Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• Jimpie-33
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 16-11 15:27
Hoi allemaal!

Ik heb een probleem met de connectiviteit van Bluetooth. Mijn moederbord ondersteund namelijk een module hiervan volgens de officiële website. Windows geeft hier nikt over weer. Raar toch?

De moederboord is onderdeel van een zelfbouw desktop. Alles werkt perfect behalve de de Bluetooth. De driver heb ik geïnstalleerd maar het lijkt alsof Win hier zich nikt van aantrekt. Bluetooth word niet weergeven. Win zegt dat mijn PC dat niet ondersteund.

Er zijn natuurlijk meer mensen die deze MoBo gekocht hebben. Hoe hebben jullie dit opgelost? Of voor mensen die hier een oplossing voor hebben, wat doe ik verkeert?

Gegevens,

Moederboord: Asrock z270 taichi
Driver: Geïnstalleerd via ''autorun'''van het bestand. (Intel Bluetooth Driver ver:19.10)
Bios versie: 2.10 (zelf geflasht)
Windows versie: Windows 10 Pro (zelf geïnstalleerd met een hulpprogramma van Microsoft NL)

Alvast bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door Jimpie-33 op 27-07-2017 14:34 ]

Alle reacties

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-11 18:10
en hoe wil je verbinding maken dan?

je omschrijft het probleem maar geeft daarbij niet aan wat je tot nu toe geprobeerd hebt behalve een driver te installeren....

zoek ook eens op google, how to connect bluetooth in windows 10. (iets in die trend)

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

• Jimpie-33
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 16-11 15:27
Probleem is opgelost!

Ik heb het moederboord uit de kast gehaald zodat ik bij de ''intel® 802.11ac wifi module'' kon. Hier heb ik geconstateerd dat deze module scheef in zijn socket zat. Deze heb ik er nu goed ingezet met succes een systeem met Bluetooth!

Soms kan je heel lang softwarematig zoeken. Maar houd in het achterhoofd dat verkeerde assemblage ook een oorzaak kan zijn. :) Zal dit probleem bekend maken bij Asrock en Alternate.

Bedankt voor de reactie, maar ik had misschien iets deskundiger met meer info moeten overkomen. :)

Verwijderd

Jimpie-33 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 15:32:
Zal dit probleem beken maken bij Asrock en Alternate.
Waarom, het is toch zelfbouw? Misschien heb je de module zelf onbewust scheef geduwd tijdens het installeren van het moederbord of een ander onderdeel. Daar kunnen Asrock en Alternate niets aan doen.

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:08

rdejongjr

Gnome

Verwijderd schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 16:03:
[...]
Waarom, het is toch zelfbouw?
De module voor wifi/BT zit in een blikje bij het I/O, deze zit vanuit de fabriek gemonteerd.
Verklaart ook wel dat BT het niet doet en WiFi wel, BT gebruikt de USB signalen van die aansluiting.