Welk All-in pakket nemen: KPN of Ziggo

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freggie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-06-2019
Mijn vraag:
Ik kan fors geld besparen door vaste- en mobiele telefonie, internet en televisie van slechts een provider af te nemen. Momenteel heb ik tv van Ziggo, mobiel van Vodafone, internet en vaste telefonie van KPN.
Verder maak ik geen gebruik van Netflix, HBO, Fox-Sport of video-on-demand, neem geen programma's op.

Het gaat mij nu vooral over de kwaliteit van televisiebeelden (bij KPN) en de kwaliteit van Internet (bij Ziggo). Wie kan kort iets zeggen over zijn eigen ervaringen zonder dat er een enorme technische discussie volgt. Ook een recent markt-survey over all-in abo's en marktverhoudingen is welkom.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Op www.totaaltv.nl lees ik losse nieuwtjes

Op https://www.nrc.nl/nieuws/2017/07/26/kpn-wint-bij-consument-verliest-in-zakelijke-markt-12246467-a1567945 gaat het op 26/7 over KPN dat wint in de consumentenmarkt.

Bij voorbaat bedankt voor ieders inbreng !

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-10 23:21

Swordlord

Act first, think never

Het ligt puur aan welk persoon je het vraagt en hoe de staat van het netwerk in die omgeving is. Ziggo heeft op sommige plekken een zwak net, maar KPN ook en daar vervloek dan diegene de bijbehorende provider.
Aan de andere kant is de ene heilig aan Ziggo en de ander aan KPN.

Daarbij, wat heb je nu van KPN
DSL of glasvezel.
Bij DSL, hoeveel snelheid heb je? Want je TV signaal gaat over de internet lijn en is dus afhankelijk van je snelheid. Ben je buiten gebied met maar 8mbit ofzo, zul je geen echt HD kunnen kijken.

Ben je in geval van KPN bereid nieuwe kabels te trekken, omdat het TV van KPN via UTP kabel loopt ..

[ Voor 6% gewijzigd door Swordlord op 27-07-2017 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:15
Omdat je mobiel al bij Vodafone zit kan een Ziggo/vodafone je daarmee leuke aanbiedingen geven zoals korting op je mobiele abonnement, extra data of zenders..

Als je mobiele abonnement bij KPN had lopen, dan was kpn weer een leuke optie geweest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Hier is geen antwoord op te geven zonder dat jij gegevens gaat verstrekken (postcode/huisnummer) die je niet op internet wil hebben.

Ik ben heel erg lang ziggo klant geweest (ooit begonnen met @home) en altijd het geluk gehad dat ik in ziggo gebied gewoond heb waar het goed werkte. Mits dat zo is, is er niets mis met ziggo en presteert het gewoon goed. De helpdesk is volslagen ruk en extra services (zoals horizon.tv) op z'n best matig, de apparatuur (tegenwoordig veel technicolor modems) ook maar zo/zo. Begin niet aan rommel als een horizonbox.

Voordeel van Ziggo (vind ik) voor televisie, is dat je er, mits je apparatuur dat kan, geen set-top boxen of wat dan ook voor nodig hebt. Een CI+module met kaartje in je TV, en het werkt. Je kunt dan ook gewoon de AB van je televisie blijven gebruiken, niet nóg een AB erbij, enz.

KPN via DSL is het afhankelijk van je locatie hoe goed e.e.a. is. Gemiddeld genomen is het goed, maar je zit dan dus wel altijd vast aan een extra apparaat pér televisie, en krijgt extra afstandsbedieningen.

KPN via glas: als je die keuze hebt, zou ik daarvoor gaan. Dan is afstand geen issue meer, en heb je de verbinding met de meeste capaciteit, ook voor de toekomst. Zit je nog wel aan set-top boxen.

Ik zou het ook eens uitrekenen. Ik had hier Ziggo alles-in-één en ben, ondanks dat het internet van Ziggo prima werkte, overgestapt op Ziggo voor de TV en KPN (Xs4all/Glas) voor internet, en ben daarmee 12 euro goedkoper uit en heb een snellere internetverbinding. De stelling dat je met een alles-in-één abonnement 'fors' kunt besparen, is lang niet altijd waar. Het gaat sowieso altijd maar om marginale bedragen (maar goed, elke euro is er één).