• smok84
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:01
Hallo allemaal,

Het is tijd voor mij om over te stappen naar een nieuwe telefoon.
Werk nog op een note2 en dit beestje heeft me altijd goed behandeld, maar helaas begint deze echt een stuk trager te worden, is de accu ook niet meer je van het en vertoont soms vastlopen of uitval.

Ik zit te twijfelen tussen 2 toestellen, namelijk de S7 (32gb) en de A5 (32gb)

- - is minder dan de andere telefoon
= = is ongeveer gelijk aan elkaar
+ + is beter dan de andere telefoon

S7
- - Prijs: €339 i.c.m. tele2 unlimited abonnement // €114 duurder
= = 5.1 inch scherm
+ + 2560 x 1440
+ + Exynos 8890 // Sneller
+ + 4 GB RAM
= = 32 GB opslag
= = IP 68
+ + Draadloos opladen ( geen must wel leuk)
+ + Camera is beter ( belangrijkste plus)
= = Zou leuk zijn als er nog een actie vanuit Samsung zou komen

A5 2017
+ + Prijs:€226 i.c.m. tele2 unlimited abonnement // €114 goedkoper
= = 5.2 inch scherm
- - 1920 x 1080
- - Exynos 7880
- - 3 GB RAM
= = 32 GB opslag
= = IP 68
+ + losse FM ontvanger ( met onbeperkt internet maakt niet veel uit, toch leuke plus)
+ + Promotie Samsung gratis speaker

Ik zit nu te twijfelen qua telefoon.
Ik gebruik de telefoon wel echt veel voor email ook zakelijk gerelateerd.
Verder game ik niet op de telefoon.

Kunnen mensen misschien aangeven waarom ze voor een bepaalde telefoon zouden kiezen.
Kan me voorstellen dat een S7 (ex vlaggenschip) langer ondersteund blijft.

Misschien dat mensen nog leuke alternatieve telefoons hebben die hier tussen in vallen en ook in deze prijs range. Groter scherm is geen probleem, kleiner scherm eigenlijk niet wenselijk.

Thnx voor alle tips en adviezen !!

[ Voor 6% gewijzigd door smok84 op 27-07-2017 22:52 ]

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Qua specs (CPU en Ram) volstaan beide toestellen ruimschoots voor mailen, browsen etc.
Ook de lagere resolutie van de a5 is met 1080p meer dan voldoende.

Die gratis speaker zou ik zelf niet meenemen als plus. Leuk hebbedingetje maar waarschijnlijk niet meer dan dat. Als je er echt behoefte aan zou hebben had je er zelf al lang eentje gekocht ;)

Blijft onder aan de streep dus eigenlijk alleen het verschil in camera.
Is de betere camera voor jou 114 waard?

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:19
De A5 2017 is niet een super snel toestel. Dit komt doordat de CPU niet een hele hoge Single Core Prestatie heeft. De S7 heeft deze score maarliefst 2.5x zo hoog. Overigens heeft hij wel genoeg RAM en dergelijke, voor de dagelijkse dingen en iets daar buiten is hij snel zat! Verwacht natuurlijk geen wonderen van het toestel op multi task gebied. Hier doet de S7 het een stuk beter! Overigens moet je niet bij Samsung zijn als je een super snel toestel wilt die niet happerd en dergelijke.

Een leuk alternatief zou zijn de pricewatch: Motorola Moto G5 Plus Dual Sim Zilver. Toestel is een stuk sneller dan de A5 echter niet waterdicht.

• smok84
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:01
De gratis speaker is inderdaad geen echter plus, dus dat is niet zo sterkt.

Met mijn note2 heb ik ca. 5 jaar gedaan en hoop dat met de nieuwe telefoon ook wel 4 jaar te kunnen doen.
Dus dan de S7 misschien wel de betere keuze.

Hoop stiekem een beetje op een cashback aanbieding van Samsung, met in achterhoofd de S8 active en Note8 die komt.

Note8 is qua formaat wel mooi, maar de prijs past me niet.
jammer dat de Note7 zijn problemen heeft gehad.

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:59
smok84 schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 17:31:
De gratis speaker is inderdaad geen echter plus, dus dat is niet zo sterkt.

Met mijn note2 heb ik ca. 5 jaar gedaan en hoop dat met de nieuwe telefoon ook wel 4 jaar te kunnen doen.
Dus dan de S7 misschien wel de betere keuze.

Hoop stiekem een beetje op een cashback aanbieding van Samsung, met in achterhoofd de S8 active en Note8 die komt.

Note8 is qua formaat wel mooi, maar de prijs past me niet.
jammer dat de Note7 zijn problemen heeft gehad.
Ik heb mijn moeder laatst geholpen met het verlengen van haar abonnement.
Ik had dezelfde twijfel: S7 of A5 2017.
Gekozen voor de A5 2017 om reden:
- gratis speaker (hebben we niks aan, ze heeft de doos open gemaakt en daardoor de seal(sticker) gescheurd, op de sticker staat info die ze 100% moeten kunnen lezen, mag geen scheurtje in zitten.. Dit pluspunt valt dus helaas af).
- maandelijks een iets leuker abonnement (iets goedkoper, iets meer data bij Telfort in haar situatie).
- reparaties buiten garantie zijn een stuk goedkoper bij de A5 2017. Stel ze laat hem kapot donderen, dan kost het haar 1/3e tot 1/4e van de S7 reparatieprijzen.
- toestel is iets kleiner qua formaat (beter voor haar handen).
- toestel is snel genoeg voor haar, ze is niet heel veel eisend.
- beiden zijn ze ''waterdicht''.
- FM radio, ze is niet van de digitale manier (downloaden, spotify en etc). Dus nu kan ze tijdens het stofzuigen naar de radio luisteren (zij blij, op mijn S8 zit het niet).
- scherm formaat is kleiner vergeleken de S7, daardoor boeide de resolutie mij een stuk minder.

Persoonlijk heb ik de Galaxy S8 in gebruik, enja mijne is wellicht wat sneller en de foto's zijn van betere kwaliteit..
Zij merkt geen verschil, behalve dat die van mij te groot is voor haar handen en dat de foto's van de S8 inderdaad beter zijn.
Toen ik over snelheid begon zei ze doodleuk: jouw S8 is toch even snel vergeleken mijn telefoon?? 8)7 Dusja het is maar hoezeer je daarop let denk ik...