Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Desktop Upgrade [CPU,MOBO,RAM] Maar wat?

Pagina: 1
Acties:

• solidmax
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-03 15:24
Geachte Tweakers,

Al een tijd zit ik te denken om mijn PC te up-graden. Inmiddels is my systeem redelijk verouderd en ik wil bij blijven. Mijn Video Kaart is het meest recente stuk hardware vandaar dat ik die nu NIET direct wil mee upgraden mede door sprijding van kosten.

Graag zou ik hulp en/of advies willen over wat de beste upgrade zal zijn in mijn geval. Wat geeft de beste waarde voor mijn geld, en wat is allround de beste keuze

Ten eerste: Doel - Ik gebruik mij PC voor gamen, van bf1 tot PUBG tot LoL. Vooral PUBG geeft mij veel frame drops maarja het is ook nog in Alpha state.
Ik heb altijd met plezier AMD gehad, maar na alle jaren ga ik toch de overstap maken naar INTEL, zelfs met de nieuw Ryzen uit nu. Ik leg toch liever wat extra neer voor meer betrouwbaarheid.

De upgrade mag tussen de 400/480,- Euro Kosten voor een:

- Intel CPU (i7,i5) ? i7 7700K? (maybe overkill oordeel aan de experts)
- Mobo, passend bij CPU natuurlijk, klaar voor toekomstige GPU upgrade.
- 16 GB Ram.
- Kan mijn huidige voeding nog mee?

Mijn huideige specs zijn:
*CPU - AMD Phenom(tm) II X6 1100T Processor @ 3306.3 MHz
*GPU - AMD Radeon MSI R9 270X
*Mobo - AsRock 870 Extreme 3
*Ram - 8GB DDR3 - 2003.8Mhz
*Power - Cooler Master 600W Silent Pro
*Memory - Samsung 500GB SSD / Seagate Baracuda Black 1,5 TB

Ik plan de aanschaf te doen eind Augustus.

Ik hoop op goede reacties.
Bij Voorbaad bedankt

Groetjes!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Ga je overclocken of wil je die optie open houden? Dat is belangrijk in je keuze voor onderdelen. Niet overclockbare onderdelen zijn goedkoper.

Indien je wil gamen en voor Intel kiest dan is de Core i7 7700(K) de beste keuze. Snelste single threaded prestaties en ook acht threads in totaal.

Indien je niet wil overclocken:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-7700 Boxed€ 306,20€ 306,20
1MSI B250 PC Mate€ 91,95€ 91,95
1Crucial Ballistix Sport LT BLS2C8G4D240FSB€ 129,90€ 129,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 528,05

Indien je wil overclocken of de optie open wil houden:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-7700K Boxed€ 331,87€ 331,87
1MSI Z270 SLI Plus€ 137,-€ 137,-
1be quiet! Pure Rock Slim€ 23,-€ 23,-
1Crucial Ballistix Sport LT BLS2C8G4D240FSB€ 129,90€ 129,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 621,77

Je komt in beide gevallen (wat) boven je budget, maar de Core i7 is een veel betere koop dan de i5. De 7700K wordt geleverd zonder koeler en zal je dus eentje erbij moeten kopen. De 7700 wordt geleverd met een stock koeler. Een aftermarkter koeler is niet noodzakelijk tenzij je dat wil.

Wat betreft je voeding, hoe oud is die nu? Indien even oud als de rest van je hardware dan is mijn advies om deze te vervangen.

• solidmax
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-03 15:24
Beste CMD-Snake,

Sorry voor de late reactie, ik was er even tussenuit (vakantie :D)

De PSU heb ik aangeschaft met de processor en het moederboord dus deze is al redelijk oud.
Is het daarom noodzaak deze mee te upgraden of kan hij nog even, daarnaast is de wattage wel voldoende?
Aangezien de upgrade minimaal 550,- kost kan een PSU er ook nog wel bij.

Daarnaast overclocken of niet? Ik ben een competative gamer dus wil graag perfrormance, Maar de i7 7700 komt al met een kloksnelheid van 4,2 / 4,5 Ghz. Dat is eigenlijk als snel genoeg toch?
Wat heeft het voor waarde om de extra 100 euro uit te geven voor een duurder mobo en de 7700K versie?

Verder zijn er geen nadelen van en houden van mijn huidige kast ten opzichte van een nieuwe kopen?

Alvast bedankt voor je reactie, je hebt me heel goed gehoplen in je eerste reactie.

Groetjes Max