'Onbeperkte data'; waar blijven de andere providers?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:45
Toen Tele2 hun propositie van 25 euro introduceerde werd er nog gespeculeerd over wat de concurrentie ging doen. Mijn voorzichtige conclusie: Weinig.

Ik heb Telfort eens bevraagd en het antwoord was:
Ik denk niet dat een 'Onbeperkt' abonnement met 4G in de pijplijn zit :(. De databundels worden namelijk onder andere samengesteld op basis van de doelgroep.
Tsja, okee |:( Heb ik weinig aan. Op basis van de doelgroep...enfin.

Ik zie eigenlijk geen beweging na de actie van Tele2. Ik zou best 25 of 27,50 overhebben voor een unlimited-abo op het KPN-netwerk. Ga het dan maar eens proberen bij Tele2, voor 26 euro kun je na een maand overstappen. :)

Maar zouden de concurrenten afwachten of nog druk aan het broeden zijn op nieuwe abo's?

[ Voor 3% gewijzigd door Doane op 27-07-2017 11:27 ]

Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-10 20:32

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik denk dat zij op basis van hun klanten redelijk kunnen bepalen of er unlimited nodig is, al voor gros 5GB al genoeg is, wat zou hun motiviatie zijn om dit als product neer te zetten?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik zie, zeker nu dataverkeer binnen europa binnen de bundel valt, er weinig van komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Waarom ik het denk?

Tele2 heeft zijn nieuwe 4G netwerk nodig om te promoten eey jongens we zijn nieuw, en bieden iets moois aan en willen klanten binnen harken zoveel mogelijk.

T-Mobile wordt al jaren van beweerd dat ze in de toekomst snel worden overgenomen en overgekocht door een andere partij dus die willen met een mooie propositie snel klanten binnen halen.

Conclusie, ik zie de andere 2 grote jongens KPN en Vodafone het komende jaar echt nog niks onbeperkt gaan introduceren.

Leuk topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:31

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Kun je ene link naar een webpagina geven of aangeven wat exact ongelimiteerd is? Voor 29,25 heb je bij Vodafone 4G, ongelimteerd bellen in de BeNeLux en 3GB databundel.

En bij TELE2 moet je maar afwachten of de dekking dusdanig is dat je er ook daadwerkelijk gebruik van kunt maken. Zelf heb ik het laatste half jaar veel ervaring opgedaan door heel Nederland en daar buiten met TELE2, collega's en ikzelf zijn niet erg te spreken en zou zelf niet gauw overstappen.

When you pay peanuts, you get monkey's is zo'n mooie uitspraak.

[ Voor 52% gewijzigd door _Dune_ op 27-07-2017 11:04 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
_Dune_ schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 11:01:
Kun je ene link naar een webpagina geven of aangeven wat exact ongelimiteerd is? Voor 29,25 heb je bij Vodafone 4G, ongelimteerd bellen in de BeNeLux en 3GB databundel.
Data denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
Klopt. Mijn nieuwe werkplek heeft geen wifi |:(
Dat was toch een mensenrecht....? ;)

Neu, geen linkje naar 'wat exact ongelimiteerd is...' :)
Ik snap best dat dat verschilt en ook wat FUP is.
Bij Tele2 5 gb per dag, ik zou er wel wat mee kunnen.
Maar stiekem hoop ik op iets remotely vergelijkbaars op een beter netwerk.

Hier ([MaXXimum - Onbeperkt 4G voor thuis] Ervaringen & Discussie) zelfs een toko die het op KPN Tele2-netwerk probeert met 4g als vervanger voor vaste lijn.
Mij benieuwen, maar als deze cowboys er wat in zien.... _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Doane op 27-07-2017 11:24 . Reden: KPN gewijzigd in Tele2, bah ome Willem! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Doane schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 11:10:
[...]

Neu, geen linkje naar 'wat exact ongelimiteerd is...' :)
Ik snap best dat dat verschilt en ook wat FUP is.

Hier ([MaXXimum - Onbeperkt 4G voor thuis] Ervaringen & Discussie) zelfs een toko die het op KPN-netwerk probeert met 4g als vervanger voor vaste lijn.
Mij benieuwen, maar als deze cowboys er wat in zien.... _/-\o_
Is het Tele2 netwerk. Niet KPN dat Maxximum. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
alwaysleft schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 11:14:
[...]

Is het Tele2 netwerk. Niet KPN dat Maxximum. ;)
Kom er net achter, excusez! Je kunt een maandje uitproberen voor 50 euri, misschien toch eens doen :)

[ Voor 15% gewijzigd door Doane op 27-07-2017 11:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fl2001
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 08:04
Doane schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 10:57:
Toen Tele2 hun propositie van 25 euro introduceerde werd er nog gespeculeerd over wat de concurrentie ging doen. Mijn voorzichtige conclusie: Weinig.

Ik heb Telfort eens bevraagd en het antwoord was:
[...]

Tsja, okee |:( Heb ik weinig aan. Op basis van de doelgroep...enfin.

Ik zie eigenlijk geen beweging na de actie van Tele2. Ik zou best 25 of 27,50 overhebben voor een unlimited-abo op het KPN-netwerk. Ga het dan maar eens proberen bij Tele2, voor 26 euro kun je na een maand overstappen. :)

Maar zouden de concurrenten afwachten of nog druk aan het broeden zijn op nieuwe abo's?
Dat is op zich nog niet zo raar, Tele2 reageerde op het Unlimited T-Mobile abbonement ook pas maanden later. Ik zeg niet dat providers ook echt gaan volgen maar soms duurt het gewoon even.

Tele2 en T-Mobile blijven intussen elke kwartaal toch best fors groeien en die klanten komen toch ergens vandaar.

Het meest logisch zou toch zijn dat andere providers gaan volgen of dat de bundels zo groot worden dat het zo goed als onbeperkt is.

In Frankrijk heb je bv 100 GB + Onbeperkt bellen voor 15,99 per maand. Zou me niet verbazen als je dat ook hier gaat krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:25

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik heb even de titel aangepast, zodat het duidelijk is dat het om data gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-10 09:27
Viper® schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 11:01:
Ik zie, zeker nu dataverkeer binnen europa binnen de bundel valt, er weinig van komen
De datakosten zijn hetzelfde, maar een provider mag dan wel een beperking op de hoeveelheid toegestaan te verbruiken MB's... bij Tele2 heb je bijvoorbeeld geen onbeperkt data in het buitenland, dat is maximaal 6GB per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-10 18:48
[...]

Ik heb anders niets te klagen over het 'tmobile 4g netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B00st3r
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-09 19:42
T-Mobile Go, alles onbeperkt, ook in de rest van de EU, heerlijk. Slechts 30 euro per maand (na aftrekken 5 euro voor die 'Samen-meuk')!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
B00st3r schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 12:09:
T-Mobile Go, alles onbeperkt, ook in de rest van de EU, heerlijk. Slechts 30 euro per maand (na aftrekken 5 euro voor die 'Samen-meuk')!
Ik wil niet vervelend zijn... maar T-mobile heeft geen onbeperkt internet in EU en afhankelijk van wanneer je het abonnement hebt afgesloten bepaald hoe ruim die limiet ligt.
Ik heb onbeperkt internet in Nederland. Kan ik ook onbeperkt internetten in de EU?

Nee, hiervoor is een aparte regel in de EU regulering opgenomen (fair use policy). Je mag, afhankelijk van je bundel, een aantal GB in de EU gebruiken.

iPlan’08: Je mag maandelijks 10 GB internetten in de EU.
Stel Samen & Stel Bij met Oneindig Online: je mag maandelijks 20 GB internetten in zone EU.
Go Unlimited EU / Go Unlimited EU + USA (verkocht tot 1 mei 2017): de voorwaarden blijven hetzelfde. Je kunt 60 dagen per jaar onbeperkt internetten in de EU (of USA), daarna 10 GB per maand.
Go Unlimited & 10 GB EU / Go Unlimited & 10 GB EU + USA (verkocht vanaf 1 mei 2017): de voorwaarden blijven hetzelfde. Je kunt 10 GB per maand internetten in de EU.
Zijn je GB's in de EU op, dan kun je een GB-aanvuller kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-10 18:48
MicGlou schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 12:51:
[...]

Ik wil niet vervelend zijn... maar T-mobile heeft geen onbeperkt internet in EU en afhankelijk van wanneer je het abonnement hebt afgesloten bepaald hoe ruim die limiet ligt.
10 gb op vakantie zal voor de meesten ongelimiteerd klinken. Persoonlijk ga ik niet op vakantie om in de tent netflix te kijken, en als in die 2-3 weken 2 maanden vallen is het opeens 20 gb. Maar inderdaad, niet ongelimiteerd.

Mijn stel samen en stel bij 6gb/mnd is overigens volledig te gebruiken.

[ Voor 6% gewijzigd door Pepper92 op 27-07-2017 15:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11-10 20:43
[...]
Het limiet bij Tele2 is geen 5gb per dag. Je moet na 4.5GB (tot 5GB kan dat..) alleen een smsje (kan max 50 keer per maand) sturen voor nog 1GB, enzovoort. Het echte limiet is vooralsnog onbekend maar men heeft het over 55GB alhoewel sommigen daar ook alweer over heen zijn gegaan als ik het Tele2-topic mag geloven.

Je mag dus ook vrolijk op 1 dag 40GB erdoorheen knallen, maar dan kan je nog maar 10 keer (niet getest) dat sms'je sturen

[ Voor 11% gewijzigd door Luca op 27-07-2017 17:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Udrene
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08:37
Als Vodafone en KPN onbeperkte mobiele data aanbieden gaan klanten hun vaste lijnen opzeggen. Daarom bieden ze dit nog niet aan. T-Mobile en Tele2 hebben geen vaste lijnen en kopen dit in bij KPN, daarom kunnen zij makkelijker onbeperkte mobiele data aanbieden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fl2001
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 08:04
Udrene schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 17:32:
Als Vodafone en KPN onbeperkte mobiele data aanbieden gaan klanten hun vaste lijnen opzeggen. Daarom bieden ze dit nog niet aan. T-Mobile en Tele2 hebben geen vaste lijnen en kopen dit in bij KPN, daarom kunnen zij makkelijker onbeperkte mobiele data aanbieden.
Nah dat dat is niet de reden. Ze kunnen gewoon zoiets doen wat T-Mobile en Tele2 met 5GB per dag en dan aanvullers.

Voor sommige mensen kan dat genoeg zijn, maar als je bv met een heel gezin aan het internetten bent zie dat dan nog maar is te gebruiken. Of als je weer is een enorme game update moet binnen halen.

Bij Tele 2 kan je dan momenteel nog een truukje doen om automatisch aan te vullen, maar zodra ze zien dat daar misbruik van word gemaakt lossen ze dat zo op, en bij t-mobile is dat sowieso niet mogelijk

De huidige Unlimited abbonementen van T-Mobile en Tele2 zijn imo niet echt geschikt om even je vast internet er uit te gooien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alwaysleft
Danny.G schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 17:17:
[...]

Het limiet bij Tele2 is geen 5gb per dag. Je moet na 4.5GB (tot 5GB kan dat..) alleen een smsje (kan max 50 keer per maand) sturen voor nog 1GB, enzovoort. Het echte limiet is vooralsnog onbekend maar men heeft het over 55GB alhoewel sommigen daar ook alweer over heen zijn gegaan als ik het Tele2-topic mag geloven.

Je mag dus ook vrolijk op 1 dag 40GB erdoorheen knallen, maar dan kan je nog maar 10 keer (niet getest) dat sms'je sturen
Onjuiste info. Heb toen Tele2 unlimited ging aanbieden naar de klantenservice een paar keer gebeld voor mijn pa die Tele2 heeft.
Je mag 50GB per dag maximaal activeren. Dus in totaal 1500 GB bij Tele2 mobiel internet mogelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11-10 20:43
alwaysleft schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 21:01:
[...]

Onjuiste info. Heb toen Tele2 unlimited ging aanbieden naar de klantenservice een paar keer gebeld voor mijn pa die Tele2 heeft.
Je mag 50GB per dag maximaal activeren. Dus in totaal 1500 GB bij Tele2 mobiel internet mogelijk ;)
Per dag? Zo, dan heb ik dat inderdaad verkeerd opgevat. 1,5TB is niet mis.. Dan hoef ik nergens meer op te letten. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwaysleft
Danny.G schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 21:03:
[...]

Per dag? Zo, dan heb ik dat inderdaad verkeerd opgevat. 1,5TB is niet mis.. Dan hoef ik nergens meer op te letten. :D
Ja, dit is wel info van meerdere klantenservice medewerkers toen het pas werd geïntroduceerd die unlimited bundel dus weet hoe het nu is ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willy84
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 26-11-2024
fl2001 schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 11:35:
[...]

Dat is op zich nog niet zo raar, Tele2 reageerde op het Unlimited T-Mobile abbonement ook pas maanden later. Ik zeg niet dat providers ook echt gaan volgen maar soms duurt het gewoon even.

Tele2 en T-Mobile blijven intussen elke kwartaal toch best fors groeien en die klanten komen toch ergens vandaar.

Het meest logisch zou toch zijn dat andere providers gaan volgen of dat de bundels zo groot worden dat het zo goed als onbeperkt is.

In Frankrijk heb je bv 100 GB + Onbeperkt bellen voor 15,99 per maand. Zou me niet verbazen als je dat ook hier gaat krijgen.
KPN en VFZ proberen vooral klanten te binden door combinatie abos te verkopen. Hierdoor wordt de drempel om over te stappen hoger. Je moet namelijk veel regelen tot kabels doortrekken aan toe voor internet. Deze providers hebben veel profijt van alle 'slapers'. Daarnaast bieden ze nu grotere bundels aan om tegemoet te komen aan toegenomen data honger.

Daarbij komt dat het netwerk van zowel KPN en VFZ minder geschikt is voor mege gebruikers. Maar een klein percentage gebruikers gebruikt echt maandelijks 50GB en ik denk dat zij graag hebben dat deze gebruikers lekker naar Tele2 gaan.

Ik schat in dat men heel goed in beeld heeft hoeveel mensen er maandelijks overstappen en hoeveel er maandelijks binnengehaald worden. Zolang er niet teveel overstappen en het juiste profiel klanten binnengehaald wordt is er niks aan de hand. Mochten er per maand 100.000 klanten gaan overstappen dan zullen de alarmbellen echt wel afgaan en gaat de marketingafdeling in actie komen om het tij te keren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-10 21:59
Ik vind het zo jammer dat de providers zulke bundels niet introduceren voor de prepaid klanten. KPN is de enige die nu een beetje in de buurt komt met hun onbeperkte prepaid bundel maar dat is maar 128kbit maximaal, dus alleen voor de mensen met veel geduld. :)

Al zou het maar onbeperkt 4G met snelheidsbegrenzing op 2.5Mbit down en up zijn, ik zou die bundel gelijk nemen...

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B00st3r
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-09 19:42
MicGlou schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 12:51:
[...]

[...]
Ik had het op tijd, dus ik heb de 'echte' onbeperkte databundel in de EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
B00st3r schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 18:11:
[...]

Ik had het op tijd, dus ik heb de 'echte' onbeperkte databundel in de EU.
?? Er is geen werkelijk onbeperkt abbo bij T-mobile voor data in de EU... 60 dagen onbeperkt is wel ruim, maar zeker niet onbeperkt.
Pagina: 1