Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Testcase] Mistig Moeras

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +9Henk 'm!

• MattiB
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 13:41
Afgelopen weekend om 3.00 opgestaan om een zonsopgang te fotograferen in een nationaal park in het midden van Finland, Leivonmäki. Eenmaal aangekomen op bestemming was het een redelijke teleurstelling doordat het overal grijs was en de gehoopte mist was nergens te vinden.

Ik besloot toch maar te wachten tot zonsopgang (4.10u :z ) om daarna te beslissen of ik maar weer terug naar huis ging.

En juist op dat moment rees er een deken van mist op uit het moeras, en ook voorzichtig kwamen er gaten in het wolkendeken. Het licht was nog steeds niet precies wat ik zocht maar al met al een geslaagde trip en vandaar deze case.

Heb een iets andere stijl van bewerken geprobeerd, ik hoop dat het aanslaat :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wickedm3n
  • Registratie: juli 2010
  • Nu online

wickedm3n

Always having fun!

Ik vind het een gave serie! De eerste 3 zijn wel iets donkerder dan de rest maar dar komt waarschijnlijk ook door de lucht.
Ik zou zelf bij foto #2 de lucht wat hebben weg gecropt denk ik. Nu vind ik hem buiten proporties en donker aan de bovenkant.
Maar ik kan ook snappen waarom je het zo hebt gelaten.

Woon je trouwens in Finland? Je hebt zoveel gave plaatjes uit Finland.

In progress: VW kever

• DivWhis
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 10:30

DivWhis

Before Sunrise

Ik vind het een heel prettige serie. De toning vind ik erg sterk en geeft een heerlijk sinister sfeertje. #1 en #5 zijn mijn favorieten!

• Deathchant
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 20-03 20:17

Deathchant

Don't intend. Do!

Idd eens met hierboven. Ik vind op zich dat je bij meer foto's juist wat meer landschap had kunnen laten zien ipv lucht. Vooral die laatste met dat pad en nummer 2. Sfeer is verder lekker en mijn favorieten zijn 1, 3 en 4, in die volgorde.

Canon: 6D | 16-35 F4 | 70-200 II
Zeiss: 50MP | 100MP
Te koop: Canon 40D | Canon 10-22 | Carryspeed FS-PRO

• qless
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 09:29

qless

...vraag maar...

Lekker sfeertje weten mee te nemen

Website|Mavic Pro|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300

• MattiB
Bedankt voor de reacties :) heb in veel gevallen gekozen voor meer lucht omdat het voor mijn gevoel het spannends was. Moeras landschap is wat dat betreft niet heel spannend, zo had ik evt meer gras erop kunnen hebben.
quote:
wickedm3n schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 18:11:

Woon je trouwens in Finland? Je hebt zoveel gave plaatjes uit Finland.
Jep, inmiddels alweer 4,5 jaar. Qua landschaps fotografie niets te klagen. :)

• Universal Creations
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 15:43
#3 en #4 zijn echt de toppers in deze serie. Sowieso een mooie serie!

Canon 5D2 | 40mm f/2.8 STM | 200mm f/2.8
Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8

• cedras
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 21-03 22:32
Oew......#3 :D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MRIdev
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 15:29
Mijn favorieten zijn 2 en 3, maar de rest wil ik best als achtergrond op mijn computer.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Alwayshappyz
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 21-03 17:54
Vind zelf foto 2 en 6 het mooiste. Foto 4 is ook prima. Rest heb ik niet heel veel mee helaas. Goede serie sowieso!

• MattiB
Bedankt allemaal voor de reacties :)

• Woutoud
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 20-03 09:40

Woutoud

Moderator Foto & Video

P/√P

Om dan even een beetje tegenwicht te geven aan de positieve geluiden hier (los van dat ik het stuk voor stuk prima foto's vind). Wat mij betreft komen de luchten erg overbewerkt over. Daarnaast heb ik het idee dat de bomen die boven de horizon komen gewoon meegenomen zijn in die bewerking. De bomen bij #6 lijken ineens donkerder te worden zodra ze boven de horizon komen bijvoorbeeld.

Woutoud.com

• Polariteit
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 15:43

Polariteit

Testende fotografeur

Toffe serie man! Hele sfeervolle foto's en ook met toffe bewerkingen. Nummer 5 en 6 vind ik het beste.

Apparatuur: Canon 6d, Canon 24-70f4.0, Sigma 150-500, Sigma 105 mm, canon 16-35f4.0, canon 40f2.8 | Mijn website | Flickr fotostream

• tobiasvs
  • Registratie: februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

quote:
Woutoud schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 20:44:
Om dan even een beetje tegenwicht te geven aan de positieve geluiden hier (los van dat ik het stuk voor stuk prima foto's vind). Wat mij betreft komen de luchten erg overbewerkt over. Daarnaast heb ik het idee dat de bomen die boven de horizon komen gewoon meegenomen zijn in die bewerking. De bomen bij #6 lijken ineens donkerder te worden zodra ze boven de horizon komen bijvoorbeeld.
Met dat laatste ben ik het wel eens. Aan de andere kant: ik vind het minder storend dan slecht gemaskte bomen. Het wordt (bij mij althans) echt al heel snel neppig als je wel een grad-ND over de lucht zet maar de bomen excludeert.

Verder vind ik de serie overigens erg prettig om naar te kijken, kleuren werken goed zo, dat dreigende heeft wel wat! De laatste twee (en nummer 6 specifiek) wijken wat dat betreft een beetje af: die hebben zo'n snoepkleur in de lucht, de rest nog niet. Iets later gemaakt toevallig? Of kwestie van andere nabewerking?

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True