Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Topicstarter
Goedemiddag,

Ik ben in het bezit van een Asus T302CA transformerbook.
Fijn dingetje maar ik loop tegen één ding aan, als ik een video afspeel (op bijvoorbeeld youtube) dan gaat de pc binnen enkele seconden tot max een halve minuut in slaapstand. Win10 64.

Dit gebeurt (en kan ik reproduceren) bij Firefox en Chrome (beiden laatste versies)

Stap 1:
Ik was het zat en heb vanochtend Windows 10 64bits opnieuw geinstalleerd. Drivers van de Asus website gebruikt, windows update gedraaid en de intel update tool gebruikt voor het updaten van alle drivers. Geen oplossing.

Stap 2:
Contact gehad met Asus support NL, zij geven aan dat ik Intel MEI software moest downloaden en dat het dan verholpen zou zijn, van hen een linkje gekregen, gedownload en geinstalleerd, maar geen succes.
Enige dat ze nu nog aanbevelen is, om de recovery terug te zetten. Die heb ik helaas niet. Dat kunnen ze wel voor me doen, maar dan geen garantie dat het probleem dan verholpen is en ze zullen de kosten uiteraard doorberekenen.

Het vreemde is, is dat (tijdens het schrijven van de TS), ik een video probeer via VLC en de notebook dan niet constant op slaapstand vliegt.

Edit:
Uiteraard staat automatisch op standby of sleep uitgeschakeld bij energiebeheer.
Dat is ook veel wat ik te lezen als ik Google. Maar dat is dus nvt.

Iemand me hiermee kan helpen?
Alvast bedankt!

[ Voor 6% gewijzigd door EWK op 26-07-2017 16:36 ]

Hoi!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Topicstarter
Oké, na een hele avond testen een puzzelen is de conclusie als volgt. Ik ben door gaan zoeken omdat een normale video geen issues geeft (afspelen met bv vlc of wmp).

oplossing
Als ik de hardware acceleration uitschakelen in de browser, is het opgelost. Zowel in Chrome als Firefox is dit de oplossing.
Dus voor anderen die dit ook hebben > zet dit uit en het je bent geholpen.

Nu nog één vraag, is dan de conclusie dat het aan de drivers ligt en moet ik bij Asus aan de deur kloppen? Want bovenstaande is natuurlijk een workaround.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coller
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-09 16:10
Na het lezen van je posts is dat wel het meest voor de hand liggend.

Ik zou zeggen: probeer het met de meest recente drivers en kijk wat er gebeurt.

edit: sorry, niet goed gelezen 8)7

Edit 2: mag ik vragen welke drivers je geinstalleerd hebt? zijn het legacy drivers? en met of zonder CCC software?

[ Voor 34% gewijzigd door coller op 26-07-2017 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Topicstarter
coller schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 22:39:
Na het lezen van je posts is dat wel het meest voor de hand liggend.

Ik zou zeggen: probeer het met de meest recente drivers en kijk wat er gebeurt.
Achteraf inderdaad voor de hand liggend ja, maar kom er maar eens op :9.
Zie stap 1 uit de ts ;). Dat is dus geen oplossing helaas.

[ Voor 10% gewijzigd door EWK op 26-07-2017 22:52 ]

Hoi!