays vaak erg duur (lees: overpriced) als je ze los moet kopen. Maar het idee is mooi :).
Tja ik heb zelf nog nooit een scherm vervangen, dus voor mij is het makkijk praten. Maar van wat ik uit instructies zie is het niet veel meer dan rustig de plastic rand rond het scherm lospulken, display losschroeven en connector loshalen. Qua prijzen weet ik niet wat je onder duur verstaat. Hier valt het aardig mee, maar zie ik alleen tn schermen staan voor jouw model: http://www.laptopscreen.c.../ELITEBOOK~840~G1~SERIES/
Ik weet niet of zomaar elk 14" FHD IPS scherm compatibel zou zijn, maar vaak kost een goed scherm rond de $80 geloof ik.

• Sinner

Sinner

Verwijderd schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 00:14:
[...]

Ziet er wel goed uit. Heb je ervaring met een HP Envy? Wat vind je ervan?
Zelf geen ervaringen mee, collega heeft sinds kort een Envy. Zag er op zich
wel erg goed uit en moest meteen daaraan denken toen ik dit topic zag. :)

Verwijderd

Topicstarter
LukasW schreef op zondag 30 juli 2017 @ 10:11:
[...]

Tja ik heb zelf nog nooit een scherm vervangen, dus voor mij is het makkijk praten. Maar van wat ik uit instructies zie is het niet veel meer dan rustig de plastic rand rond het scherm lospulken, display losschroeven en connector loshalen. Qua prijzen weet ik niet wat je onder duur verstaat. Hier valt het aardig mee, maar zie ik alleen tn schermen staan voor jouw model: http://www.laptopscreen.c.../ELITEBOOK~840~G1~SERIES/
Ik weet niet of zomaar elk 14" FHD IPS scherm compatibel zou zijn, maar vaak kost een goed scherm rond de $80 geloof ik.
Beetje sketchy website. Negen van de tien keer is het geen origineel scherm en dan is het nog steeds TN. Dan zou ik hetzelfde hebben wat ik nu heb maar dan alleen in hogere resolutie. Dat is niet de bedoeling ;).
Sinner schreef op zondag 30 juli 2017 @ 10:28:
[...]

Zelf geen ervaringen mee, collega heeft sinds kort een Envy. Zag er op zich
wel erg goed uit en moest meteen daaraan denken toen ik dit topic zag. :)
Ik zal die Envy is opzoeken in de winkel om het zelf te beoordelen. Wie weet is het wat.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2017 17:07 ]

• Sinner

Sinner

Ik denk dat het sowieso verstandig is om iets als een scherm even met eigen ogen te bekijken.
De een vindt namelijk een glanzend scherm prettiger om naar te kijken en de ander mat, etc etc

• LukasW
Verwijderd schreef op zondag 30 juli 2017 @ 17:04:
[...]

Beetje sketchy website. Negen van de tien keer is het geen origineel scherm en dan is het nog steeds TN. Dan zou ik hetzelfde hebben wat ik nu heb maar dan alleen in hogere resolutie. Dat is niet de bedoeling ;).
Wat versta je onder origineel scherm? Laptop fabrikanten kopen die schermen ook maar in bij andere fabrikanten en gebruiken die vaak door elkaar heen. Zo heeft mijn laptop een 15,6" FHD IPS scherm, maar Dell heeft daarvoor versies van in ieder geval LG/Philips en AU Optronics door elkaar heen gebruikt. Weet jij welke types HP precies voor de 840 G1 heeft gebruikt en dus 'origineel' zijn? Ik niet in ieder geval.

Hier een FHD IPS paneel die op de 840 G1 zou moeten passen: http://m.ebay.com/itm/14-...1-G2-745-G2-/221757311903

Er is vast nog veel meer te vinden, maar vaak kom je hiermee inderdaad op 'sketchy' sites en ebay advertenties uit. Bij veel van die ebay listings is het nog maar de vraag welk merk scherm ze je precies sturen, dus het is sowieso iets om mee op te passen. Kan best begrijpen als je daar geen moeite in wil steken, maar als je de tijd neemt is een scherm vervangen wel goedkoper dan een hele nieuwe laptop.

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 01:52:
[...]

Ik kijk zelf ook al een beetje rond voor een laptop, maar het viel me op dat bijna alle 15" (en grotere) laptops een numpad hebben (terwijl ik liever grotere toetsen heb, met toestenbord in het midden en dus juist geen numpad wil hebben, daarvoor zou ik dan een los toetsenbord gebruikten). Bij 14" en lager is een numpad (bijna) altijd afwezig.

Wat betreft typecomfort lijken Lenovo's Thinkpad T-serie goed uit te vallen, maar dat heb ik van notebookcheck.com (en zelf niet kunnen controleren). Het (mode?) verschijnsel dat een laptop steeds dunner wordt, lijkt negatieve invloed te hebben op een toetsenbord.
Pagina: 1