Allround pc uATX form factor

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan.d.deken
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-09 09:30

jan.d.deken

/|\ /|\ /|\ /|\ /|\ /|\

Topicstarter
Nadat mede-tweakers mij er gisteren op wezen dat recupereren van mijn oude onderdelen in een nieuwe built niet vanzelfsprekend zou zijn, heb ik een nieuw systeem samengesteld. Voor ik iets bestel zou ik graag van de kenners even feedback krijgen over compatibiliteit en best choices.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
All-around. Naast het sporadische spelletje (BF1/Witcher3) en dagdagelijks computerwerk + Sketchup wil ik een pc die ietwat toekomstproof is.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De componenten die ik wel kan meenemen zijn:
psu Seasonic 650W gold
ssd 2 x Samsung 840 Evo (250Gb)

Daarnaast heb ik een Dell U3415W besteld en moet alles dus vlot werken icm deze monitor

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
form factor Micro-ATX is een vereiste

Ga je overklokken?
Neen

Wat verwacht je van ons?
raad:

Het systeem dat ik plan:
CPU AMD Ryzen 5 - 1600
Gezien ik niet de ambitie heb om te overclocken is het dan zinnig voor de 1600 versie te gaan ipv de 1600x of slaat die x elders op?

GPU Geen enkel idee, graag voorstellen?
De GTX 1060mini staat in de BBG maar heb volgens de kastspec 30cm ruimte... Prijs zou ik <EUR350 willen houden.

RAM Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15
Komt uit de BBG, geen idee of er betere alternatieven zijn voor dezelfde prijs of <?

MOBO heb er weinig verstand van maar heb onderstaande drie mobo's opgezocht. zijn deze compatibel, en zo ja welke is de beste prijskwaliteit, of zijn er betere alternatieven?
MSI B350M Mortar Arctic
ASRock AB350M Pro4
MSI B350M MORTAR

CASE Bitfenix Phenom White[/b]

Afgezien hiervan nog volgende drie vragen:
1) Airfans: ik ben op zoek naar een goed merk voor 120mm en 200mm fans die weinig geluid creëren.

2) is het koelen van de processor met de boxcooler voldoende (gezien ik niet ga OC'en?) of stap ik beter over naar andere koeling.
Zo ja, zijn er specifieke voordelen verbonden aan een closed loop watercooler?

3) netwerkkaart voor dualband wireless + bluetooth (indien niet aanwezig op mobo)

Bedankt voor jullie advies!

[ Voor 75% gewijzigd door jan.d.deken op 28-07-2017 16:21 . Reden: om verwarring te voorkomen de beginpost aangepast ]

To live is the rarest thing in the world. Most people exist, that's all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11-09 14:05
Je weet dat je oude cpu niet in het moederbord kan wat je uitgezocht hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:47
Gezien de aanwezigheid van de I5 2500K ==> Intel.
Uh? Waarom dan precies? Als je de CPU tijdelijk wil uitproberen (je oude behouden, dus?) dan hou je ook je oude moederbord aan. Een nieuw 1155 moederbord gaat bijna niet lukken. En als je dan ook je oude GPU en SSD aanhoudt.. waarom dan een nieuwe PC?

[ Voor 8% gewijzigd door Nat-Water op 27-07-2017 17:03 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan.d.deken

jan.d.deken

/|\ /|\ /|\ /|\ /|\ /|\

Topicstarter
Nat-Water schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 17:02:
[...] Uh? Waarom dan precies? Als je de CPU tijdelijk wil uitproberen (je oude behouden, dus?) dan hou je ook je oude moederbord aan. Een nieuw 1155 moederbord gaat bijna niet lukken. En als je dan ook je oude GPU en SSD aanhoudt.. waarom dan een nieuwe PC?
CryRaven schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 17:01:
Je weet dat je oude cpu niet in het moederbord kan wat je uitgezocht hebt?
Omdat ik op dit moment geen case meer heb en wilde overstappen naar een kleinere form factor. Wist niet dat er restricties waren op het CPU slot op AMD / Intel na.

zal dan voorlopig wel een goedkope atx kast kopen waar ik de hele mikmak in kwijt kan. Dan kan ik evalueren of ik alsnog overstap naar een volledig nieuwe micro atx set-up.

In ieder geval, bedankt voor de feedback!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan.d.deken

jan.d.deken

/|\ /|\ /|\ /|\ /|\ /|\

Topicstarter
+

[ Voor 199% gewijzigd door jan.d.deken op 28-07-2017 16:22 . Reden: double post ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar ga je de behuizing vandaan halen? Leverbaar is ie niet. De ITX variant pricewatch: BitFenix Phenom Mini-ITX Wit wel maar daar heb je een ander moederbord pricewatch: ASRock Fatal1ty AB350 Gaming-ITX/ac voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan.d.deken

jan.d.deken

/|\ /|\ /|\ /|\ /|\ /|\

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 15:38:
Waar ga je de behuizing vandaan halen? Leverbaar is ie niet. De ITX variant pricewatch: BitFenix Phenom Mini-ITX Wit wel maar daar heb je een ander moederbord pricewatch: ASRock Fatal1ty AB350 Gaming-ITX/ac voor nodig.
Is onderweg, besteld van op Amazon.de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 18:30
Ik heb de b350m Mortar en het overklokken van de 1600 naar 3.6Ghz was echt een fluitje van een cent. Ik heb een micro ATX build (carbide air 240) en bij mij is hij zo'n 45° idle en 74° bij Prime95

[ Voor 32% gewijzigd door Metaalhoofd op 28-07-2017 15:54 ]

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:20

br00ky

Moderator Harde Waren
jan.d.deken schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 15:32:
Nadat mede-tweakers mij er gisteren op wezen dat recupereren van mijn oude onderdelen in een nieuwe built niet vanzelfsprekend zou zijn, heb ik een nieuw systeem samengesteld.
Voor iedere verandering een nieuw topic openen zou een onoverzichtelijke boel worden hier ;). Merge met Micro-ATX + meteen wat duidelijker titel.
Pagina: 1