Computer Hapert Tijdens Gamen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Heijnen
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19-12-2023
Mijn vraag
Als ik aan het gamen ben, of dit nu al voor een tijdje is of al na 10 minuten, krijg ik frame drops wat gepaard gaat met happeringen van het beeld. Hierna komt er een zoem-geluid uit mijn boxen of koptelefoon. Heeft iemand enig idee wat hier het probleem kan zijn? Ik denk zelf de voeding maar die is net 2 maand oud..

Hardware die ik gebruik
Operating System
Windows 10 Pro 64-bit
CPU
AMD Phenom II X6 1090T 44 °C
Thuban 45nm Technology
RAM
8,00GB Dual-Channel DDR3 @ 669MHz (9-9-9-24)
Motherboard
Gigabyte Technology Co. Ltd. GA-MA790XT-UD4P (Socket M2) 39 °C
Graphics
BenQ XL2430T (1920x1080@144Hz)
ASUS VH222 (1920x1080@60Hz)
3072MB ATI AMD Radeon R9 200 Series (MSI) 47 °C
Storage
465GB Western Digital WDC WD5000AAKS-22V1A0 ATA Device (SATA) 34 °C
223GB Crucial CT240BX200SSD1 ATA Device (SSD)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Merk en type van je voeding?

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Heijnen
Sharkoon WPM600 Bronze 600W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-10 08:17
Wat zijn je temperaturen tijdens het gamen?

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Heijnen
cpu rond de 70 en gpu rond de 50 graden

[ Voor 5% gewijzigd door Bas Heijnen op 26-07-2017 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-10 17:40

SA007

Moderator Tweaking
Move naar VB, dit heeft daar een wat beter plaats dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Klinkt als een CPU die onderklokt omdat de CPU te heet word of het moederbord niet voldoende stabiele spanning aan de CPU kan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De maximum temperatuur van die cpu is 62 graden. Daarboven gaat hij throttelen

Welke cpu koeler gebruik je?
Is de cpu koelr ooit wel eens schoongemaakt?
Is de koelpasta ooit vervangen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bas Heijnen
Ik gebruik een Scythe Mugen 4. Heb hem vandaag schoongemaakt met een compressor omdat de pc happerde. Nog nooit de gel vervangen.. Oeps..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

Die voeding is overigens ook een dampende hoop excrement. Geen idee welke droeftoeters die dingen positieve reviews durven te geven. Het is net geen MS-Tech, maar toch.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

70 graden met een Mugen 4. Hier is iets mis!

Welk merk en type behuizing heb je en hoe zijn de casefans geplaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas Heijnen
Beluchting is goed daar kan ik zeker van zijn. Ik ben misschien iets op het spoor. In de Bios staat dat de CPU 14750 volts krijgt. Ik ben van mening dat de cpu hierdoor te warm word..
Iemand hier zijn of haar mening over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusfyi
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 21-08 01:06
1,475V is een redelijk normale spanning voor die CPU. Je CPU zal onderhand wel richting de 7 jaar oud zijn, dus dan is de koelpasta inderdaad wel iets achteruit gegaan, maar meestal moet dat niet veel uitmaken. Opzich is 70C nou niet direct een gevaarlijke temperatuur, alhoewel misschien wat te hoog in dit geval, maar daar kan ik zelf weinig over zeggen.

Echter zal ik het niet direct bij de CPU zoeken. Zoemgeluid uit koptelefoon klinkt eerder als je onboard DAC die niet heel mooie gelijkstroom aangeleverd krijgt van het moederbord of de voeding of te sterke interferentie met een ander onderdeel van het moederbord (ik heb eens een mobo gehad waar je kon horen als de muis bewoog...). Slechte spanningsregeling door je voeding of moederbord kan natuurlijk ook je CPU terug laten klokken etc wat FPS drops veroorzaak. Een voeding, en elke ander onderdeel ook, kan toevallig net een foutje bevatten waardoor hij heel snel/al bij ontvangst kapot is.
Sharkoon is ook nou niet direct een merk dat ik associeer met kwaliteitsvoedingen. Dus ik raad zeker aan het systeem te testen met een andere voeding mocht je die mogelijkheid hebben.

Je geeft verder aan dat je voeding twee maanden geleden is vervangen. Dus ik neem aan dat de rest van het systeem met de vorige voeding is gebruikt die het begeven had? Voedingen, zeker de bommen geleverd door ms-tech en dergelijke merken, kunnen nog wel eens andere onderdelen slopen als ze het zelf beginnen te begeven (of nog "normaal" werken zoals sommige slechte voedingen). Dus het kan ook zomaar zijn dat je moederbord is gesloopt door je vorige voeding. Maar, zoals ik al aangaf, zou ik het toch eerst zoeken bij de voeding.
Pagina: 1