Toon posts:

Sinds reparatie geen windows 10 meer....

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag haalde ik mijn laptop Acer Aspire E5-571-50HJ op van reparatie. Er zijn verschillende dingen vervangen onder garantie, hij is helemaal opnieuw geïnstalleerd waardoor ook mijn windows 10 weg is die ik toen der tijd gratis kon instaleren. Nu staat er windows 8.1. nu is mijn vraag: is het mogelijk dat ik mijn windows 10 terug krijg zonder een hoop geld ervoor neer te moeten leggen? of moet ik het claimen bij de reparateur?

Hopelijk kunnen jullie mij helpen, omdat ik hem snel weer voor mijn studie nodig heb.....

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeArt
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-09 16:39
Als je Windows 10 toen geactiveerd had, kan je gewoon Windows 10 gratis via de download tool van hun (Microsoft) website afhalen en op USB zetten. Via die USB kan je dan je Windows updaten naar Windows 10 (of zelfs een fresh installatie doen, lijkt me persoonlijk nog het beste).

Je key zal herkend worden als "reeds geactiveerd (in het verleden)".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Als je de Windows 10 update al een keer op een computer hebt uitgevoerd, blijft deze gratis zolang het moederbord etc. hetzelfde blijft. Je kan dus gewoon weer de Windows 10 upgrade downloaden.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke Goed om te horen, en bedankt voor de snelle reactie.

Met de reparatie hebben ze het moederbord vervangen... ik ga het zo proberen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 20:12
blijft deze gratis zolang het moederbord etc. hetzelfde blijft
Oke Goed om te horen
Met de reparatie hebben ze het moederbord vervangen
?????????

[ Voor 22% gewijzigd door Bushie op 27-07-2017 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:04
Hou deze even bij de hand als je Windows 10 er via de Media Creation Tool op zet:
https://support.microsoft...ing-after-hardware-change

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BjornH
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20-05 15:42
Zelfs al is het moederbord vervangen, dan nog kun je WIndows 10 gratis downloaden via de Microsoft website ( https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10 ). Het enige probleem zal de activatie van Windows zijn. Heb je echter je vorige WIndows 10 aan een MSA gekoppeld, kun je in de nieuwe installatie de probleemoplosser voor activatie dit weer terug zetten en oplossen. Ik ga er van uit dat de nieuwe installatie over Windows 8.1 gewoon goed gaat.

Happy joy joy !! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De "gratis" upgrade naar 10 werkt ook nog steeds, van de week mijn htpc nog van 8.1 naar 10 geüpgraded.
Ivm nieuwe moederbord (waardoor je vorige win10 activatie niet meer geldig is waarschijnlijk), zou ik eerst upgraden en dan pas (na goede activatie) eventueel een fresh install van win10 doen.
Pagina: 1