Toon posts:

AMD burndown

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wij hadden een paar maanden terug een nieuwe Comp samengesteld. Een best geinig systeempje. AMD thunderbird 1000 met van alles er op en eraan. Na hem in elkaar gezet te hebben. Stekker in contactdoos, ok aanzetten en ales installeren, maar dat ging mooi niet door. Een ambulance geluid en die processor ONTPLOFT gewoon !!!!
Met de garantie zijn we nog steeds bezig, maar ze blijven User Abuse naar je hoofd slingeren. Ze hebben hem naar de fabrikant gestuurd zeggen ze. Maar nu willen ze onze oude onderdelen niet eens meer terug geven. User abuse lijkt me al stug want zon ding ontploft niet zo snel, en het is ook scraal dat we de oude onderdelen niet terug mogen. We hebben er echter voor betaald. Heeft iemand hier ervaring mee en kan hij me helpen???
:(

Verwijderd

Bij tomshardware is het ook al eens voorgekomen dat een amd processor spontaan ontplofte.
Voor zover ik weet lag dat toen hoogstwaarschijnlijk aan de mobo.

Ze hadden in totaal een tbird en 2 duron's laten ontploffen
Volgens mij heb ik ook iets dergelijks op tweakers.net gelezen.

De gebruikte mobo was daar een epox of soltek.

Als je hem niet hebt overgeklokt ga dan naar de winkel toe en laat ze eens proberen om een nieuwe cpu te installeren. Waar zij bij zijn. Als het aan het mobo ligt dan hebben ze weer een ontplofte processor en zeuren ze niet meer over user abuse.

• superjoost
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-08 12:29
Wat bedoelen ze precies met User Abuse ?
En welke andere onderdelen geven ze niet meer terug ? De hele systeemkast ? of alleen de proc + mobo ofzow ? |:(

Verwijderd

User abuse is als je je processor gaat overklokken en dat ie hierdoor kapot gaat.

En bijv een superorb installeren en je sloopt gelijk de core.(duron en tbird)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:16

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zaterdag 07 juli 2001 19:41 schreef ureal het volgende:
En bijv een superorb installeren en je sloopt gelijk de core.(duron en tbird)
*zucht* |:(

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Het heeft zeker niet aan het oberklokken gelegen, want dat hebben we niet gedaan. Hij is gewoon in elkaar gezet en voor de rest niks aan gedaan, gewoon standaard. Wij krijgen de mobo en de processor niet meer terug, al vind ik dat we daar wel recht op hebben.

Verwijderd

natuurlijk, zeker het mobo en de andere onderdelen, daar mag je toch mee doen wat je wilt, ze zijn immers van jou?

Verwijderd

Als jij je cpu ""sloop"" wat moeten ze dan met je mobo?

Ga terug naar de winkel verlang je mobo terug en vraag of ze willen proberen om een goedkope duron te installeren.

Let er wel op dat het dezelfde mobo is.
Als het is wat ik denk kun je hard gaan lachen( niet hardop want je moet nog een nieuwe mobo en processor van ze hebben)

Willen ze hem niet terug geven geef dan even de naam door aan ons zodat we weten dat we daar niets moeten kopen.

Vul ook gelijk even een shop survey in.
>:)

Verwijderd

Op zaterdag 07 juli 2001 19:24 schreef Casb het volgende:
Wij hadden een paar maanden terug een nieuwe Comp samengesteld. Een best geinig systeempje. AMD thunderbird 1000 met van alles er op en eraan. Na hem in elkaar gezet te hebben. Stekker in contactdoos, ok aanzetten en ales installeren, maar dat ging mooi niet door. Een ambulance geluid en die processor ONTPLOFT gewoon !!!!
Met de garantie zijn we nog steeds bezig, maar ze blijven User Abuse naar je hoofd slingeren. Ze hebben hem naar de fabrikant gestuurd zeggen ze. Maar nu willen ze onze oude onderdelen niet eens meer terug geven. User abuse lijkt me al stug want zon ding ontploft niet zo snel, en het is ook scraal dat we de oude onderdelen niet terug mogen. We hebben er echter voor betaald. Heeft iemand hier ervaring mee en kan hij me helpen???
:(
Wat betreft het terug krijgen van je cpu + mobo. Is het erg simpel. Tenzij je geen afstand van je cpu + mobo heb gedaan. (Dit wil zeggen dat je de cpu + mobo nooit meer terug wilt hebben.) Nu zijn er 3 mogelijkheden:

1 kapote cpu + mobo terug
2 Nieuwe cpu + mobo (zelfde type of beter)
3 geld terug

Als ze met het verhaal komen dat ze de cpu + mobo hebben afgevoerd hebben. Hadden ze dat alleen met toestemming van jouw mogen doen.

Hebben ze de cpu + mobo wel afgevoerd zijn er dus nog 2 van de 3 mogelijkheden over. nieuwe cpu + mobo of geld terug.

Met minder moet je niet akoord zijn. *D

Als de garantie afhandeling een paar maanden duurt zou ik ook nog de afschrijving van het systeem in kosten brengen. Afschrijf termijn van een computer is 3 jaar volgens de verzekering.

Dus: waarde totaale computer / 36 maanden * aantal maanden wachten.

Verwijderd

Topicstarter
Dat hebben we ook gedaan, maar ze zijn vet vaag. Een vriend van me heeft er ook wat gekocht dat binnen 10 sec stuk ging en werd ook van de hak op de tak gestuurd.
BTW, Ik mag hier probably geen "reclame" maken.

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
...and if no one else can help. Maybe you can call....the A-team

:)

Verwijderd

Het is geen reclame maar een negatief advies.

Op andere postings staan ook de namen van internet winkels.

Verwijderd

And if they won't answer the phone..maybe you can call..the tweakersbrigade :)

Verwijderd

Topicstarter
Ach als het toch niet uit maakt:

Computer Planet, in Alkmaar

• dawuss
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Als zij niet kunnen bewijzen dat je hem overgeklokt had, (en dat kunnen ze dus niet) dan heb jij recht op een nieuwe, of je geld terug. Als ze moeilijk blijven doen kun je (gratis) hulp zoeken bij een rechtswinkel o.i.d.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06 10:20

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Op zaterdag 07 juli 2001 20:09 schreef Casb het volgende:
Ach als het toch niet uit maakt:

Computer Planet, in Alkmaar
Memo schijnt ook niet zo denderent te wezen btw . :r

Als je je geld terug krijgt ga dan eens naar pcwereld in Hoorn erg goede winkel en erg goede service .
Kocht er heel veel totdat ik de pricewatch ontdekte. ;)

www.pcwereld.nl

Maar ik wens je veel succes

Turn it off and on again.

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-07 12:12
Op zaterdag 07 juli 2001 20:01 schreef stokkie het volgende:
...and if no one else can help. Maybe you can call....the A-team

:)
Het is warm... ;)

• superjoost
  • Laatst online: 28-08 12:29
Tja.. Ik vind het gewoon de reinste oplichters.. Wat een hufters gewoon.. Je betaald er toch voor.. Het maakt toch niet uit of je het in de brand steekt of niet !! En als je het gewoon normaal wil gaan gebruiken gaan ze zitten lamen met hun "user-abuse" .. Ik zou ze echt sewen..
Pagina: 1