Aanschafadvies laptop voor gaming + media

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendeleeuw96
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 04-10-2020
OFF

[ Voor 101% gewijzigd door jeroendeleeuw96 op 31-07-2018 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je zelf al onderzoek gedaan? (pricewatch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendeleeuw96
Verwijderd schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 19:50:
Heb je zelf al onderzoek gedaan? (pricewatch)
Jazeker, maar ik kom er niet goed uit welk verband ik nodig zou hebben qua processor en videokaart samen. Bijv i5 of i7, en gtx 1050/60/70.

Hoor graag.
Mvg Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk eens wat de eisen zijn voor de games die je wilt spelen, wat voor resolutie en beeldscherm je wilt hebben, hoeveel opslag en hoeveel RAM. Kan je toch gemakkelijk in de Pricewatch invullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

jeroendeleeuw96 schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 23:22:
[...]

Jazeker, maar ik kom er niet goed uit welk verband ik nodig zou hebben qua processor en videokaart samen. Bijv i5 of i7, en gtx 1050/60/70.

Hoor graag.
Mvg Jeroen
Voor een leuk potje GTA op 1080p moet je zoeken in de richting i5 + 8 GB ram + gtx 1060

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendeleeuw96
Verwijderd schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 00:34:
Kijk eens wat de eisen zijn voor de games die je wilt spelen, wat voor resolutie en beeldscherm je wilt hebben, hoeveel opslag en hoeveel RAM. Kan je toch gemakkelijk in de Pricewatch invullen?
Bedankt voor je reactie. Ik kijk naar de eisen, maar dit gaat voornamelijk over lage/normale kwaliteit. Ik wil graag de komende 3/4/5 jaar goed zitten qua laptop.

Mvg Jeroen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomaskrop
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-12-2022
pricewatch: MSI GP62MVR 6RF-233NL (Leopard Pro)

Goeie laptop, goeie prijs.
Als je de ram te weinig vind kan je altijd een extra 8gb toevoegen.
Denk dat je wel op medium/high settings kan spelen 60fps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendeleeuw96
Ik had persoonlijk volgende drie gevonden...

Kunnen jullie mij verder adviseren?

1. pricewatch: MSI GE62VR 6RF-081NL (Apache Pro)

2.
pricewatch: MSI GP62MVR 6RF-233NL (Leopard Pro)

3.
pricewatch: Asus ROG GL502VM-FY022T

Mvg Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendeleeuw96
Bump

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copablanca
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 05-02 13:21
Waarom wil je geen Acer? in deze prijsklasse hebben ze dezelfde zo niet betere kwaliteit dan HP notebooks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou deze kiezen: pricewatch: MSI GE62VR 6RF-081NL (Apache Pro)

Simpelweg omdat deze voorzien is van een aluminium behuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 09:59
Ik heb geen ervaring met deze specifieke modellen, echter wel ervaring met de vorige serie MSI Apache laptop. Mijn vriendin heeft die laptop nu zo'n 2 jaar en de erg krakkemikkige behuizing begint het een beetje te begeven. De schoefjes vallen er keer op keer uit, een aantal zijn ook al zoek geraakt. Verder buigt de behuizing makkelijk in en voelt deze in zijn geheel niet stevig. Je kan de achterkant van het scherm zo indrukken waarbij je aan de voorkant een verstoring kan zien (niet blijvend). Ook de DVD drive valt er uit (schroefje weg). Daarnaast maakt deze laptop een flinke herrie en wordt hij ook aardig warm.

Mijn advies is dus, focus niet alleen op de componenten die erin zitten (bij gaming laptops word hier veel mee geadverteerd) maar ook op de bouwkwaliteit (en ook de koelprestaties/geluid).
Je kan nog zoveel cpu en gpu kracht hebben, als je behuizing uit elkaar valt heb je er weinig aan.

Zelf zou ik niet zo snel voor een gaming branded laptop gaan, maar liever voor meer business type laptop met dGPU.

🇺🇦

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendeleeuw96
Nycrea schreef op maandag 31 juli 2017 @ 14:53:
[...]

Ik heb geen ervaring met deze specifieke modellen, echter wel ervaring met de vorige serie MSI Apache laptop. Mijn vriendin heeft die laptop nu zo'n 2 jaar en de erg krakkemikkige behuizing begint het een beetje te begeven. De schoefjes vallen er keer op keer uit, een aantal zijn ook al zoek geraakt. Verder buigt de behuizing makkelijk in en voelt deze in zijn geheel niet stevig. Je kan de achterkant van het scherm zo indrukken waarbij je aan de voorkant een verstoring kan zien (niet blijvend). Ook de DVD drive valt er uit (schroefje weg). Daarnaast maakt deze laptop een flinke herrie en wordt hij ook aardig warm.

Mijn advies is dus, focus niet alleen op de componenten die erin zitten (bij gaming laptops word hier veel mee geadverteerd) maar ook op de bouwkwaliteit (en ook de koelprestaties/geluid).
Je kan nog zoveel cpu en gpu kracht hebben, als je behuizing uit elkaar valt heb je er weinig aan.

Zelf zou ik niet zo snel voor een gaming branded laptop gaan, maar liever voor meer business type laptop met dGPU.
Goedemorgen.

Wat voor laptops zou jij dan aanraden?

Mvg Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeroendeleeuw96 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 09:52:
[...]

Goedemorgen.

Wat voor laptops zou jij dan aanraden?

Mvg Jeroen
De huidige Apache Pro laptops zijn prima. Zij hebben nu een aluminium behuizing en worden ook niet meer heel warm. :)

Bekijk deze onafhankelijke en uitgebreide review maar eens: YouTube: MSI GE62VR 6RF Apache Pro Review

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2017 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendeleeuw96
Verwijderd schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 10:14:
[...]
De huidige Apache Pro laptops zijn prima. Zij hebben nu een aluminium behuizing en worden ook niet meer heel warm. :)

Bekijk deze onafhankelijke en uitgebreide review maar eens: YouTube: MSI GE62VR 6RF Apache Pro Review
Is er geen soortgelijke dat misschien net binnen mijn budget zou passen, met deze specs:

pricewatch: MSI GE62VR 6RF-081NL (Apache Pro)

heel weinig verkrijgbaar Misschien een andere MSI?.

mvg Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeroendeleeuw96 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 00:45:
[...]

Is er geen soortgelijke dat misschien net binnen mijn budget zou passen, met deze specs:

pricewatch: MSI GE62VR 6RF-081NL (Apache Pro)

heel weinig verkrijgbaar Misschien een andere MSI?.

mvg Jeroen
Deze valt toch binnen jouw budget of ben ik nu gek? ;)
jeroendeleeuw96 schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 18:11:
Wat is je budget?
EUR 1000,- t/m EUR 1700,-
Azerty kan hem binnen 2 weken leveren. Dat hij momenteel weinig verkrijgbaar is, kan te maken hebben met de opkomst van een nieuwe generatie MSI modellen, maar dat weet ik niet zeker. Je zou natuurlijk ook even met Azerty kunnen bellen om wat exactere leveringsinfo op te vragen. ;)

Natuurlijk is er ook wel een Asus ROG verkrijgbaar, maar Asus heeft dan weer last van luidruchtige fans.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2017 04:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroendeleeuw96
Verwijderd schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 04:31:
[...]
Deze valt toch binnen jouw budget of ben ik nu gek? ;)

[...]

Azerty kan hem binnen 2 weken leveren. Dat hij momenteel weinig verkrijgbaar is, kan te maken hebben met de opkomst van een nieuwe generatie MSI modellen, maar dat weet ik niet zeker. Je zou natuurlijk ook even met Azerty kunnen bellen om wat exactere leveringsinfo op te vragen. ;)

Natuurlijk is er ook wel een Asus ROG verkrijgbaar, maar Asus heeft dan weer last van luidruchtige fans.
Gezien die msi alleen leverbaar is bij Whinkel voor 1700+, maar ik heb Azerty een berichtje gestuurd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@jeroendeleeuw96 Je zou als alternatief ook deze kunnen kopen:

https://www.laptopshop.nl...20-43B2-8AA2-139F12A458F2

Deze heeft standaard 8GB aan geheugen, maar als je dan een extra bankje erbij koopt, dan kun je Coolblue altijd vragen of zij dit geheugenbankje voor jou in de laptop willen plaatsen zodat je 16GB aan geheugen hebt:

https://www.laptopshop.nl...-8-gb-dimm-ddr3-1333.html

Dan kom je in totaal uit op: €1.676,99, en zit je dus nog onder je budget. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2017 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomaskrop
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-12-2022
Verwijderd schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 14:45:
@jeroendeleeuw96 Je zou als alternatief ook deze kunnen kopen:

Deze heeft standaard 8GB aan geheugen, maar als je dan een extra bankje erbij koopt, dan kun je Coolblue altijd vragen of zij dit geheugenbankje voor jou in de laptop willen plaatsen zodat je 16GB aan geheugen hebt:

https://www.laptopshop.nl...-8-gb-dimm-ddr3-1333.html

Dan kom je in totaal uit op: €1.676,99, en zit je dus nog onder je budget. :)
Je wilt nu een ddr3 stick in een laptop zetten met ddr4?
Ik vond dat een beetje vaag, is dat gewoon mogelijk want dan kon ik dat ook doen en was ik goedkoper uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thomaskrop schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 16:45:
[...]

Je wilt nu een ddr3 stick in een laptop zetten met ddr4?
Ik vond dat een beetje vaag, is dat gewoon mogelijk want dan kon ik dat ook doen en was ik goedkoper uit.
Oeps je hebt gelijk....my bad...had er even over heen gekeken. |:(

Dat moet dus zo'n bankje zijn: https://www.laptopshop.nl...-8-gb-dimm-ddr4-2133.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plantendoos
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 25-08 19:55

Plantendoos

Startende ITér

Ik zou persoonlijk voor een model gaan met een GTX1060, opslag en RAM geheugen kan je altijd bijplaatsen wanneer je denkt meer nodig te hebben.

GPU en CPU zijn niet te upgraden vaak, RAM en opslag wel.
Focus je dus op niet vervangbare delen, de rest kan je altijd nog aanpassen, een BTO met aluminium body zijn ook aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendeleeuw96
Plantendoos schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 11:19:
Ik zou persoonlijk voor een model gaan met een GTX1060, opslag en RAM geheugen kan je altijd bijplaatsen wanneer je denkt meer nodig te hebben.

GPU en CPU zijn niet te upgraden vaak, RAM en opslag wel.
Focus je dus op niet vervangbare delen, de rest kan je altijd nog aanpassen, een BTO met aluminium body zijn ook aan te raden.
Bedankt voor je bericht.

Zou onderstaande dan ok zijn voor mij? Voor spellen als Battlefield en GTA op hoge settings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendeleeuw96
jeroendeleeuw96 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 13:48:
[...]

Bedankt voor je bericht.

Zou onderstaande dan ok zijn voor mij? Voor spellen als Battlefield en GTA op hoge settings?

Opslag is genoeg en RAM is bij te kopen..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plantendoos

Plantendoos

Startende ITér

jeroendeleeuw96 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 13:49:
[...]

Opslag is genoeg en RAM is bij te kopen..?
Ja en nee, de CPU is goed, en op 1080p zal de GPU zijn werk goed doen.
Aan de andere is dit een model met een 3GB variant van de 1060, die ipv 1280 cores er 1152 heeft.
Het videogeheugen gaat je limiteren met ultra settings in nieuwere games en/of hogere resolutie's.

Indien je over het budget beschikt raad ik aan om een laptop te halen met daarin een 1060 6GB.

Daarom prijs ik de aluminium BTO's zo, deze kan je als barebone bestellen en daar dan goedkoper 2de hands geheugen in te zetten.
Daardoor wordt bijv. een 256Gb SSD de helft goedkoper.

Daarbij moet je niet vergeten dat de levertijd langer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendeleeuw96
Plantendoos schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 14:08:
[...]

Ja en nee, de CPU is goed, en op 1080p zal de GPU zijn werk goed doen.
Aan de andere is dit een model met een 3GB variant van de 1060, die ipv 1280 cores er 1152 heeft.
Het videogeheugen gaat je limiteren met ultra settings in nieuwere games en/of hogere resolutie's.

Indien je over het budget beschikt raad ik aan om een laptop te halen met daarin een 1060 6GB.

Daarom prijs ik de aluminium BTO's zo, deze kan je als barebone bestellen en daar dan goedkoper 2de hands geheugen in te zetten.
Daardoor wordt bijv. een 256Gb SSD de helft goedkoper.

Daarbij moet je niet vergeten dat de levertijd langer is.
Ik moet bekennen dat ik geen fan ben van het uiterlijk van de BTO's.

Is het mogelijk mij een andere laptop (MSI, ASUS, HP of andere) aan te raden die wel zou voldoen aan de CPU+GPU eisen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plantendoos

Plantendoos

Startende ITér

Tuurlijk, ik ga dan even voor je opzoek naar een model met een i7, SSD van 256GB> en 8GB>, ook de GTX 1060 6GB.
Al gekeken bij coolblue voor tweedekansjes?
Vaak staat daar teruggestuurde hardware die in nieuwstaat die voor een leuke prijs op te pikken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plantendoos

Plantendoos

Startende ITér

https://www.coolblue.nl/tweedekans-product/355460
https://www.coolblue.nl/tweedekans-product/341363

Deze zijn voor een leuke prijs aan te schaffen.

Kijkend naar deze: pricewatch: MSI GP62MVR 7RF-285NL (Leopard Pro) MSI,
dit is vrijwel letterlijk een Clevo N850HK1 alleen dan met MSI branding.

Als je naar de bto site om daar een 15CL71 configureren met een 1060 6GB heb je het zelfde product voor een stuk minder geld, ik raad je echt aan om daar nog een keer goed naar te kijken.
Je krijgt daar ook nog een G-Sync scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legenware
  • Laatst online: 12-03 12:25
Mee eens beter geen Macbook voor gaming dan begin je boven de 2k. Daaronder zit je opgescheept met Processor graphics.
jeroendeleeuw96 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 14:23:
[...]

Ik moet bekennen dat ik geen fan ben van het uiterlijk van de BTO's.

Is het mogelijk mij een andere laptop (MSI, ASUS, HP of andere) aan te raden die wel zou voldoen aan de CPU+GPU eisen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@jeroendeleeuw96 Zoals @Plantendoos al aangeeft zou dit een uitstekende keuze zijn:

Daar kun je alles op High settings op spelen, en de GT serie is de topserie van MSI. Ikzelf heb de GT73VR. :)

Wees er wel snel bij want dit soort 'tweedekansjes' staan nooit lang te koop.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2017 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendeleeuw96
Verwijderd schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 17:09:
@jeroendeleeuw96 Zoals @Plantendoos al aangeeft zou dit een uitstekende keuze zijn:

Daar kun je alles op High settings op spelen, en de GT serie is de topserie van MSI. Ikzelf heb de GT73VR. :)

Wees er wel snel bij want dit soort 'tweedekansjes' staan nooit lang te koop.
Hoef ik dan ook niet bang te zijn voor storende krassen in behuizing/beeldscherm of andere mankementen?

mvg jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeroendeleeuw96 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 18:46:
[...]

Hoef ik dan ook niet bang te zijn voor storende krassen in behuizing/beeldscherm of andere mankementen?

mvg jeroen
Neen Jeroen.....alleen Tweedekans met lichte gebruikssporen. Er zit niet voor niets gewoon 2 jaar garantie op en het scheelt je €440,00 op de nieuwprijs.

Over dit Tweedekans-product

Niet meegeleverd:
- Handleiding

Extra info:
- Tijdens de reparatie werd de cpu fan vervangen.
- Het toestel is verpakt in een bubbelzak.

Die laptops zien er verder piekobello uit. :)

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2017 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plantendoos

Plantendoos

Startende ITér

@Verwijderd zoals Tusa zegt, DOEN!
Ik koop zelf regelmatig tweedekansjes, en deze zijn naar de staat als beschreven, bij de betreffende laptop is er dus ook niks aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendeleeuw96
Plantendoos schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 19:06:
@Verwijderd zoals Tusa zegt, DOEN!
Ik koop zelf regelmatig tweedekansjes, en deze zijn naar de staat als beschreven, bij de betreffende laptop is er dus ook niks aan de hand.
Ik denk er nog snel over na, maar ga er van uit dat ik deze ga halen! Ik vind het altijd maar eng om zo'n product tweedehands te halen..

[ Voor 8% gewijzigd door jeroendeleeuw96 op 05-08-2017 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeroendeleeuw96 schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 08:09:
[...]

Ik denk er nog snel over na, maar ga er van uit dat ik deze ga halen! Ik vind het altijd maar eng om zo'n product tweedehands te halen..
Maak je niet druk Jeroen. Als het jou echt niet aanstaat, dan kun je hem altijd retourneren en vraag je je geld terug. Je kunt ook met Coolblue bellen en hierover navragen. 010 7988999

Wellicht zijn ze zelfs bereid om jou foto's te e-mailen betreffende deze laptop. Gewoon vragen.....succes. ;)

P.s: laat ons wel even weten wat je uiteindelijk gekocht hebt. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroendeleeuw96
Verwijderd schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 09:50:
[...]
Maak je niet druk Jeroen. Als het jou echt niet aanstaat, dan kun je hem altijd retourneren en vraag je je geld terug. Je kunt ook met Coolblue bellen en hierover navragen. 010 7988999

Wellicht zijn ze zelfs bereid om jou foto's te e-mailen betreffende deze laptop. Gewoon vragen.....succes. ;)

P.s: laat ons wel even weten wat je uiteindelijk gekocht hebt. :)
De MSI GT62 zojuist besteld. Morgenochtend hopelijk binnen!

Bedankt voor de hulp.
Pagina: 1