Gaming Monitor IPS of TN? 1ms of 4ms? G-Sync of niet? Curved

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jottem1997
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-03 09:30
Gaming monitor
Ik maak nu gebruik van BenQ XL2720Z Zwart deze heb ik al 3/4 jaar ofzo! Nu heb ik een 35" widescreen curved monitor gekocht voor 4de monitor echter bevalt me dit wel en wil ik eigenlijk alle monitoren vervangen.
Momenteel maak ik gebruik van de BenQ XL2720Z Zwart als main / game monitor.
2x de BenQ GW2760HS Zwart als 2e en 3e monitor
en last but not least BenQ XR3501 Zwart

Ik wil er nog een BenQ XR3501 bij halen en als main screen ook een curved screen hebben.
Nu wil ik er natuurlijk niet op achteruit gaan dus het mag wel wat kosten!
Ik heb een 1080ti videokaart dus misschien is een monitor met g-sync ondersteuning iets?
Of toch beter stock 144hz ? en heb wat is chiller / beter voor gaming (vooral fps shoorters PUBG nu vooral)

TN paneel of IPS ik zie zo veel verschillende verhalen ik weet het niet meer!
Ik heb al een aantal monitoren gezocht maar in de curved en g-sync monitoren is weinig te vinden kom vaak op deze uit Asus ROG Swift PG27VQ (pricewatch: Asus ROG Swift PG27VQ Zwart maar die is nog niet eens uit...

Ik heb zoals je ziet veel van BenQ maar niet opzettelijk een voorkeur ze leveren alleen altijd wel prima kwaliteit!

Graag adviezen, ervaringen, reviews whatever! HELP!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:17
In verband met TN vs IPS: als je goede kleuren wil, met een mooie kijkhoek die je wil naast gamen ook nog voor foto's ed. wil gebruiken, ga voor IPS.
Aan de andere kant, als je gamed wil je niet super correcte kleuren, maar niet veel contrast, brightness etc.. wat de best mogelijke zichtbaarheid geeft.

Ik heb net een ASUS ROG PG279Q gekocht omdat ik deze ook gebruik voor professioneel beeldverwerking. Ik had een beetje schrik voor de 4ms, maar ik heb een pak reviews gelezen etc.. en blijkt dat effectieve latency van dit scherm nog (input/output) nog lager uitkomt dan verschillende high end TN panelen met 1ms latency.
Verder is het verschil tussen 4 en 1ms bijna niet te merken voor 98,5% van de gamers. Zelf testen zou ik zeggen.

GSYNC zou ik niet meer willen missen en voor mij een echte +
144Hz, en zelfs 165hz is ook voor mij persoonlijk dan een hele stap naar voor tov 60hz.

PS. mijn ASUS heeft 100% sRGB kleuren, gekalibreerd en geverifieerd met Spyder5+.

Dus ik zou zeggen, persoonlijke mening:

- ten minste 144Hz
- GSYNC (voor nvidia)
- IPS
- heel goed kijken bij eerste install naar BLBleed + pixel defecten
- prijs
- extra opties (on screen fps, crosshair, regeling van kleuren, ...)

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jottem1997
Bedankt voor je reactie!

Ik wil goede kleuren inderdaad maar ik game er bijna alleen maar op, stream ook maar dat is niets speciaals.
Ik verwacht inderdaad ook dat de 4ms wel mee valt ten opzichte van de 1ms TN.

Ik wil sowieso voor g-sync gaan inderdaad.

Die monitor heb ik voor bij zien komen inderdaad, maar ik zie erg vaak in de reviews terug komen IPS glow en zwart is niet echt zwart.. Dit schrikt me een beetje af!

- heel goed kijken bij eerste install naar BLBleed + pixel defecten Dit lijkt me niet zon makkelijke klus!

Extra opties on screen fps niet echt nodig kun je met software doen, crosshair idem, regeling van kleur mag al aardig goed zijn denk ik..
Of kijk ik hier verkeerd na?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jottem1997
Tevens zie ik deze redelijk vaak en goed voorbij komen: pricewatch: BenQ Zowie XL2735 Rood, Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:17
Wel ik heb mijne bij BOL besteld, om de reden dat ik hem redelijk veel dacht retour te sturen :)
Bol doet daar niet moeilijk over namelijk..

Maar ben ik lucky of niet, echt het minimum voor een IPS panel aan BLBleed en geen enkele luie of defecte pixel.

Is makkelijk te detecteren hoor. Donkere kamer als mogelijk, en steek het scherm aan zonder aan de pc te verbinden :) Dan heb je je BLbleed al...
Voor pixels zijn er diverse sites om deze na te kijken.
Trouwens, als je kalibratiezaken zoals een spyder hebt (of kan lenen) kan je dit ook makkelijk controleren.

Voor het streamen zijn al deze dingen trouwens niet belangrijk, daar is de kijker zijn beeldscherm belangrijk :)

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jottem1997
Dan zou ik hem eerder bij CoolBlue bestellen!

mm ik weet het nog niet zo goed.. het lijkt me ook niet ideaal om een setup te hebben als deze: https://gyazo.com/111dfa3d5340da343d6754004a88e587
ik heb nu dus 1 curved monitor dat bevalt wel dus een g-sync curved monitor 2k evt lijkt me wel ideaal en dan komt alleen deze in de buurt maar die is dus nog niet uit ....
pricewatch: Asus ROG Swift PG27VQ Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:56
Ik kan even niet volgen. Eerst spreek je dat je een 5" inch hebt gekocht, en dat je setup zo wil verder zetten, en dan kom je aanzetten met een 27" scherm.

Welke eigenschappen spreken je trouwens zo aan in dat scherm? Want als ik zo de pricewatch bekijk, is het, zoals jezelf al aanhaalde, dun gezaaid qua schermen.

[ Voor 114% gewijzigd door Arator op 26-07-2017 17:33 ]

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jottem1997
Het leek mij dus wel tof om zon setup te hebben: https://gyazo.com/111dfa3d5340da343d6754004a88e587
dus 2x 35" curved boven en 1x 27" curved beneden (game nu ook op 27" en vind dit prima 35" vind ik te groot voor gamen)
Welk scherm bedoel je nu precies gezaaid qua schermen?
Dit scherm pricewatch: Asus ROG Swift PG27VQ Zwart
spreekt mij aan omdat het g-sync heeft curved is en een 2k monitor is. TN of IPS maakt me niet heel veel uit zou wel tof vinden als alle kleuren er mooi en echt uit zien maar is geen must. maak nu gebruik van TN dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:56
Ik kan 3 schermen vinden in de pricewatch, waarvan er 2 nog dienen te verschijnen, die voldoen qua grootte en G-sync & curved. Ook buitenlandse sites geven een dergelijk beeld aan. Ik denk dat de markt van de curved schermen toch echt wel boven de 30" ligt. Wat ik persoonlijk ergens kan begrijpen, omdat je vanaf een dergelijke grote toch echt meer het gevoel kan hebben dat de hoeken van het scherm toch wel "ver" weg zijn.

Als de specificaties kloppen die ik kan vinden van die Asus, heeft die ook een andere radius dan je benq schermen. Dat wil dus zeggen dat je je schermen nooit zo zal kunnen opstellen dat curve over al je schermen mooi gelijk loopt.Om het iets duidelijk te maken, een bovenaanzicht. De roze lijn zou je nieuw scherm voorstellen. De kleinere curve kan je nooit laten uitlijnen op je de zwarte curve van je benq's. Een opstelling waar ik persoonlijk de weubbes van zou krijgen

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/dQPcVQ/Schermen_bovenaf_1.png

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jottem1997
Daar heb je zeker een punt met de grootte en de curve.

Precies dat heb ik ook gezien en tevens is het moeilijker om een 35" te mounten, en ben ik er niet zeker van of het er wel tof uit gaat zijn 2 35" curved monitoren boven een 27" ... wat zouden jullie zeggen?
ik heb nu 3x 27" onder en 1x 35" boven.
Pagina: 1