Advies RAM geheugen

Pagina: 1
Acties:

• fb_consultancy
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-07-2021
Beste tweakers,

Ik wil het geheugen van mijn PC wat uitbreiden maar weet eigenlijk niet goed welk geheugen ik het beste kan nemen. Ik heb een Asus Sabertooth x58 moederbord met een i7 930.
Voor verdere details zie Speccy.

Momenteel heb ik 2x 4GB HyperX FURY - DDR3 gekocht bij Azerty voor € 47,90
Maar als ik hierop klik in de order history bij azerty kom ik op de volgende pagina:

https://azerty.nl/product...x-fury-ddr3-8-gb-2-x-4-gb

Voor € 74,16

Is geheugen zoveel duurder geworden of klopt die link gewoon niet?

Ik zoek een?
[i]RAM geheugen, als upgrade voor Battlefield 1/i]

Wat is je budget?
maximaal 100 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Er zit nu 2x 4GB Kingston hyper x in

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
http://speccy.piriform.com/results/ZBYTABXTgYmbwM2Jca1ZtP7.

Alvast bedankt!

• untflanked
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08-02 17:35
Ram is gewoon stukken duurder geworden helaas.

Ryzen 7700 | RX 6800 XT | 2x16GB DDR5 | Cooler Master NR200P

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:27
V&A aangeboden: Kingston HyperX Fury black HX318C10FBK2/8

Helaas is nieuw ram erg duur geworden.

Ik vraag mij alleen af of Ram wel je de bottleneck is hier. En je niet al best oude CPU en "matige" GPU.

• fb_consultancy
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-07-2021
Oke bedankt, ik hoef battlefield niet op de hoogste settings te kunnen spelen maar volgensmij is 8GB geheugen wel erg weinig voor battlefield 1 toch?

Verwijderd

Wat zegt MSI Afterburner over het ram gebruik. Ofwel, hoeveel ram wordt er ingame gebruikt? En als je toch Afterburner draait kan je meteen zien wat wel de bottlekneck is.

Mocht het ram tegen de max aan zitten kan je er beter 1x4Gb bij prikken zodat je gebruik kunt maken van triplechannel.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2017 22:36 ]

• Illusfyi
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 21-12-2025
Misschien kan je wat beter geholpen worden als je wat uitgebreider bent. Ik vermoed door je woordkeuze haast dat je BF1 nog niet hebt proberen te spelen? Anders zou je wel doorhebben als je geheugen tekort komt. 8GB ram zou trouwens genoeg moeten zijn. Zijn de prestaties van je pc lager dan de gewenste prestaties?

Het is zoals ACB2401 al aangaf op zich aan te raden een derde dimm erbij te prikken aangezien het platform van je CPU gemaakt is voor triple channel.
Echter, als je betere prestaties wilt, wordt het tijd om je CPU te upgraden. Je GPU is nog wel voldoende voor 1080p. Als je toch gaat upgraden is het zonde om nu nog een derde dimm erbij te kopen. Zeker omdat alle nieuwe CPU platformen DDR4 gebruiken.

Trouwens, "200 series" GPU in de speccy zegt niet heel veel over welke GPU er in je systeem zit... Ik heb nu leuk opgezocht met je GPU bios nummer welke GPU je hebt (280x). Dus in het vervolg een kort lijstje maken met de specifieke onderdelen ipv 10 pagina's aan overbodige speccy data. Sowieso wat prettiger als het direct zichtbaar is in je topicstart in plaats van iedereen die wilt helpen nog even een externe site te laten bezoeken.
Pagina: 1