Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Switch doet raar. Discolampjes...

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Sybren_E
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-11 15:04
Hey medetweakers,

Ik heb via mijn werk een 19" switch meegekregen die raar deed. Zodra je hem aan zet gaan alle lampjes op de switch knipperen en dit gaat eindeloos door. Ze hebben dit op mijn werk eerder gehad met deze switch en toen hebben ze hem een kwartier uit gezet en daarna weer aan en toen was alles verholpen.

Ik heb hem al een aantal dagen uit gehad en geprobeerd te resetten. maar dit mocht niet baten.

Mijn vraag
Iemand enig idee wat dit kan veroorzaken en hoe ik dit kan oplossen, want dan zou ik mooi een gratis switch hebben :9

Relevante software en hardware die ik gebruik
de switch is een ovislink ether-fsh2402gt en heb er geen software van....

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Lang uit zetten en resetten. Ook heb ik de fabrikant gemaild maar denk dat deze failliet is. Deze reageert in ieder geval niet.

PS mocht iemand de software hebben van deze switch dan zou ik die graag willen hebben _/-\o_

[YouTube: https://youtu.be/VtJ59TGF_W0]

Groetjes
Sybren

Beste antwoord (via Sybren_E op 27-07-2017 09:27)

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:45

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Schroef 'm eens open! Bolle elco's? :9

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Schroef 'm eens open! Bolle elco's? :9

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• Sybren_E
Ik heb hem open geschroefd maar heb daar niet naar gekeken. Zal ik nog even doen! (Hoe weet ik of ze bol zijn? Of is dat duidelijk te zien haha?)

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:50
Dat is vaak duidelijk te zien. Maar als je wat duidelijke fotos maakt dan kunnen wij het ook even bekijken.

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Het zijn kleine ronde cilindertjes, de 'kop' is dan niet meer vlak en kan lekken.

• MarchelHoek
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-11 19:46
Lijkt me iets van een probleem in de voorziening van de stroom.

Bolle elco's zijn goed te herkennen.. Kapje aan de bovenkant van een elco is normaal plat..

Bla Bla Bla

• Japidoff
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-11 18:58
het lijkt op de video dat de leds onregelmatig knipperen klopt dat ook?

en software, denk je dat het een managed switch is dan? (klinkt logisch als er een reset knop op zit...)

heeftie een rj11 aansluiting of een DB9? voor een serieële verbinding?

gang is alles

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Had een 3Com gbit switch die ook een soort disco patroon gaf, dit kon ik oplossen met een nieuwe adapter. Zit de voeding in de switch gebouwd of heb je ook een losse adapter?

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
95% zeker een brakke voeding. Switch probeert op te starten, voedignsspanning stort in, switch gaat uit. Repeat. Vermoedelijk slechte elco's, ze hoeven hiervoor niet eens bol te staan.
Post eens een naaktfoto van de switch.

• Sybren_E
@TommyboyNL @PD2JK Ik voer moed idd een elco die bol is. Heb 1 gevonden bij voedings gedeelte die zilver met bruin kopje heeft.

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:50
Dat klinkt inderdaad als een slechte elco. Simpel te vervangen als ej een beetje kunt solderen.

• TommyboyNL
  • Niet online
Post toch even een foto, wellicht zijn er nog meer die verdacht zijn.

• Sybren_E
@TommyboyNL Ben ik mee bezig. Mijn telefoon werkt alleen nog niet mee haha

• Sybren_E
@Japidoff Ik dacht eerst ook dat hij niet managed was maar na het online vinden van de gebruiksaanwijzing vermoed ik dat hij dat wel is. Zijn wel alleen maar rj45 aansluitingen.

http://www.cipis.net/ovis...ANUAL/Ether-FSH2402GT.pdf

• Sybren_E
Hier de foto's

;)

http://i67.tinypic.com/2w50os5.jpg

http://i63.tinypic.com/2432437.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door Sybren_E op 26-07-2017 21:13 ]

Verwijderd

Ik zou maar al die elco's vervangen. Ze kosten een paar euro.

Als je een adresje nodig hebt, kan je ze in Amsterdam bij een electronica winkel halen. Kan je ze meteen opmeten. Neem wel de switch (of alleen de voeding) mee.

Je kan ze ook op Conrad bestellen, maar je moet heel goed de steek weten en de dikte etc....

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

De twee groene zijn iig duidelijk bol, dus PD2JK gokte (vermoedelijk uit flinke ervaring ;) ) helemaal goed.

Advies hierboven is ook goed, als er bolle elco's zijn, is de kans groot dat de andere van even slechte kwaliteit zijn en zelf zwakste schakel gaan zijn zodra je de bolle vervangen hebt. Dus idd allemaal vervangen.

Oslik blyat! Oslik!

• Sybren_E
@dion_b Haha oke, dat word me dan teveel werk. als ik er 1 moest vervangen had ik het wel gedaan.

Dan zet ik hem morgen op de V&A voor iemand om hem gratis af te halen in Harderwijk als er belang bij is.

Want weg gooien is zonde als ik er een knutselaar blij mee kan maken ;)

Verwijderd

Het gaat maar om 5 elco's. Die wil ik nog wel kostenloos voor je vervangen.

• TommyboyNL
  • Niet online
Je kan ook overwegen de hele voeding te vervangen. Ik verwacht dat op de elco met de groene sticker (deze elco is waarschijnlijk wel nog heel) een label zit hoeveel spanning en stroom deze voeding kan leveren.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik woon in Zwolle en ik wil ze ook best voor je vervangen, als je nog ruim 2 weken geld hebt...

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01:56

Zorian

What the fox?

sypie schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 00:31:
Ik woon in Zwolle en ik wil ze ook best voor je vervangen, als je nog ruim 2 weken geld hebt...
Hoeveel euro is 2 weken? :? :+
Het is dat ik niet kan solderen (niet zo nauwkeurig) anders had ik het wel even gedaan. Moet toch in Harderwijk zijn 1 deze dagen. :)

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Ik denk dat sypie 'geduld' bedoelde, maarja: autocorrect he :)

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:56
TommyboyNL schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 23:03:
Je kan ook overwegen de hele voeding te vervangen. Ik verwacht dat op de elco met de groene sticker (deze elco is waarschijnlijk wel nog heel) een label zit hoeveel spanning en stroom deze voeding kan leveren.
Dan wel vervangen met iets fatsoenlijks. Ik heb tot nu toe stuk of 6 Aten KN9116 KVM switches gerepareerd door de voeding te vervangen met een nieuwe van Aten, die dingen leven 3 jaar en daarna kan je weer...

• Sybren_E
Ik heb zojuist @sypie een bericht gestuurd ;)

Thanks voor jullie hulp jongens!

@Verwijderd Had hem ook wel naar jou willen brengen maar weet niet welke plaats je woont en ik kom elk weekend door zwolle heen haha.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:23
Goed dat je het apparaat niet in de container dondert maar een tweede leven wilt geven.
De kans is echter wel groot dat het ding veel stroom zuipt en daardoor voor thuisgebruik niet interessant is. Een kleine 8-16p switch is vaak veel zuiniger.

De switch is wel handig om ervaring op te doen met VLANs e.d. (als het een managed switch is tenminste).

• Sybren_E
@ThinkPad Stroom verbruik maakt niet zoveel uit. Ik woon nog thuis en mijn ma vindt het juist leuk als ik klooi met dat soort spullen en die maakt het qua stroom verbruik niks uit.

Wat ik er van begrijp is hij inderdaad managed. en mijn bedoeling is dan ook om er ervaring mee op te doen haha. Heb nu een 5p gig switch vol en een 8p switch bijna vol(oeps?) ik hou er nogal van om apparaten te bekabelen. En dat alles op een zolder... :P

• [Mad Max]
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:48
Sybren_E schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 09:27:
@ThinkPad Stroom verbruik maakt niet zoveel uit. Ik woon nog thuis en mijn ma vindt het juist leuk als ik klooi met dat soort spullen en die maakt het qua stroom verbruik niks uit.

Wat ik er van begrijp is hij inderdaad managed. en mijn bedoeling is dan ook om er ervaring mee op te doen haha. Heb nu een 5p gig switch vol en een 8p switch bijna vol(oeps?) ik hou er nogal van om apparaten te bekabelen. En dat alles op een zolder... :P
Totdat ze de stroomrekening krijgt te zien en jij nog wat meer apparatuur hebt staan.
Zelf ooit met een paar servers aan het testen geweest. Constant 1.200W uit het stopcontact trekken betekent een rondetijd record voor de kWh meter in de meterkast.

• Sybren_E
@Ruerd Jan Hahaha mooi verwoord. Ik had eerst nog veel mee draaiend en die staan inmiddels uit of zijn stuk. Er kan wel weer wat voor in de plaats dus. Qua stroom zijn wij thuis echt groot verbruikers. Wonen met zijn 2en maar gebruiken voor een gezin van 4 haha.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Sybren_E schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 09:39:
@Ruerd Jan Hahaha mooi verwoord. Ik had eerst nog veel mee draaiend en die staan inmiddels uit of zijn stuk. Er kan wel weer wat voor in de plaats dus. Qua stroom zijn wij thuis echt groot verbruikers. Wonen met zijn 2en maar gebruiken voor een gezin van 4 haha.
Iets als dit is totaal niet handig voor permanent thuisgebruik. Als je al zoveel poorten nodig hebt, wil je een moderne switch met power management die dit ding niet heeft.

Waar het wel nuttig voor is, is voor incidenteel gebruik. Mocht je ooit een LAN-party willen houden, dan is het perfect geschikt :)

Oslik blyat! Oslik!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-11 11:41
ThinkPadd schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 09:23:
Goed dat je het apparaat niet in de container dondert maar een tweede leven wilt geven.
De kans is echter wel groot dat het ding veel stroom zuipt en daardoor voor thuisgebruik niet interessant is. Een kleine 8-16p switch is vaak veel zuiniger.

De switch is wel handig om ervaring op te doen met VLANs e.d. (als het een managed switch is tenminste).
En de terugverdientijd om een (bijna) gratis switch te vervangen door een zuiniger model? O-)

Ben het met je eens dat het geen kwaad kan om spullen die 24/7 aan het net hangen (deels) te selecteren op stroomverbruik, maar van de andere kant, hobby's kosten geld.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

gastje01 schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 12:32:
[...]

En de terugverdientijd om een (bijna) gratis switch te vervangen door een zuiniger model? O-)

Ben het met je eens dat het geen kwaad kan om spullen die 24/7 aan het net hangen (deels) te selecteren op stroomverbruik, maar van de andere kant, hobby's kosten geld.
Als je maar 16 poorten gebruikt heb je voor EUR 45 al een fatsoenlijke. Ervan uitgaande dat die monster misschien 15W meer verbruikt volcontinu dan een simpele 16-poorts met power saving scheelt het je EUR 33 per jaar. Dus in nog geen anderhalf jaar heb je de nieuwe switch eruit. Dat lijkt me een no-brainer :z

Hobby's mogen rustig geld kosten, maar dat is allerminst reden om dom om te gaan ermee. Geld besparen waar het niet nodig is houdt meer geld over voor de dingen die er wel toe doen :)

Edit:
Had de specs van dat Ovislink geval nog niet helder. Situatie is iets complexer, aangezien het een managed switch is met 24x100Mbps en 2x1Gbps uplink en het zou zowaar max 20W verbruiken. Dus het zal daadwerkelijk zuiniger zijn dan de twee kleine switches die het zou vervangen, maar je valt dan terug op 100Mbps Ethernet. Word je denk ik ook niet vrolijk van :o

[ Voor 22% gewijzigd door dion_b op 27-07-2017 13:08 ]

Oslik blyat! Oslik!

• Sybren_E
@dion_b Ik ben ook niet van plan deze jaren te laten draaien. Ben een studentje. zodra ik het geld heb voor een degelijke switch ga ik die ook zeker halen. Tot die tijd kan ik mooi oefenen met het managed gedeelte van deze switch ;)

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zorian schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 00:45:
[...]

Hoeveel euro is 2 weken? :? :+
Het is dat ik niet kan solderen (niet zo nauwkeurig) anders had ik het wel even gedaan. Moet toch in Harderwijk zijn 1 deze dagen. :)
Typo op de iPad. Geld-> geduld.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:36

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Sybren_E schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 20:59:
@TommyboyNL Ben ik mee bezig. Mijn telefoon werkt alleen nog niet mee haha
Sybren_E schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 21:01:
@Japidoff Ik dacht eerst ook dat hij niet managed was maar na het online vinden van de gebruiksaanwijzing vermoed ik dat hij dat wel is. Zijn wel alleen maar rj45 aansluitingen.

http://www.cipis.net/ovis...ANUAL/Ether-FSH2402GT.pdf
Volgende keer graag alles in 1 reactie plaatsen. Je kunt achteraf je bericht bewerken met de edit knop als je informatie wil toevoegen :Y)

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1