Toon posts:

Meest logische upgrade?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tja, in mijn siggie staan mijn systeem specs en die zijn niet al te goed, dus ik moet ff upgraden (nieuwe pc duurt nog wel ff, teringzooi). Maar goed, wat is de beste upgrade voor deze pc? Ik speel er games op, maar dat hoeft niet in de allerhoogste resoluties (800 * 600 is goed genoeg voor mij), ik internet wat en that's about it. Verder draait deze pc ook wel eens als fileserver, maar goed, ik neem niet aan dat ik daarvoor een gedeelte hoef up te graden. FF ter informatie: ik heb alleen geld om 1 bepaald onderdeel te upgraden, dus...

Verwijderd

Wat dacht je van een nieuwe cpu? p3-700 2dehands ofzo?

en nog 128mb erbij gooien. Dat kost maar F50,- :)

Verwijderd

Jaaaaaaaaaaaaa. Maar nou de 64000 gulden vraag: WAT wil je wat je nu niet kunt....

Voor een 50 gulden heb je 128 MB SDRAm erbij (als dat erin moet...) Kan geen kwaad.

Verwijderd

Op zaterdag 07 juli 2001 18:47 schreef Hermienekatien het volgende:
Wat dacht je van een nieuwe cpu? p3-700 2dehands ofzo?

en nog 128mb erbij gooien. Dat kost maar F50,- :)
Heeee! Zelfde prijs :9

Verwijderd

Alleen geld voor 1 onderdeel is een beetje onduidelijk. Als je de pc-speaker gaat vervangen kost het 2 tientjes. Nieuwe monitor gaat al snel wat meer kosten.

In iedergeval zou ik er minimaal 64 mb geheugen bijdoen, 128 is wel aan te raden omdat het prijsverschil klein is.

Je cpu is niet meer 1 van de allersnelsten maar kan denk ik nog wel even mee. Het hangt er een beetje vanaf of je cpuvretende programma's draait. Voor de meeste games zal hij denk ik geen problemen opleveren.

Je videokaart is ook niet om over naar huis te schrijven. Als je op dit moment al je favo games nog in 800*600 kan spelen zou ik het mooi zo laten. Is dit niet het geval dan zou ik eens rondkijken naar een 2e hands geforce2mx of iets dergelijks. Dat zou voor zo'n 150/200 piek klaar moeten zijn.

Verwijderd

Ik zou het gewoon zo doen:
Geforce2 MX (zijn niet al te processor-afhankelijk) voor F225,- en nog 128mb ram erbij (F50,-)

ben je voor F275,- klaar :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 07 juli 2001 21:56 schreef diddel het volgende:
Alleen geld voor 1 onderdeel is een beetje onduidelijk. Als je de pc-speaker gaat vervangen kost het 2 tientjes. Nieuwe monitor gaat al snel wat meer kosten.
Ok, het klinkt wat vaag, maar dit gaat meer over prestatieverhogende upgrades. Uiteraard kun je wel zeggen: prop er een nieuwe processor, videokaart, RAM en 19" bij, dan zit je geramd, maar...
In iedergeval zou ik er minimaal 64 mb geheugen bijdoen, 128 is wel aan te raden omdat het prijsverschil klein is.
Ok, dan wordt het 128 erbij
Je cpu is niet meer 1 van de allersnelsten maar kan denk ik nog wel even mee. Het hangt er een beetje vanaf of je cpuvretende programma's draait. Voor de meeste games zal hij denk ik geen problemen opleveren.
Nee, en de processor is, als ik in de pricewatch kijk, het duurst om up te graden.
Je videokaart is ook niet om over naar huis te schrijven. Als je op dit moment al je favo games nog in 800*600 kan spelen zou ik het mooi zo laten. Is dit niet het geval dan zou ik eens rondkijken naar een 2e hands geforce2mx of iets dergelijks. Dat zou voor zo'n 150/200 piek klaar moeten zijn.
Ik zei dat ik games in 800 * 600 wil spelen, niet dat ik dat nu doe want daarvoor is deze pc niet meer toereikend. Maar goed, bedankt voor de goede adviezen, ik zal eens ff rondkijken op internet...

Verwijderd

ja een gf2 mx is wel aan te rade jah, dat scheelde super veel hiero (p2 333#450). trok met gemak er 50 fps uit (cs in 1024x768 net als Q3 overigens). Dus dat is wel een aanrader, verder is meer ram ook nooit weg, loopt alles wat soepeler en minder laadtijd is ook wel ERG fijn, om nog maar te zwijgen over de rateling van je harde schijf, hoeft ie niet zoveel te swappen.

• kermi011
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-06-2025
in ieder geval een nieuwe video kaart geforcje of een kyro

• ALH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 16:12

ALH

Meer ram! Met 64 valt toch niet te werken :)

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

• Nacho_Man
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 08:08
Dan kunnen misschien jullie die van mij ook ff chekken? Er moet 3 dingen iig erin:
Geheugen (128 huidig)
Vidkaart ( Banshee huidig)
HD (10 GB huidig)

Voor de rest: PII 400@500
Ik weet het niet maar het lijkt alsof de laatste tijd mijn hd het niet meer trekt.....hij laadt zooo lang. :(

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

als die HD een (oude) 10GB 5400RPM is, kun je die inderdaad best vervangen. Een 500MHz processor is goed genoeg, dus dan zou ik gaan voor het vervangen van de Banshee als je games niet goed draaien. (GeForce1 (256) of GeForce2MX ofzo)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Nacho_Man
Mijn keus was al gevallen op de Radeon.

Maar het geheugen is genoeg? Het werd mij aangeraden om geheugen te kopen en niet zozeer een HD.....

• Melvin15397
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:04
Op zaterdag 07 juli 2001 22:10 schreef kermi011 het volgende:
in ieder geval een nieuwe video kaart geforcje of een kyro
Ik zou geen Kyro doen, omdat die erg processor afhankelijk is.

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-07 12:12
Ligt eraan of je aan 10 GB genoeg hebt. Ik had met 8 GB namelijk altijd ruimtetekort. Heb je dit niet zo (download je niet zoveel ;) ) dan zou ik idd meer RAM nemen. 128 MB is tegenwoordig toch wel het uiterste minimum.

Verwijderd

Ok:

128mb ram erbij- 50,00.
Geforce II MX- 225,00.

Ene, waarom geen Pentium III 450?
Is toch nog redelijk?

Klok die ff over naar 550 of 500.

• Nacho_Man
Op zaterdag 07 juli 2001 23:22 schreef Logitech het volgende:
Ok:

128mb ram erbij- 50,00.
Geforce II MX- 225,00.

Ene, waarom geen Pentium III 450?
Is toch nog redelijk?

Klok die ff over naar 550 of 500.
Waarschijnlijk moeten we een ook een nieuwe mobo kopen wat toch duurder is dan een paar aanpassingen :)

Verwijderd

Op zondag 08 juli 2001 01:29 schreef Nacho_Man het volgende:

[..]

Waarschijnlijk moeten we een ook een nieuwe mobo kopen wat toch duurder is dan een paar aanpassingen :)
Ik heb nog wel een Geforce2MX voor je in de aanbieding :) Contact me op ICQ of email voor meer info als je interesse hebt, hier mogen we er niet over praten })

Verwijderd

Op zondag 08 juli 2001 01:29 schreef Nacho_Man het volgende:

[..]

dat moederbord van hem zal naar alle waarschijnlijkheid tot een p3-800 ZEKER kunnen... hij heeft nu een p3-450 he. ook 100mhz systeembus dus. Wel heeft ie dan mogelijk een bios-update nodig mocht ie een snellere cpu willen.

Verwijderd

Ik weet niet wat het budget is, maar je gaat dus over niet al te lange tijd een totaal nieuwe pc kopen, kun je dan niet beter een voodoo 3 erin zetten, ik heb er zelf een, best tevreden mee.

• Xoverride
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-07 10:32

Xoverride

sabai sabai

Ik denk dat als je wat RAM erbij zet, dat je best wel wat snelheid erbij krijgt.

Ram kost nu toch geen reet en je moet niet verwachten dat als je 1 ondereel erbij koopt dat je systeem opeens gaat vliegen..

Als je bijvoorbeeld een supersnelle vid.card erin zou zetten is je proc. weer de bottleneck.

• Nacho_Man
Op zondag 08 juli 2001 13:17 schreef Xoverride het volgende:
Ik denk dat als je wat RAM erbij zet, dat je best wel wat snelheid erbij krijgt.

Ram kost nu toch geen reet en je moet niet verwachten dat als je 1 ondereel erbij koopt dat je systeem opeens gaat vliegen..

Als je bijvoorbeeld een supersnelle vid.card erin zou zetten is je proc. weer de bottleneck.
Juist hierom wil ik wel compleet zijn, dus dat niet de ene wel lekker loopt en de andere weer niet :)
Op zondag 08 juli 2001 12:21 schreef Hermienekatien het volgende:

[..]

dat moederbord van hem zal naar alle waarschijnlijkheid tot een p3-800 ZEKER kunnen... hij heeft nu een p3-450 he. ook 100mhz systeembus dus. Wel heeft ie dan mogelijk een bios-update nodig mocht ie een snellere cpu willen.
Ow.... ik had het ff niet goed gelezen. :)
Pagina: 1