Mijn vraag
Gedurende langere tijd heb ik het volgende probleem.
1) Pc start op, maar beeldscherm start niet mee op. maw: geen beeld terwijl alles draait/oplicht.
2) Pc start op, ook mijn beeldscherm, maar mijn muis word inactief en de rgb werk niet. Bijgevolg werkt ook de muis niet
Deze 2 gevallen kom ik nu al meerdere keren tegen. Beide gevallen los ik op door een hard reset uit te voeren en bij de 2de poging start hij iedere keer (!) correct op.
Ik heb geen flauw idee wat hier de oorzaak van is.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Zelf gebouwd en gestress-teste build:
- i7 7700k
- Asus ROG Maximus (bios update)
- Gtx 1070
- corsair k70
- corsair scimitar
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Na wat google'en beweren sommige dat 'als de muis niet mee opstart met je pc' dit simpelweg een oude windows bug is.
Als u beeldscherm niet mee opstart, dat dit wss een bios foutje is. Hiervoor dien je je bios eens opnieuw te installeren op je moederbord.
Maar is er hier 1 iemand die met zekerheid deze fouten kan oplossen?
Voor zo'n dure hardware, vind ik dat toch confronterend, dat zo'n dingen gebeuren.
Gedurende langere tijd heb ik het volgende probleem.
1) Pc start op, maar beeldscherm start niet mee op. maw: geen beeld terwijl alles draait/oplicht.
2) Pc start op, ook mijn beeldscherm, maar mijn muis word inactief en de rgb werk niet. Bijgevolg werkt ook de muis niet
Deze 2 gevallen kom ik nu al meerdere keren tegen. Beide gevallen los ik op door een hard reset uit te voeren en bij de 2de poging start hij iedere keer (!) correct op.
Ik heb geen flauw idee wat hier de oorzaak van is.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Zelf gebouwd en gestress-teste build:
- i7 7700k
- Asus ROG Maximus (bios update)
- Gtx 1070
- corsair k70
- corsair scimitar
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Na wat google'en beweren sommige dat 'als de muis niet mee opstart met je pc' dit simpelweg een oude windows bug is.
Als u beeldscherm niet mee opstart, dat dit wss een bios foutje is. Hiervoor dien je je bios eens opnieuw te installeren op je moederbord.
Maar is er hier 1 iemand die met zekerheid deze fouten kan oplossen?
Voor zo'n dure hardware, vind ik dat toch confronterend, dat zo'n dingen gebeuren.
[ Voor 5% gewijzigd door Qinshi op 27-07-2017 18:16 ]