Toon posts:

43" TV kopen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste allen,

Omdat mijn oude TV op mijn studentenkamer onlangs de geest heeft gegeven en ik binnen nu en twee jaar zeker een keer ga verhuizen naar een grotere woonruimte, leek dit me het ideale moment om een maatje groter qua TV te gaan, 43" dus.

Nu gebruik ik mijn TV om via digitale TV via de coax van Ziggo te kijken, netflix, youtube (via chromecast en/of laptop met HDMI kabel) en af en toe wat andere gedownloade films of series.

Ik ben gaan zoeken en mijn oog viel eigenlijk op deze twee modellen, eentje van LG met 4K (wel RGBW, maar ik weet niet of dat nu echt zo'n groot probleem is), smart TV, 50Hz.
Anderzijds eentje van Sony, Full HD, 50Hz, geen smart TV, maar de TV zelf vind ik wel een stuk stijlvoller (het oog wil ook wat). Ook heb ik het idee (maar dat is puur een gevoelskwestie dus graag advies hierover) dat Sony een degelijker merk is qua TV's dan LG.

Nu is mijn vraag wat jullie advies zou zijn, ik heb nog niet erg veel opties qua 4K om te kijken en mijn vorige TV was full HD 32", wat altijd bijzonder prima is geweest. Ook smart TV is niet persé een pré, aangezien ik toch alles prima via mijn chromecast kon doen.

Ook vraag ik me af of de 4K RGBW van LG nou echt een probleem is of dat dat meer echt een dingetje is voor de techneuten die zich hier druk om maken.

- LG: http://www.televisiewinke...oHgTdiR1hCxwaAvbuEALw_wcB

- Sony: http://www.televisiewinke...502/sony-kdl-40rd450.html

Alvast heel erg bedankt en groetjes,

Tijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11:18
Tja, ik kan er genoeg bedenken. De belangrijkste vraag die ik echter mis is, wat is je budget? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjun
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-01 12:18
Dat zal gezien de prijzen van beide toestellen rondom de € 400,= zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jponsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-10 16:18
Ik heb zelf deze:

https://www.tvstore.nl/pr...650-2029449224.1501076650

Is dat iets?

Moet zeggen dat ik prima tevreden ben over het beeld. Ook de Netflix knop is handig en vanuit sommige apps (YouTube, Netflix) kun je gelijk casten naar je TV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Murrays
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-10 15:48
jponsen schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 15:45:
Ik heb zelf deze:

https://www.tvstore.nl/pr...650-2029449224.1501076650

Is dat iets?

Moet zeggen dat ik prima tevreden ben over het beeld. Ook de Netflix knop is handig en vanuit sommige apps (YouTube, Netflix) kun je gelijk casten naar je TV.
Zelf heb ik ook deze TV. In het verleden nooit een Philips TV gehad maar ik moet zeggen dat de TV me goed bevalt. Ook vind ik de Ambilight op deze TV een plus. Ik gebruik de TV deels als monitor en deels voor te gamen op de PS4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:55
Wat één van de grote techneuten, Dimens zegt over 6serie LG:
Dimens in "Nieuwe smart tv"

[ Voor 17% gewijzigd door DeBaroN op 26-07-2017 16:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Sony is erg goed met Tv. Jij zit wel in een prijsklasse te kijken, waarvoor ik voor wat betreft dat " erg goed" miijn hand niet in het vuur durf te steken. Maar als ik de andere kijk die voor gesteld worden, plus dat jij deze mooi vindt, dan heb ik zoiets van, doe maar.... maar... ow wacht even, die Tv is 40 inch, hoor.... hou je het even in de gaten?

[ Voor 13% gewijzigd door Sjah op 26-07-2017 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:53

FeaR

In GoT we trust

TB > CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor alle adviezen, ja hij is inderdaad wat kleiner, maar dat is op zich geen probleem. Voor de kamer waar ik nu zit misschien zelfs wel fijner.

Ik denk dat ik voor de Sony ga, onder het mom van liever een goede Full HD dan een vrij matige en low-end UHD/4K met die discutabele RGBW technologie.

Bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm al ziet die Philips er dan ook wel weer erg goed uit, smart TV en minder discutabele UHD dan die van LG. Maar wel weer wat duurder natuurlijk...

Lastig zeg ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
tJa je kan steeds duurder gaan, dan wil ik ook wel n duit in het zakje gooien, neem dan de Sony WD750 voor 500...
FHD is pirma, UHD op 43 of 40 is niet nodig. Of je moet op een meter zitten.
Pagina: 1