Steam: iantje31 | AMD Ryzen 7 5800X, 32 GB 3600MHz RAM, MSI GTX 1080 8G Gaming Edition
Zelf ben ik van 1080p naar 1440p gegaan een klein jaar terug, beste upgrade die ik heb gedaan.
Een vriend van mij heeft ook hetzelfde scherm als ik gekocht en heeft net als jij een GTX 970.
Een hogere resolutie dan 1440p gaat die kaart niet trekken.
Een vriend van mij heeft ook hetzelfde scherm als ik gekocht en heeft net als jij een GTX 970.
In welk opzicht vind jij de upgrade geslaagd? Is de beeldkwaliteit echt significant beter? Van anderen hoor ik vaak dat er meer vensters op een scherm passen met 1440p, klopt dit?GiovanniK schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 16:58:
Zelf ben ik van 1080p naar 1440p gegaan een klein jaar terug, beste upgrade die ik heb gedaan.
Steam: iantje31 | AMD Ryzen 7 5800X, 32 GB 3600MHz RAM, MSI GTX 1080 8G Gaming Edition
Ik geloof dat 1440p 70% meer pixels heeft, vandaar dat er véél meer op past. Het is een enorm verschil!iantje31 schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 17:01:
[...]
In welk opzicht vind jij de upgrade geslaagd? Is de beeldkwaliteit echt significant beter? Van anderen hoor ik vaak dat er meer vensters op een scherm passen met 1440p, klopt dit?
Voor mij is het inderdaad geslaagd doordat er meer oppast. Vooral tijdens programmeren of grote documenten merk je dat je veel meer ruimte hebt.
Hieronder heb je een voorbeeld van hoeveel meer ruimte je zult hebben:
Wauw, dat verschil is echt groot, dit is wel echt een factor die gaat meetellen. Welk scherm gebruik jij precies?GiovanniK schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 17:04:
[...]
Ik geloof dat 1440p 70% meer pixels heeft, vandaar dat er véél meer op past. Het is een enorm verschil!
Voor mij is het inderdaad geslaagd doordat er meer oppast. Vooral tijdens programmeren of grote documenten merk je dat je veel meer ruimte hebt.
Hieronder heb je een voorbeeld van hoeveel meer ruimte je zult hebben:
[afbeelding]
Zelf heb ik een Dell U2715H. Mijn vriend heeft een U2515H, de kleinere variant ervan.iantje31 schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 17:04:
[...]
Wauw, dat verschil is echt groot, dit is wel echt een factor die gaat meetellen. Welk scherm gebruik jij precies?
In dat plaatje zit alleen geen 4k vergelijking. Daar past natuurlijk meer in. Alhoewel je dan beter kunt kijken naar 30 inch schermen en groter. Anders wordt alles alleen maar kleiner. Je kunt met spellen altijd terug naar een lagere resolutie als je pc het niet trekt. Je scherm gaat vaak meerdere pc's mee itt de graphische kaart en de pc zelf uiteraard.
Verschil is goed merkbaar.iantje31 schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 17:04:
[...]
Wauw, dat verschil is echt groot, dit is wel echt een factor die gaat meetellen. Welk scherm gebruik jij precies?
Ik had een gtx770 4gb en kon battlefield 1 op low settings net 70fps halen.
Nu heb ik een gtx1080 en haal ik 100+ fps op ultra settings.
Angelo NL / Global Cargo VTC
Dat is dus zeker te doen, ik ga voor 1440p. Bedankt iedereen!Pykow schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 18:20:
[...]
Verschil is goed merkbaar.
Ik had een gtx770 4gb en kon battlefield 1 op low settings net 70fps halen.
Nu heb ik een gtx1080 en haal ik 100+ fps op ultra settings.
1) Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!
Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora.
Move VB -> CAA
2) CAA beleid
Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora.
Move VB -> CAA
2) CAA beleid
Aldus dicht.Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Voor sommige componenten kun je in dit forum al beginnen met lezen van het *Algemeen Advies*. Doe dit dan ook voordat je hier post!
Post je zelf bedachte onderdelen met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.
Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten.
Oslik blyat! Oslik!
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()