Mijn vraag
Beste allen,
In het kort...
Probleem: toetsenbord en muis van laptop werken niet meer na update win10.
Oorzaak: ik gok op drivers
Wat heb ik geprobeerd:
1. extern usb toetsenbord en muis aansluiten, werkt beide niet.
2. Geprobeerd in BIOS te komen, niet gelukt.
3. Accu eruit halen na afsluiten en na 30 seconden er weer in en opstarten.
4. Iphone oplader in de usb poorten doen en telefoon laadt op, dus er is wel stroom werking plus laptop herkent iphone en geeft zowel usb sound als rechtsonder een optie voor installeren.
Vraag: hoe kan ik de voorgaande drivers/update ongedaan maken?
Uitgebreide beschrijving.
Onlangs heb ik mijn asus n76v laptop (standaard win
geupgrade met een nieuwe ssd en verse legale win10 installatie wat een paar weken perfect werkte, tot vanmiddag...
Nadat ik gister de laptop had afgesloten (bijwerken en afsluiten optie) starte deze vanmiddag op zonder werkend toetsenbord.
De usb muis die bij de laptop was geleverd werkte toen nog wel en na een driverbooster run bleken de drivers voor toetsenbord en touchpad van de laptop niet goed te zijn.
Na een zoektocht op google kwam als tip de laptop af te sluiten, te ontkoppelen en de accu eruit te halen. Zo gezegd zo gedaan maar na deze tip werkte de muis ook niet meer, niet eens een zichtbare cursor.
Nu kan ik de laptop opstarten en uitzetten met de aan knop en verder kan ik niets doen. Geen reacties van toetsen, usb poorten (4 stuks) geven allemaal een geluid bij aansluiten en geven een installie weer van de desbetreffende hardware met correcte naam.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 op een systeem met windows 8 van origine, 64bits. Ik heb de laptop bij iemand onder gebracht, die voor mij de nieuwe win10 installatie erop heeft gezet. Ik beschik dus niet over de cd('s) of keys...
Hardware
Intel i7 3630qm 2.4 ghz
8gb ddr3
Nvidia geforce 650m
Een link hier op tweakers naar de laptop:
pricewatch: Asus N76VZ-V2G-T1142H
Beste allen,
In het kort...
Probleem: toetsenbord en muis van laptop werken niet meer na update win10.
Oorzaak: ik gok op drivers
Wat heb ik geprobeerd:
1. extern usb toetsenbord en muis aansluiten, werkt beide niet.
2. Geprobeerd in BIOS te komen, niet gelukt.
3. Accu eruit halen na afsluiten en na 30 seconden er weer in en opstarten.
4. Iphone oplader in de usb poorten doen en telefoon laadt op, dus er is wel stroom werking plus laptop herkent iphone en geeft zowel usb sound als rechtsonder een optie voor installeren.
Vraag: hoe kan ik de voorgaande drivers/update ongedaan maken?
Uitgebreide beschrijving.
Onlangs heb ik mijn asus n76v laptop (standaard win
Nadat ik gister de laptop had afgesloten (bijwerken en afsluiten optie) starte deze vanmiddag op zonder werkend toetsenbord.
De usb muis die bij de laptop was geleverd werkte toen nog wel en na een driverbooster run bleken de drivers voor toetsenbord en touchpad van de laptop niet goed te zijn.
Na een zoektocht op google kwam als tip de laptop af te sluiten, te ontkoppelen en de accu eruit te halen. Zo gezegd zo gedaan maar na deze tip werkte de muis ook niet meer, niet eens een zichtbare cursor.
Nu kan ik de laptop opstarten en uitzetten met de aan knop en verder kan ik niets doen. Geen reacties van toetsen, usb poorten (4 stuks) geven allemaal een geluid bij aansluiten en geven een installie weer van de desbetreffende hardware met correcte naam.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 op een systeem met windows 8 van origine, 64bits. Ik heb de laptop bij iemand onder gebracht, die voor mij de nieuwe win10 installatie erop heeft gezet. Ik beschik dus niet over de cd('s) of keys...
Hardware
Intel i7 3630qm 2.4 ghz
8gb ddr3
Nvidia geforce 650m
Een link hier op tweakers naar de laptop:
pricewatch: Asus N76VZ-V2G-T1142H