Beste mede tweakers,
Na een avondje denken kwam ik op het idee om delen van mijn huis te verlichten met RGBW led strips. Dit wil ik allemaal via één app kunnen regelen. Na wat surfen kwam ik erachter dat dit komt met een aanzienlijk prijskaartje. Met mijn (iets te grote) ego
, heb ik besloten dat ik dit zelf ook zou kunnen doen, dus heb ik heel enthousiast een raspberry pi 3 bestelt en een ledstrip van 8 meter.
Nu mijn enthousiasme wat is gedaald, besef ik me dat ik er helemaal geen verstand van heb.
Heb ooit wat basic coding gedaan in unity maar dat is jaren geleden. Heb net wat rond gekeken op het internet maar door de bomen zie ik het bos niet meer. Nu loop dus eigenlijk vast op wat te doen en welke vervolgstappen ik moet nemen. Op dit vraagstuk hoop ik van jullie advies te krijgen.
Hieronder een korte opsomming van wat ik heb, wat mijn doel is en wat eraan komt.
Wat ik heb:
Meerdere dimbare RGBW ledstrips die draadloos aangestuurd worden door een raspberry pi.
Na een avondje denken kwam ik op het idee om delen van mijn huis te verlichten met RGBW led strips. Dit wil ik allemaal via één app kunnen regelen. Na wat surfen kwam ik erachter dat dit komt met een aanzienlijk prijskaartje. Met mijn (iets te grote) ego
Nu mijn enthousiasme wat is gedaald, besef ik me dat ik er helemaal geen verstand van heb.

Hieronder een korte opsomming van wat ik heb, wat mijn doel is en wat eraan komt.
Wat ik heb:
- Raspberry pi 3 B
- RGBW ledstrip 8m
- Soldeerset
- Microsoft visual studio(om mezelf c++ aan te leren)
- Breadboard
- Draadloze receiver voor ledstrips
Meerdere dimbare RGBW ledstrips die draadloos aangestuurd worden door een raspberry pi.