Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het moet een gaming PC worden voor games zoals Overwatch, Diablo 3, Cities Skylines, Destiny 2. De intentie is om deze en komende spellen in dit genre gedurende 2 jaar te kunnen spelen op een goede setting (High)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Voor de desktop en de monitor heb ik 1000 euro over.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, ik heb deze nu in mijn PS4 zitten, het idee is om deze mee te nemen naar mijn desktop. Dit is voldoende ruimte voor mij. (foto's e.d. staan op de NAS)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit is deels de vraag die ik jullie wil stellen aan de hand van onderstaande 2 builds.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geluidsniveau mag zo laag mogelijk, de desktop komt namelijk in de woonkamer te staan. is een meerprijs waard.
Daarnaast zo veel mogelijk waarde voor m'n geld.
Als laatste wil ik een systeem aanschaffen welke ik de komende jaren kan blijven upgraden, het liefst per onderdeel en zo elke paar jaar een kleiner bedrag uit te geven dan nu.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb hieronder 2 builds gemaakt. 1 is gebaseerd op de MSI Nightblade, deze kan ik via via voordeliger aanschaffen. Vanwege de Intel videokaart heb ik gekozen voor de goedkoopste monitor met G-sync. Gezamenlijk kost deze set mij 1200 Euro.
Daarnaast heb ik hierdoor een 1TB schijf en een 256GB SSD 'extra'.
Aan de andere kant heb ik deze build bij elkaar geklikt op tweakers, een witte kast valt goed weg in mijn huis dus heeft een voorkeur. Daarnaast heb ik nu gekozen voor een intel CPU omdat ik her en der lees dat deze beter is voor games. De AMD videokaart heb ik gekozen vanwege de aanwezige Free-sync, wat enorm scheelt bij het kopen van de monitor:
In beide gevallen ben ik over mijn budget heen. Van de eerste optie weet ik zeker dat het 'werkt' omdat dit een bestaande PC is. Van de tweede optie weet ik niet zeker of ik alles heb en of ik de juiste onderdelen heb gekozen (let op: SSD heb ik al).
Mijn vragen aan jullie:
Heb ik in mijn tweede build "Computer Yailen" alle onderdelen voor een goed werkende PC?
Wat kan er beter/goedkoper aan de tweede build?
Naar welke build gaat jullie voorkeur uit? En belangrijker: Waarom?
Mijn dank is groot
Het moet een gaming PC worden voor games zoals Overwatch, Diablo 3, Cities Skylines, Destiny 2. De intentie is om deze en komende spellen in dit genre gedurende 2 jaar te kunnen spelen op een goede setting (High)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Voor de desktop en de monitor heb ik 1000 euro over.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, ik heb deze nu in mijn PS4 zitten, het idee is om deze mee te nemen naar mijn desktop. Dit is voldoende ruimte voor mij. (foto's e.d. staan op de NAS)
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Sandisk Ultra II SSD 960GB | € 283,68 | € 283,68 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 283,68 | |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit is deels de vraag die ik jullie wil stellen aan de hand van onderstaande 2 builds.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geluidsniveau mag zo laag mogelijk, de desktop komt namelijk in de woonkamer te staan. is een meerprijs waard.
Daarnaast zo veel mogelijk waarde voor m'n geld.
Als laatste wil ik een systeem aanschaffen welke ik de komende jaren kan blijven upgraden, het liefst per onderdeel en zo elke paar jaar een kleiner bedrag uit te geven dan nu.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb hieronder 2 builds gemaakt. 1 is gebaseerd op de MSI Nightblade, deze kan ik via via voordeliger aanschaffen. Vanwege de Intel videokaart heb ik gekozen voor de goedkoopste monitor met G-sync. Gezamenlijk kost deze set mij 1200 Euro.
Daarnaast heb ik hierdoor een 1TB schijf en een 256GB SSD 'extra'.
| 1 | Acer Predator XB240HA Zwart | € 366,75 | € 366,75 |
| 1 | MSI Nightblade MI2 205EU | € 845 | € 845 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.211,75,- | |
Aan de andere kant heb ik deze build bij elkaar geklikt op tweakers, een witte kast valt goed weg in mijn huis dus heeft een voorkeur. Daarnaast heb ik nu gekozen voor een intel CPU omdat ik her en der lees dat deze beter is voor games. De AMD videokaart heb ik gekozen vanwege de aanwezige Free-sync, wat enorm scheelt bij het kopen van de monitor:
| 1 | Intel Core i7-7700 Boxed | € 306,20 | € 306,20 |
| 1 | MSI B150M BAZOOKA | € 66,47 | € 66,47 |
| 1 | Gigabyte AORUS Radeon RX 580 8GB | € 289,- | € 289,- |
| 1 | Phanteks Eclipse P400S Wit | € 81,51 | € 81,51 |
| 1 | Acer XF240H Zwart | € 243,62 | € 243,62 |
| 1 | Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM | € 19,89 | € 19,89 |
| 1 | Crucial CT2K4G4DFS8213 | € 64,95 | € 64,95 |
| 1 | be quiet! Pure Power 10 400W | € 53,49 | € 53,49 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.125,13 | |
In beide gevallen ben ik over mijn budget heen. Van de eerste optie weet ik zeker dat het 'werkt' omdat dit een bestaande PC is. Van de tweede optie weet ik niet zeker of ik alles heb en of ik de juiste onderdelen heb gekozen (let op: SSD heb ik al).
Mijn vragen aan jullie:
Heb ik in mijn tweede build "Computer Yailen" alle onderdelen voor een goed werkende PC?
Wat kan er beter/goedkoper aan de tweede build?
Naar welke build gaat jullie voorkeur uit? En belangrijker: Waarom?
Mijn dank is groot