• Timmy269
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-10 20:02
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vervanger voor mijn LG Nexus 4 die conctact heeft gemaakt met de grond en scherm gebarsten is.

Wat is je budget?
Ik zou rond de 200euro maximum 300euro willen geven aan een nieuwe.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik gebruik hem meestal om te bellen, sms'en, facbook, opzoeken op het ineternet, en af en toe een spelletje ook volgende apps gebruik ik: strava, Qnap, Garmin connect, ...
Ik dacht bij Android te blijven omdat ik niets van apple heb en omdat ik android gewoon ben. Ik zou de smartphone liefst terug een jaar of 5 willen gebruiken, dus beetje futurebestendig.
Het schem moet toch zeker 4,7 inch zijn en minstens 2GB werkgeheugen. Mijn LG had ook 2GB en was soms toch traag vond ik, ofwel lag dat aan iets anders.
Ook zou ik in de smartphone een sleuf voor extern geheugen willenhebben, NFC zou hij ook moeten kunnen, is gemakkelijk met mijn Sony fototoestel?

Ik heb al lang niet meer de forums gevolgd van de smartphones maar heb gemerkt dat er een (voor mij toch) een nieuw merk bij gekomen is, Wileyfox.
De Samsung Galaxy J5 kost ook rond de 200euro, is voor mij bekender dan de Welyfox maar meer ken ik er ook niet van.
De Huwai P10 lijkt ook wel wat voor 299euro en is direct ook wel maximumprijs dat ik wil gevenaan een smartphone, heeft ineens 4gb werkgeheugen?
ik weet niet of er veel verschil in zit bij dat werkgeheugen, wanneer merk je dat, gamen, apps opstarten, soms you tube kijken.

Hopelijk kunnen jullie er mij mee helpen zodat ik er vlug één kan bestellen.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:38

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Timmy269 je topic is stukken beter dan de vorige. Ik heb alleen je titel nog even gefixt, want daar stond een spelfoutje in.

Overigens geef je aan de Huawei P10 voor 299 euro gezien te hebben? Waar is dat dan? Als ik namelijk in de Pricewatch ga kijken kost het toestel 530 euro: product: Huawei P10.

Wileyfox is inderdaad een relatief nieuw merk, maar bestaat inmiddels toch al 3 jaar. Ze brengen budget toestellen uit met goede specs en goede updates. Alle toestellen zijn ze momenteel aan het updaten naar Android 7.1.2 (toestellen van 110 euro). Persoonlijk zou ik dus in deze prijsklasse altijd kiezen voor een Wileyfox toestel, dan voor een Samsung of Huawei.

De product: Wileyfox Swift 2X is momenteel hun 'top'-toestel en biedt veel waard voor zijn geld. Vingerafdrukscanner, groot scherm, veel opslag en dual sim, NFC en micro SD.

Daarnaast kan je ook nog kijken naar de pricewatch: Nokia 5 Zwart de nieuwe Nokia is een nieuw merk, maar beloofd ook goede updates te geven.

[ Voor 53% gewijzigd door rens-br op 27-07-2017 09:48 ]

• Timmy269
Sorry, het is de Huwai P10 LITE die ik gezien heb.

• debroervanhenk
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-10 11:29
Ik heb zelf een paar maanden geleden mijn Nexus 4 vervangen door een Wileyfox Swift 2+ en daar ben ik erg tevreden mee. Ik was vooral op zoek naar een betaalbare telefoon die lang ondersteund zou worden en die niet te groot is. Of ik het er vijf jaar mee uithou zoals jij van plan bent, weet ik niet, maar drie jaar moet ik er wel mee halen voordat hij te traag en te aftands wordt. Ook heeft hij NFC en ruimte voor een SD-kaart (de SD-kaart komt in de plaats van een eventuele tweede simkaart, je zal dus moeten kiezen).

De Swift 2X die Rens aanhaalt is iets duurder en heeft iets betere specificaties, waaronder een iets groter scherm met een hogere PPI (voor mij is de pixeldichtheid van de 2+ prima). Wel is de 2X iets breder dan de 2+, dus misschien is die iets minder makkelijk met één hand te bedienen. Je zou dat zelf eens moeten uitproberen.

• Timmy269
Er zijn voor die Wileyfox blijkbaar nog geen covers, welke heb jij debroervanhenk?

• magnus_ridolph
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-11-2024
Ik heb 4 jaar een Nexus4 gehad (laatste jaar met NitrogenOS). Hij is nog als nieuw maar ik wilde een iets snellere en grotere. Ik ben voor de Moto G5plus gegaan (+/- 250 euro bij CoolBlue). Bevalt tot nu toe erg goed, het is gewoon een wat grotere en snellere Nexus4 in mijn ogen.

Verwijderd

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik ken een paar mensen met Wileyfox en die zijn er wel tevreden over.

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@debroervanhenk De Wileyfox Swift 2X is maar 1mm breder dan de 2+ (Vergelijking).

De hogere resolutie en iets grotere batterij zijn eigenlijk de enige verschillen. Een leuk alternatief is nog de Moto G5 of eventueel de Samsung J5 (2016), waarbij de J5 een iets oudere SoC heeft (Qualcomm 410 ipv de 430 die de anderen hebben).

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:38

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Timmy269 schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 12:04:
Er zijn voor die Wileyfox blijkbaar nog geen niet veel covers, welke heb jij debroervanhenk?
Er zijn niet veel covers te krijgen in Nederland inderdaad. Op de website van Wileyfox en op Ebay / Aliexpress zijn we de nodige covers te vinden.

offtopic:
Overigens let even op je spelling. Het merk Huwai bestaat niet, dat is namelijk Huawei.

[ Voor 12% gewijzigd door rens-br op 27-07-2017 13:12 ]

• debroervanhenk
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-10 11:29
Toen ik de Swift 2+ kocht, zat er een oranje siliconen hoesje (zonder voorkant) bij en een schermbeschermer op. Dat hoesje was geloof ik een tijdelijke aanbieding, ik weet niet of je die er nog steeds bij krijgt. De schermbeschermer was er in de fabriek al opgeplakt. Ondertussen gebruik ik beide niet meer. Het is toch handzamer zonder hoesje en krassen vind ik niet zo erg (bovendien heb ik na drie maanden zonder nog geen krassen), en de schermbeschermer begon los te zitten. Hoewel het hoesje er prima uitzag, is de telefoon zelf toch mooier.

Het is natuurlijk wel een persoonlijke keuze.

@gwystyl: het klopt dat het maar 1,1 mm scheelt, maar de breedte vind ik wel een hele belangrijke maat als je hem met één hand wil bedienen. Overigens is de 2X wel weer ietsje korter en dunner.

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@debroervanhenk klopt dat het veel uitmaakt, maar 1 mm is nog te overzien denk ik. Mijn Blackberry Priv is 77 mm breed, en dat is ondanks de afgeronde hoeken en mijn lompe klauwen te breed naar mijn smaak om hem prettig met één hand te bedienen. Mede om die reden gebruik ik ook geen hoesje meer.

De meeste 5,0-5,2" toestellen zitten rond de 70-73 mm, en dat gaat net als de telefoon niet te dik is. Wat dat betreft kan de 2x nog wat fijner te bedienen zijn met één hand omdat hij dunner is dan de 2+.

• Timmy269
Ik denk na nog wat speurwerk toch te kiezen voor een Huawei.
De volgende 3 modellen hebben de voorkeur: Huawei 8 lite (2017), de Huawei 9 lite en de Huawei 10 lite.
De batterij van de 9 zou minder lang meegaan dan de twee andere. De 10 heeft dan weel als voordeel dat hij 4gb ram en 32 opslagcapaciteit heeft en tot 256 extern geheugen kan gaan. Het verschil van de 8 en de 10 is 100euro en de 9 valt er tussen in.

• Timmy269
De Huawei Nova lijkt me ook nog interessant voor 299euro. MMMM... moeilijk
Pagina: 1