Vreemd geluid Jamo speaker

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10:22
Sinds enige tijd heb ik bij mijn Jamo speaker (een van de twee fronts) een gek probleem. Bij bepaalde nummers hoor je op de achtergrond een vreemd geluid, vind het moeilijk om te omschrijven dus maar een video bijgevoegd. Is daarin ook heel moeilijk om te horen, maar het valt op te merken. Real life is dit geluid veel beter op te merken, het doet mij een beetje denken aan het geluid wat uit sommige autospeakers komt als je daar een beetje volume uit vraagt. Geluid kan een beetje omschreven worden alsof er een soort pingpong balletje of een muntje in de klankkast heen en weer rolt. Hoop dat de kenners aan de beschrijving voldoende hebben om het geluid uit de video te vissen.

Heb al geprobeerd de speaker te verplaatsen maar dat maakt niet uit. Ik ben vorig jaar verhuisd en hoewel ik de speakers zelf heb verhuisd met mijn auto en verder er niets heb opgelegd of wat dan en ze goed ingepakt zaten in de orginele doos kan er natuurlijk iets gebeurd zijn, valt niet uit te sluiten.

Weet iemand wat dit is, en hoe dit te verhelpen valt?

Speaker front vanaf de Jamo S426 HCS
Met een Onkyo NR 414

YouTube filmpje; YouTube: Geluid Jamo

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10:22
Helemaal niemand die hier een suggestie/idee bij heeft?

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-08 13:05
Verwijder het frontje en inspecteer de speakers op schade, deukjes, scheurtjes of vreemde voorwerpen.
Vaak zit er een soort foam tussen conus en het metalen frame van de speaker dat in de loop der jaren kan uitdrogen en scheuren bij te harde bas tonen. Hier een voorbeeld.
Of misschien is er een metaal deeltje zoals een los nietje oid in terecht gekomen die door de magnetische kracht tegen de conus plakt en irritant mee trilt.

NB: Er zitten sterke magneten in, dus kom NOOIT met metalen gereedschap in de buurt van de conus, het wordt er zo doorheen getrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freakie1NL schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 07:48:
......
Heb al geprobeerd de speaker te verplaatsen maar dat maakt niet uit.
Wat bedoel je precies met "verplaatsen"??

Verwissel de linker en rechter speakeraansluiting eens als je dat nog niet hebt gedaan en check vervolgens of het probleem meeverhuist.
Heb je de grille al eens losgehaald om te zien of er iets van schade is??