• vellichor
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 24-12-2023
Hoi,

Ik zit heel erg te twijfelen tussen de Samsung Galaxy S8 en de HTC U11. De reden wat me tegenhoudt om nu de HTC U11 te kopen is het feit dat je momenteel een VR krijgt in de MediaMarkt bij de Samsung Galaxy S8 (ikzelf zal het niet gebruiken, maar ik kan het doorverkopen waardoor het goedkoper is) en het design (!!). De S8 is ontzettend mooi, maar ik hoor van vele mensen dat het door de jaren heen de Samsung steeds slechter en slechter wordt en dat het over het algemeen laggier is dan HTC U11.
Ik kom zelf namelijk van een HTC One M8, waar ik ontzettend tevreden over was (super snel; nooit laggy; best wel goede batterij) maar helaas ben ik die kwijtgeraakt en heb ik nu tijdelijk een iPhone 5S.

Ik zal nu even de voordelen aan de nadelen op een rijtje zetten:

Samsung Galaxy S8:
+ Goedkoper (zie introductie)
+ De beste camera op het moment
+ Mooi design
+ Headphone jack
- Van glas, dus heel breekbaar. Ik ben niet de grootste kluns maar ik laat het wel af en toe vallen
- Niet durable, houdt het niet jaren vol

HTC U11:
+ Goeie geluid (geloof ik)
+ Een van de beste camera's op het moment
+ Goeie software
+ Durable
- Geen headphone jack
- Duurder (zie introductie)
- Niet mijn meest favoriete design qua telefoon en niet veel leuke hoesjes
- Van glas, dus heel breekbaar. Ik ben niet de grootste kluns maar ik laat het wel af en toe vallen

Nogmaals, ik vind design echt ontzettend belangrijk voor een telefoon (ben een vrouw sorry) en daarna hoe durable de telefoon is en daarna de camera.

Ik heb wel nog een vraagje, welke telefoon is beter qua batterij? Ik heb nooit echt op batterij gelet, maar ik heb nu dus tijdelijk die iPhone 5S maar die gaat zo snel leeg, het is wel belangrijk dat ik maar maximaal 1x per dag hoef op te laden en dat dat zo blijft en niet door de jaren heen dat het heeeel erg verslechtert.

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:19
Zowel de S8 als de HTC U11 zijn snelle toestellen. Echter komt het door de slechte het geoptimaliseerde UI van Samsung nog wel eens voor dat het een beetje 'lagt' overigens moet dit nog wel mee vallen maar de framedrops zijn er wel! Batterij kan ik niet zeggen overigens is de SD835 en de Exynos variant hier van enorm zuinig! Een dag moet je zeker wel redden mits je spelletjes speelt of de heledag op de GPS zit. De S8 heeft een batterij die zoals Samsung claimt na een jaar nog 95% van zijn capaciteit heeft tegenover de S8 die dan nog maar 80% heeft.

Eventueel nog een leuk artikel: https://www.google.nl/amp...ung-galaxy-s8-778654/amp/
Op youtube staan ook heel veel reviews!

[ Voor 10% gewijzigd door Puddi Puddin op 28-07-2017 11:36 ]

• vellichor
Ja ik heb die reviews al bekeken, maar wat ik vooral ondervind is dat de geschreven reviews voor Samsung biased is en de YouTube reviews HTC biased dus daar word ik ook niet echt wijzer van :( Maar ik neem aan dat jij zelf de S8 hebt?

Overigens speel ik geen spelletjes, zit eigenlijk alleen maar op social media en lees veel boeken. Zolang ik de batterij maar maximaal 1x hoef op te laden per dag dan maakt het me niet uit welke telefoon een betere batterij heeft.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:47
Hoe makkelijk vind je de overstap van M8 naar 5S te doen, met als relevantie: Bij Samsung zitten de knoppen onder het scherm precies andersom ten opzichte van alle andere Android toestelleveranciers (dus de terugknop bij Samsung is Rechts onder het scherm en bij HTC en de rest Links onder het scherm). Ook zijn de instellingen menu's bij Samsung compleet anders, oftewel, je moet de telefoon deels opnieuw aanleren.

Verder, is er iets van HTC wat je specifiek gebruikt zoals Blink?
Heb je de toestellen vastgehouden?
Je leest veel, welke kleuren combinatie, zwart met witte letters (dan is het Samsung Amoled scherm in het voordeel), of wit met zwart (dan is de HTC LCD in het voordeel).
Samsung is vooruitstrevend met zijn 18:9 schermformaat, maar allerlei apps e.d. zijn daar niet op gemaakt, ga je je ergeren aan de zwart balken of opgerekte images, de HTC heeft nog de gangbare maten?

• vellichor
swhnld schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 14:20:
Hoe makkelijk vind je de overstap van M8 naar 5S te doen, met als relevantie: Bij Samsung zitten de knoppen onder het scherm precies andersom ten opzichte van alle andere Android toestelleveranciers (dus de terugknop bij Samsung is Rechts onder het scherm en bij HTC en de rest Links onder het scherm). Ook zijn de instellingen menu's bij Samsung compleet anders, oftewel, je moet de telefoon deels opnieuw aanleren.

Verder, is er iets van HTC wat je specifiek gebruikt zoals Blink?
Heb je de toestellen vastgehouden?
Je leest veel, welke kleuren combinatie, zwart met witte letters (dan is het Samsung Amoled scherm in het voordeel), of wit met zwart (dan is de HTC LCD in het voordeel).
Samsung is vooruitstrevend met zijn 18:9 schermformaat, maar allerlei apps e.d. zijn daar niet op gemaakt, ga je je ergeren aan de zwart balken of opgerekte images, de HTC heeft nog de gangbare maten?
Ik wen heel gemakkelijk aan telefoons, dus dat is niet zozeer het probleem. Nee ik had BlinkFeed altijd uitstaan. Er is niet echt iets specifieks wat ik gebruikte dat alleen bij de HTC zo is, maar ik vond de software gewoon ontzettend fijn, nooit lagg, nooit dat hij opeens vasthangt en dat ik hem opeens moet uitzetten.

Eerlijk gezegd maakt het scherm zelf me niet zoveel uit, ik merk er eenmaal niet zo veel verschil van en ik wen me er heel snel aan. Ik denk niet dat ik me ga ergeren aan de zwarte balken, opgerekte images misschien?

Ik vind het ook fijn dat de Samsung een headphone jack heeft, daarentegen heeft HTC wel de betere speakers.

• swhnld
Dan is er nog een argument wat ik vergeten was, ondersteuning voor custom roms. Bij HTC is dat beter geregeld dan bij Samsung.

Lees ik dit topic terug, dan vraag ik mij af, wat houd je tegen gewoon de Samsung te nemen, het prijs voordeel in je zak te steken, en als die traag wordt weer een ander te kopen? Als ik terug reken heb je ongeveer 3 jaar gedaan met je M8. Als je nu de S8 neemt, en de VR set verkoopt, bespaar je dan niet genoeg om over 2 jaar een nieuwe telefoon te kopen, er is tegen die tijd vast wel weer een nieuw mooier design? Als de geruchten over de nieuwe iPhone X of 8 waar zijn heeft Apple doorontwikkeld waar Samsung nu al is, en hebben we binnenkort helemaal geen randen meer om de telefoon, dus dat zal alle modellen die volgend jaar op de markt komen enorm inspireren.

• vellichor
Ik denk dat ik inderdaad voor de Samsung ga. Bedankt! Heb je nog eventuele dingen waar ik op moet letten bij de S8?

• swhnld
Koop gelijk een goede bescherming, het toestel is helemaal van glas en veel gevoeliger voor breuk dan je M8. Voor de rest, loop de instellingen grondig door zodat je weet wat kan en waar zit, de rest leer je in je dagelijks gebruik. Succes met je telefoon!

• vellichor
swhnld schreef op zondag 30 juli 2017 @ 13:35:
Koop gelijk een goede bescherming, het toestel is helemaal van glas en veel gevoeliger voor breuk dan je M8. Voor de rest, loop de instellingen grondig door zodat je weet wat kan en waar zit, de rest leer je in je dagelijks gebruik. Succes met je telefoon!
Ik heb trouwens nog een vraagje over het opladen. Ik neem aan dat zodra ik het heb dat ik het helemaal vol moet opladen. En het is toch niet goed waarschijnlijk om de telefoon de hele nacht op te laden met de S8? En is het ook slecht voor de batterij wanneer je het helemaal leegmaakt?

• swhnld
Bij de moderne batterijen als in de S8 kun je die gewoon de hele nacht opladen. Helemaal leeg laten lopen is volgens mij nooit aan te bevelen, al was het maar om bereikbaar te zijn, maar ook daar houden moderne batterijen rekening met menselijk gedrag en een beetje in reserve.
Voor de levensduur van de batterij is het wel goed te weten dat elke keer opladen iets in de levensduur verkort, dus als je einde dag op 70 procent zit, ga dan niet onnodig opladen want je komt er hoogstwaarschijnlijk de volgende dag ook wel mee door. Een vuistregel die ik hanteer is dat 500 keer opladen ongeveer 20% totaal capaciteit inlevert.

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01:28
Nogmaals, ik vind design echt ontzettend belangrijk voor een telefoon (ben een vrouw sorry) en daarna hoe durable de telefoon is en daarna de camera.
Dan is er maar 1 optie: de Samsung Galaxy S8. Je krijgt momenteel ook nog een mooie korting tijdens de MerkenMarkt @ MediaMarkt (eindigt vannacht).

[ Voor 19% gewijzigd door NotSoSteady op 30-07-2017 21:33 ]

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:34
Koop s8 bij kpn 624 euro los toestel, kpn winkel goedkoper dan mm.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 04-11 14:57

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Amaze86 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 08:33:
Koop s8 bij kpn 624 euro los toestel, kpn winkel goedkoper dan mm.
Krijg je ook vr headset + voucher?

Review QNAP TS-230 NAS

• vellichor
Dutchredgaming schreef op maandag 31 juli 2017 @ 11:31:
[...]

Krijg je ook vr headset + voucher?
VR headset + voucher loopt via Samsung. Dus ja krijg je erbij, je moet je kassabon + foto van de verpakking maken en dan sturen ze je het op.

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 04-11 14:57

Dutchredgaming

ICT Beheerder

vellichor schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 17:55:
[...]

VR headset + voucher loopt via Samsung. Dus ja krijg je erbij, je moet je kassabon + foto van de verpakking maken en dan sturen ze je het op.
Omdat bijna alle webshops op de pricewatch niet meedoen met de actie

Review QNAP TS-230 NAS

• vellichor
Dat is raar, want het enige wat je moet doorgeven is bewijs dat je het hebt betaald (oké ik had het via de Vodafone winkel besteld) en de nummers op de verpakking van de S8.
Pagina: 1