java me sdk installatie problemen op mac El Capitan

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plux
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-10 18:15

Plux

Team KVM

Topicstarter
Hoi ik wil netbeans die gebruiken voor wat programmeer ideeën in combinatie met java en de java me sdk.. tot nu toe heb ik de java se geinstalleerd wat goed gaat.. daarna wil ik voor een java me project de java me sdk installeren via de java platform manager maar als ik op add platform klik en via het dialoogvenster naar de java me sdk folder ga wordt daar niets gevonden waardoor ik niet verder kan..

ik heb de javamesdk dmg hier geprobeerd (een dmg) en een zip met nmb bestanden hier gedownload, twee versies dus waarvan de eerste in de /applications/javasdkme map gezet wordt. hierna kreeg ik een icoontje van een gsm in applications maar die werkt niet

Volgens deze video hier moet ik het via tools>plugins proberen maar als ik dan een update url naar het pad van de sdk met nmb bestanden ingeef wordt de ok knop niet actief.. :?

hier een screenshot van het dialoogvenster

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/dRb325/Screen_Shot_2017_07_26_at_16_27_03.png

alle hulpinput welkom

Maak er geen probleem van, of een oplossing!—- je moet niet zo moeilijk doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-10 16:12
Plux schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 16:39:
Hoi ik wil netbeans die gebruiken voor wat programmeer ideeën in combinatie met java en de java me sdk.. tot nu toe heb ik de java se geinstalleerd wat goed gaat.. daarna wil ik voor een java me project de java me sdk installeren via de java platform manager maar als ik op add platform klik en via het dialoogvenster naar de java me sdk folder ga wordt daar niets gevonden waardoor ik niet verder kan..

ik heb de javamesdk dmg hier geprobeerd (een dmg) en een zip met nmb bestanden hier gedownload, twee versies dus waarvan de eerste in de /applications/javasdkme map gezet wordt. hierna kreeg ik een icoontje van een gsm in applications maar die werkt niet

Volgens deze video hier moet ik het via tools>plugins proberen maar als ik dan een update url naar het pad van de sdk met nmb bestanden ingeef wordt de ok knop niet actief.. :?

hier een screenshot van het dialoogvenster

[afbeelding]

alle hulpinput welkom
Probeer eens file:// voor je URL te zetten. Dit is nodig omdat je naar een filepath wijst ipv een URL op het internet; iets wat hij niet kan bepalen aan de hand van jouw URL.
Dit geven ze ook aan in de video, check de video op 1:46 en wat ze dan precies in de URL heeft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plux
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-10 18:15

Plux

Team KVM

Topicstarter
hey dat werkt superbedankt...

nu ben ik verder, kan nu Java ME project kiezen, waarbij ik een melding kreeg 'no J2ME installed', heb ik 'add platform/sdk' gedaan. daar moet ik dan een platform folder kiezen. Hierbij heb ik de j2ME.app folder geprobeerd. ik weet geen ander pad dan dit pad, maar het lijkt goed te gaan.. Maar dan als ie het platform probeert te gebruiken krijg ik een melding dat legacy java sdk6 nodig is? Wat is dat voor onzin?

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/n56Cek/Screen_Shot_2017_07_26_at_17_55_13.png

[ Voor 36% gewijzigd door Plux op 26-07-2017 17:56 ]

Maak er geen probleem van, of een oplossing!—- je moet niet zo moeilijk doen