Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Tracking op Jumbo / Dagjeuitactie.nl - hoe doen ze het?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Ynst2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-09-2024
Vraag:
- hoe tracken ze me op Dagjeuitactie.nl?

Uitleg:
Gisteren wilde ik mijn Jumbo kortingscodes verzilveren op dagjeuitactie.nl
Ik wilde graag naar Safari Park Beekse Bergen, dus ik probeerde 5 kaarten bestellen op
https://dagjeuitactie.nl/uitjes/safaripark-beekse-bergen
- Dag aanklikken,
- volwassenen op '5' gezet,
- 2 unieke codes invullen

Met de boodschappen van Jumbo had ik ongeveer 12 kortingscodes (munten) ontvangen die ik graag wilde verzilveren. Bij het bestellen van 5 kaarten bleek dat ik maximaal 2 kortingsmunten kon gebruiken.

Ik baalde, want ik had meerdere kortingsmunten.
Idee: waarom niet 5 keer los 1 kaartje bestellen met 2 kortingsmunten per bestelling.

Dit werkte maar 1 keer, en daarna vertelde het systeem mij dat ik geen kortingscodes meer in kon voeren.
Slim natuurlijk, maar ik laat me niet voor 1 gat vangen.

Echter alle opties die ik probeerde, lukte niet.
Wat heb ik gedaan:
cookies verwijderd, VPN (browser plugin) + VPN in router aangezet er over heen, andere browser, disable IPLeak WebRTC / trackers geblokkeerd met ublock / tijd aangepast systeem / scripts aan/uit. Niks hielp.

Zelfs met een laatste versie van Tor Browser kwam ik er niet door heen. Dit was allemaal op dezelfde PC gedaan.

Hoe krijgen ze dat voor elkaar?

Ik zat nog te denken dat ze een gelimiteerde kortingscodes zou hebben per dag, maar toen ik een half uur later op een ander vast adres (dus ander vast IP) + andere PC het probeerde, was het geen enkel probleem om 2 kortingscodes te verzilveren.

Ik ben erg benieuwd hoe ze dit voor elkaar krijgen? Iemand enig idee?

//off-topic:
De rest van de kaartjes heb ik uiteindelijk gekocht met 30% korting met een Postcodeloterij waardebon aan de kassa 8) , was een mooie dag gister.

Ik zou graag de discussie technisch willen houden en niet of het wel of niet ethisch is dat ik meer korting wil krijgen dan dat het systeem graag zou willen :9

Alle reacties

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:03
Op basis van email, IP of adres?

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

• Bennnie
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-11 11:17
Ik zie dat je moet inloggen voor je codes in kunt leveren. Dus het is gewoon gelimiteerd per account?

• Ynst2003
KirovAir schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 10:18:
Op basis van email, IP of adres?
Zover kom je nog geeneens in het systeem.
- dag aanklikken
- aantal kaarten
- kortingscodes
- dan pas email / adres. Bij de 2de keer kwam ik sowieso niet tot dit scherm.

IP adres heb ik gewijzigd (zerlfs via Tor). En getest via meerder IPLeak-test websites.
Bennnie schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 10:20:
Ik zie dat je moet inloggen voor je codes in kunt leveren. Dus het is gewoon gelimiteerd per account?
Nee hoor je hoeft niet in te loggen of account aan te maken.

[ Voor 37% gewijzigd door Ynst2003 op 27-07-2017 10:25 ]

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:03
Ynst2003 schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 10:22:
[...]

Zover kom je nog geeneens in het systeem.
- dag aanklikken
- aantal kaarten
- kortingscodes
- dan pas email / adres. Bij de 2de keer kwam ik sowieso niet tot dit scherm.

[...]

Nee hoor je hoeft niet in te loggen of account aan te maken.
Ah oké dat maakt het spannender. :)
Heb je gekeken of je met je VPN daadwerkelijk een ander IP adres krijgt? En met tor ook?

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

• Bennnie
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-11 11:17
Misschien waren het aantal actie kaarten voor die dag op? Kon je wel andere dagen kiezen?

• Ynst2003
KirovAir schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 10:25:
[...]

Ah oké dat maakt het spannender. :)
Heb je gekeken of je met je VPN daadwerkelijk een ander IP adres krijgt? En met tor ook?
Beide ja. Ik heb de standaard instellingen van Tor gebruikt. Nieuwe installatie gedownload en geïnstalleerd en via https://ipleak.net / http://ipleak.com getest op lekken.

• Ynst2003
Bennnie schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 10:30:
Misschien waren het aantal actie kaarten voor die dag op? Kon je wel andere dagen kiezen?
Dat heb ik niet geprobeerd nu ik er over na denk.

Maar wat ik al schreef in de openingspost:
Ik zat nog te denken dat ze een gelimiteerde kortingscodes zou hebben per dag, maar toen ik een half uur later op een ander vast adres (dus ander vast IP) + andere PC het probeerde, was het geen enkel probleem om 2 kortingscodes te verzilveren.

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Standaard verwacht ik gewoon een ip ckeck. Heel effectief.

Wellicht een (cross) device fingerprint? Wikipedia: Device fingerprint maar het zou wel raar zijn als tor browser dat ook toestaat.

[ Voor 13% gewijzigd door bombadil op 27-07-2017 12:30 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• Ynst2003
bombadil schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 12:29:
Standaard verwacht ik gewoon een ip ckeck. Heel effectief.
VPN (browser plugin) + VPN in router aangezet er over heen, andere browser
ander IP-adres dus..
bombadil schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 12:29:
Wellicht een (cross) device fingerprint? Wikipedia: Device fingerprint maar het zou wel raar zijn als tor browser dat ook toestaat.
Dat lijkt me ook niet. Maar ik snap het totaal niet, dus vandaar mijn vraag. Geen idee wat ik over het hoofd zou kunnen zien.. Zal vast wel logische verklaring voor zijn, maar ik zie 'm op dit moment niet..

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Misschien denk ik te simpel, maar zou een cookie niet de oorzaak kunnen zijn?

apollo13

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:09

Bob

Vraag eens aan iemand anders om met Tor te proberen. Wie weet zijn ze ver gegaan en hebben ze een massa exit nodes geblacklist. Lijkt me onwaarschijnlijk maar goed.

• Ynst2003
apollo13 schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 13:07:
Misschien denk ik te simpel, maar zou een cookie niet de oorzaak kunnen zijn?
Wat heb ik gedaan:
cookies verwijderd, VPN (browser plugin)
Cookies handmatig verwijderd (Opera / Firefox) + CCleaner er overheen.

En daarna een schone installatie van Tor Browser gedownload en geïnstalleerd (en standaard instellingen gebruikt) dus daar zou ik al helemaal geen last van cookies moeten hebben.

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Ynst2003 schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 13:16:
[...]

[...]

Cookies handmatig verwijderd (Opera / Firefox) + CCleaner er overheen.

En daarna een schone installatie van Tor Browser gedownload en geïnstalleerd (en standaard instellingen gebruikt) dus daar zou ik al helemaal geen last van cookies moeten hebben.
Heb je alle cookies verwijderd, of alleen die van de Jumbo?
Als je alleen die van de Jumbo hebt verwijderd kan er een 3th part cookie roet in het eten gooien.

apollo13

Pagina: 1