Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

I7700k overclock 5GHz op 1,260 V

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

http://imgur.com/a/jG6Rt

Ik heb zelf een pc gebouwd om te gamen.
Heb een i7700k gekocht en was bezig met overclocken met de standaard moederbord overclock.
In cpu-Z staat core voltage op 1.260 en core speed op 5000.0 MHz, tijdens prime 95. (oude versie)
Dus mijn vraag is is dit mogelijk?
Het laagste wat ik gezien heb is 1.300 V met 5GHz.
Ik gebruik een nzxt x62 cooler en me temps zijn best hoog 1 core op 84 graden en de andere 3 op 75-76 graden, dit lijkt me niet logies als ik de hoeveelheid stroom zie.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Moederbord: gigabyte ultra gaming z270x
CPU: I7700k
CPU koeler: NZXT kraken X62
GPU: Asus strixs1080 ti oc
Ram: G,Skill ripjwas 3200 MHz
Opslag: samsung 960 evo 500Gb

Met vriendelijke groet,
Jeroen

Alle reacties

• Joran
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:36

Joran

<3 natalee

Er zijn natuurlijk meer tools om je voltage en temperatuur uit te lezen, coretemp bijvoorbeeld. Wat zegt deze?

Send me your gameboys

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Kan zijn dat er marge op zit, waardoor CPU-Z wat lager uitkomt? :) Het gaat om 0,04V verschil in spanning, lijkt mij dat dat een marge is. Wil je het zeker weten, dubbelcheck het dan bijvoorbeeld in de BIOS/UEFI.

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de snelle reacties.

Core temp zegt het zelfde en me BIOS ook, allemaal 1,260.
Zelf denk ik dat ik de CPU koeler niet goed gemonteerd heb, en dat kan nogal verschil maken heb ik gezien.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:30

nelizmastr

Goed wies kapot

Verwijderd schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 16:38:
Dank voor de snelle reacties.

Core temp zegt het zelfde en me BIOS ook, allemaal 1,260.
Zelf denk ik dat ik de CPU koeler niet goed gemonteerd heb, en dat kan nogal verschil maken heb ik gezien.
Kan, maar let wel op dat:

A. Prime95 onrealistisch verbruik simuleert, dus hogere temps toont dan welke game op deze aardkloot dan ook zal genereren.
B. De 7700K koeleronafhankelijk bloedheet wordt zonder delid.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

Verwijderd

Topicstarter
nelizmastr schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 17:56:
[...]

Kan, maar let wel op dat:

A. Prime95 onrealistisch verbruik simuleert, dus hogere temps toont dan welke game op deze aardkloot dan ook zal genereren.
B. De 7700K koeleronafhankelijk bloedheet wordt zonder delid.
Daarom Prime95 oude versie, de nieuwste versie, met standaard cpu clock speed komt al op 80 graden,
Met de oude versie iets van 68 graden.

Ja delid, beste om te doen.
Maar ging vooral om de voltage, die is best laag als ik ga vergelijken, en toch zelfde temp.

Dus ik kan best wel de standaard overclock gebruiken van de moederbord mits die stabiel is?
jaagt niet me v core naar een heel hoog voltage.
Pagina: 1