Op zaterdag 07 juli 2001 20:42 schreef diddel het volgende:
Je voltage heeft juist wel een grote invloed op de temperatuur. Frequentie daarentegen maakt een stuk minder uit.
Dat zou je inderdaad denken maar het vreemde is dat ik het niet zo merk. Van de andere kant heb ik het nog niet echt nauwkeurig en betrouwbaar gemeten. Vermogen is natuurlijk I*V of R*V^2. Met gelijke weerstand stijgt het vermogen met de spanning. Moet dus toch wel in hitte schelen.
Er zijn echter hier niet veel zoals ernst al zei die het voltage verlagen. Eerder verhogen om nog net wat verder te komen.
Dat klopt natuurlijk. Maar met het warme weer van de afgelopen dagen is het wel handig om de performance wat omlaag te zetten. De pc staat op mijn slaapkamer en als het daar dan 's avonds 28 graden is... Van de andere kant zijn er nog veel andere hitteproducenten (monitor, hd....) waar je geen invloed op hebt, dus veel zin heeft het allemaal niet.
Het is leuk om een maximale performance te halen maar van de andere kant is het ook wel eens leuk om een minimaal verbruik en warmte ontwikkeling te halen. Vooral als je je pc op dat moment gebruikt voor zaken als office, internetten en GP3 (de laatste heeft een maximale framerate van 25 en mijn monitor gaat niet verder dan 800x600

)
Overclocken is dus voor mij op het moment nogal overkill.
Dutchman